Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   175 jarig bestaan van Belgie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=24335)

thornberrys 16 november 2004 00:05

175 jarig bestaan van Belgie

Ik heb nu al een hekel aan het jaar 2005,als we zien wat ons weer te wachten gaat staan !!!!

Truder 16 november 2004 00:36

175 jaar onderdrukking en financieel uitzuigen van de Vlaming. Dat moeten we vieren. :roll:

Rudi Dierick 16 november 2004 00:47

met zo'n peperdure staat als Belgie -evenveel ambtenaren nodig om de openbare dienst te erzekeren voor 10,4 miljoen belgische burgers als voor 16,2 nederlanders!- die daarenboven in haar eigen hoofdstad die burgers die behoren tot de grootste ethnische groep in Vlaanderen nog eens op grote schaal blijft discrimpineren -cfr. bekentenissen van PS-minister Demotte over de medische nooddiensten- valt er in wezen neit zo veel te verdienen.

Of waren het misschien die snuggere dingetjes met rok en staart die na een >30 jaar in belgie gewoond te hebben, en na enkele jaren koninklijke huwelijk, nog steeds afgetekend minder nederlands kunnen dand e nederlandse kroonprinses, ook met een romaanse taal als moedertaal na twee jaar! Zou het belgische blauwe bloed dan toch een veel meer verdunnend effect hebben op de grijze cellen van sommigen?

VlaamseBelg 16 november 2004 09:13

Ofwel maken we er een democratisch verkozen koning van, ofwel verdwijnt het hele zootje compleet. Ze mogen gaan werken voor hun lui dom leventje.

Geertje 16 november 2004 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Ofwel maken we er een democratisch verkozen koning van, ofwel verdwijnt het hele zootje compleet. Ze mogen gaan werken voor hun lui dom leventje.

Inderdaad. Een koning is eigenlijk een aanfluiting voor de democratie. Het is een totaal ondemocratisch gegeven. Nooit verkozen door het volk en toch zoveel privileges en geld krijgen. In België daarbij dan nog de arrogantie dat zelfs niet iedereen van de koninklijke familie deftig Nederlands kan.

Koenraad Maesschalck 16 november 2004 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thornberrys
Ik heb nu al een hekel aan het jaar 2005,als we zien wat ons weer te wachten gaat staan !!!!

Er zullen het ganse jaar doorgedreven anti-Belgische acties plaatsvinden, dat mag u zeker zijn. ;-) Het wordt een leuk jaar!

Betweter 16 november 2004 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Er zullen het ganse jaar doorgedreven anti-Belgische acties plaatsvinden, dat mag u zeker zijn. ;-) Het wordt een leuk jaar!

Idd, ik kijk er al naar uit.

België barst!!

VL 16 november 2004 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Idd, ik kijk er al naar uit.

België barst!!

En misschien wordt dan es duidelijk dat die 'Belgen' niet meer bestaan. Dat de vreugde er geen is omdat die Belgische contructie al zo (en veel te) lang bestaat.

Herr Flick 16 november 2004 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck

De vlaamse leeuw halfstok hangen, ...

thornberrys 16 november 2004 11:56

http://www.geen200jaar.be/

Piet Hein 16 november 2004 11:59

merci

VlaamseBelg 16 november 2004 13:57

Kan er zoals de BUB geen themapartij of groepering opgericht worden voor 2005? Gewoon om het "verzet" te organiseren.

't is maar dat ik liever niet als Vlaams Belangenieter wordt gesleten omdat ik 1 standpunt met ze deel. :-)

dorus 16 november 2004 14:39

Het is gemakkelijk inhakken op de staat België. Geen regime is perfect. Plato wist al dat het meerderheidsbeginsel onzin is. Toch is er geen alternatief voor dat voetstuk van de democratie.
Het erfelijk koningschap is zeer discutabel. Inderdaad. Had Boudewijn het 10 jaar langer volgehouden dan was hij zeker de geschiedenis in gegaan als de laatste koning der Belgen.
Maar toen in 1945 de keuze diende gemaakt tussen rode dictatuur in dit land of Leopold, de vervloekte, koos het volk voor de laatste. Gelukkig! Anders hadden we allang in een staat geleefd waar elk denken verboden is, als het niet orthodox rood is.
Ik begrijp dat rode rakkers erom treuren.
Misschien had dit klein landje moet opgaan in een grote geheel.
Nederland? Ken je de harde strijd die de Friezen hebben moeten voeren om een recht op eigen stem? Weet je dat godslastering - wat dat ook moge zijn - nog steeds strafbaar is in het noorden? Met de verkiezing van Pim Fortuyn tot grootste Nederlander aller tijden, blijkt nog maar eens hoe dun het laagje vernis van tolerantie en vredelievendheid in Nederland wel is!
Zie de landen rondom ons, die allemaal, zonder uitzondering kampen met grote interne problemen. De Schotten zijn niet gelukkig in Groot Britannië, evenmin als de Noord-Ieren. De Noord-Friezen, de Beieren, zijn diep ongelukkig in hun Duits vaderland. De Bretoenen, de Ezasser etc. voelen niets voor Parijs.

Komaan, laten we realistisch wezen. Het koninkrijk België de de minste van vele kwalen!

Jolle 16 november 2004 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
die daarenboven in haar eigen hoofdstad die burgers die behoren tot de grootste ethnische groep in Vlaanderen nog eens op grote schaal blijft discrimpineren -

Tot spijt van wie't benijdt : de Vlamingen en Walen behoren tot dezelfde etnische groep, en eigenlijk staat de gemiddelde Vlaming etnisch dichterbij de gemiddelde Waal dan bij de gemiddelde Nederlander.

Pelgrim 16 november 2004 16:27

Daar heb ik toch mijn twijfels over. Ze spreken om te beginnen al een andere taal. Een nederlander zal mij veel sneller verstaan dan een waal.

jOOSt 16 november 2004 16:31

Ik geloof er ook geen bal van. Dit volgens mij weer één van de vele Belgistische leugens.

Everytime 16 november 2004 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Daar heb ik toch mijn twijfels over. Ze spreken om te beginnen al een andere taal. Een nederlander zal mij veel sneller verstaan dan een waal.

Ik ook. Als Franstalig voel ik me alvast dichter bij Frankrijk dan bij Vlaanderen.

jOOSt 16 november 2004 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Ik ook. Als Franstalig voel ik me alvast dichter bij Frankrijk dan bij Vlaanderen.

Houden zo! ;-)

VlaamseBelg 16 november 2004 18:07

De ideale situatie is een Belgie zonder koningshuis en zonder de PS, in de hoop natuurlijk dat er met de andere partijen te praten valt. Ik voel er echt niets voor om Belgie te doen barsten, puur omwille van de nadelige gevolgen, maar de huidige situatie kan niet veel langer aanhouden.

Peace 16 november 2004 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime

Proficiat. Als al de andere walen dat nu ook nog eerlijk durven toegeven is de deal rond. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be