![]() |
Diesel wel, diesel niet, diesel wel ....
Rustig afwachten maar.
Ik blijf voorlopig bij mijn standpunt: mocht ik nu een nieuwe auto moeten kopen, dan zal het een stekkerhybride benzine worden. Benzine omdat ik niet zoveel km meer doe. Het punt van discussie is natuurlijk: wie is best geplaatst om de toekomstige nieuwe technologieën te voorspellen? titel: Bosch claimt ‘beslissende doorbraak’ die dieselauto zal redden http://www.standaard.be/cnt/dmf20180...BT=43268144455 Citaat:
|
Citaat:
De eigenlijke euronorm 6 is namelijk 80 mg/km maal 1,5 = 120 mg/km : https://www.rvo.nl/subsidies-regelin...taand-voertuig De constructeurs haalden met dit laf compromis uitstel van executie, want dit gefoefel kan dus nog eigenlijk tot 2021 en verder duren. Het scheelde maar 4 stemmen op 323... Citaat:
|
Citaat:
Voor de rest: als je in het 20k+ gamma gaat dan is dat (voor de gewone mensen onder ons) een flinke hap uit het budget. Koop dus iets met verstand en laat je niet zot maken. Fyi waar ik woon zie ik nogal wat Prius, i3 en wat Tesla S en ook een Tesla X (dacht eerst dat het een Tesla 3 was 8O). Er staat dan wel telkens een BMW7, Mercedes S of zo naast ;) |
De Duitse autofabrikanten (BMW, Mercedes, VW, enz...) worden gedwongen om te investeren in EV's. Gedwongen, want ze hadden liever hun dieseltechnologie, waar ze miljarden in hebben geinvesteerd kwa R&D en productiecapaciteit laten renderen.
Tesla heeft ze gedwongen mee te gaan. Maar het is niet van harte. Daarom dat ik ook nooit een EV zou kopen van hun. |
In Belgie is het kalf al verdronken trouwens.
Met benzineprijzen die pariteit met diesel benaderen moet je al vrij veel lange afstanden rijden wil je er nog wat uithalen: zo een adblue bosch superdiesel gaat een aardige duit meer kosten.... |
Citaat:
|
De enige diesel die ooit op mijn hof komt is (en blijft) mijn old timer tractor en de aftershave in mijn badkamerkast.
|
Citaat:
Onlangs kwam er een zaakvoerder van een renovatiebedrijf voor een pak arduinen plinten en terrasvloer een offerte maken. Hij stopte met zijn Tesla S en begon op een moment over zijn PK's (was denk ik een P90D). Omdat hij zag ik wel een beetje interesse in wagens heb. En natuurlijk kwam het fiscaal voordeel ook ter sprake. Wel ik heb hem direct geantwoord dat hij niet teveel tijd in zijn offerte moest steken. Want ik steunde hem toch al door zijn fiscaal voordeel en dan heeft hij niet mijn centen nogmaals nodig om overal de "dikke Jan" te gaan uithangen. Een tijd later heb ik zijn offerte mogen ontvangen en die is dan ook in de vuilbak belandt. |
Citaat:
Of hoe een tijdelijk voordeel in feite een langzaam stijgende belastinglatentie veroorzaakt. Of opnieuw een ervaring rijker waarbij we moeten vaststellen dat een politieker nooit iets geeft, zonder iets terug te vragen. M.a.w. Die arme man betaald voor een stuk uw dopgeld omdat jij niet in een file wenst te staan. En je gunt hem nog geen stukje arduin in je tuin. Kijk de mentaliteit van de Belg op zijn best. Onwetend maar tegelijk ook alwetende. |
Tarieven van de vennootschapsbelasting
Het tarief van de vennootschapsbelasting bedraagt maximaal 33,99% (inclusief de aanvullende crisisbelasting van 3%). Voor vennootschappen met een belastbaar inkomen dat niet hoger is dan 322 500 euro, bestaat er een verlaagd opklimmend tarief. Belastbaar inkomen Tarieven van 1 tot 25 000 euro 24,25% van 25 000 tot 90 000 euro 31,00% van 90 000 tot 322 500 euro 34,50% |
De dieselmotor is een wonder van Europees technisch vernuft.
Maar omdat die smerige machtselites miljoenen hajis hebben binnengelaten zitten we nu met overbevolking en bijhorende milieuproblemen. |
Komt er nog bij dat de verkoop van zijn tesla eveneens terug als inkomsten van de vennootschap zal worden....alwaar hij terug op zal belast worden.
Zijn voordeel zal zijn nadeel worden. Maar dat begrijpen mensen toch niet. |
dpg kan verder dieselen:
Blauwe diesel in 8 tankstations in NL nu beschikbaar. Is diesel gemaakt van afval: frituurvet, industriele plantaardige vetten, enz... Rijdt naart schijnt even goed, maar 0 netto CO2 uitstoot (omdat het van planten komt). |
Citaat:
|
Citaat:
![]() https://autorai.nl/blauwe-diesel-friesland/ |
Het gebruik en de verwerking van de omstreden biobrandstof palmolie in Nederland is in zes jaar tijd verdubbeld, tot 1,3 miljoen ton in 2012.
https://www.duurzaambedrijfsleven.nl...europese-autos |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze kennen daar een forse dieseltoeslag bij hun bpm of extra bpm diesel: Citaat:
En in 2019 wordt de wegenbelasting of MRB op diesels zonder roetfilter nog maar eens 15% duurder: Citaat:
Nederland heeft maar 15% dieselwagens in zijn personenwagenpark een van de minste in gans Europa. ![]() Nederland haalde 21 g CO2/km minder uitstoot bij hun nieuw ingeschreven wagens in 2016 dan Duitsland, ook dankzij het veel hoger electrisch aandeel dan Duitsland. (bron Umweltbundesamt) |
Nederland haalde zelfs 25 g CO2/km minder uitstoot bij hun nieuw ingeschreven wagens in 2015 dan Duitsland, ook dankzij het toen al veel hoger electrisch aandeel dan Duitsland. Eveneens bron Umweltbundesamt.
Het is dus zelfs dwaas de dieselwagen vele jaren te promoten als klimaatredder. Is gewoon een drogreden. Nederland is veel beter bezig dan Duitsland qua taxering. Ook dat zegt het Umweltbundesamt: Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be