Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Ford gooit het roer om (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243355)

kelt 27 april 2018 05:48

Ford gooit het roer om

Het is eigenlijk wel spectaculair....

https://www.theverge.com/2018/4/25/1...id-earnings-q1

Ford heeft aangekondigd dat er vanaf nu geen nieuwe "sedans" en "hatchbacks" (hetgeen wij als auto's van "standaardvormgeving" zijn gaan beschouwen de laatste 40 jaar) meer zullen volgen voor de Amerikaanse markt.Wat er nu nog geproduceerd wordt zal dus niet meer vervangen worden eens het model uitloopt....

De firma wil zich op de Amerikaanse markt nog toeleggen op de (blijkbaar extreem winstgevende-) markt van de pick-ups en suv's en op "smart & connected vehicles",(waarvan de vormgeving ook niet gedicteerd wordt door conventies neem ik aan.....)

Natuurlijk zullen prestigieuze niches,zoals de Mustang,blijven bestaan,maar dat valt in het niet bij het grote verhaal......

Amerikanen zullen dus geleidelijk aan de "gewone" ford-wagens gelijkend op "fusion","focus","mondeo" etc zien verdwijnen uit de showrooms en uiteindelijk uit het straatbeeld...

Vanzelfsprekend komen hybrides en EV's steeds duidelijker in beeld.

reservespeler 27 april 2018 05:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8700384)
Het is eigenlijk wel spectaculair....

https://www.theverge.com/2018/4/25/1...id-earnings-q1

Ford heeft aangekondigd dat er vanaf nu geen nieuwe "sedans" en "hatchbacks" (hetgeen wij als auto's van "standaardvormgeving" zijn gaan beschouwen de laatste 40 jaar) meer zullen volgen voor de Amerikaanse markt.Wat er nu nog geproduceerd wordt zal dus niet meer vervangen worden eens het model uitloopt....

De firma wil zich op de Amerikaanse markt nog toeleggen op de (blijkbaar extreem winstgevende-) markt van de pick-ups en suv's en op "smart & connected vehicles",(waarvan de vormgeving ook niet gedicteerd wordt door conventies neem ik aan.....)

Natuurlijk zullen prestigieuze niches,zoals de Mustang,blijven bestaan,maar dat valt in het niet bij het grote verhaal......

Amerikanen zullen dus geleidelijk aan de "gewone" ford-wagens gelijkend op "fusion","focus","mondeo" etc zien verdwijnen uit de showrooms en uiteindelijk uit het straatbeeld...

Vanzelfsprekend komen hybrides en EV's steeds duidelijker in beeld.

Europa volgt blijkbaar supersnel de Amerikaanse trend.

Dadeemelee 27 april 2018 11:02

Een SUV is eigenijk een te grote hatch en die pickups dat is typisch voor hillbillies.

Micele 27 april 2018 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8700636)
Een SUV is eigenijk een te grote hatch en die pickups dat is typisch voor hillbillies.

En een Crossover of CUV? :lol:

Anna List 27 april 2018 14:18

ik wist zelfs niet dat Ford boten had!

edit: :oops: t is vrijdagmiddag he mannekes...

Dadeemelee 27 april 2018 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8700856)
En een Crossover of CUV? :lol:

Je hebt échte terreinwagens en al de rest van die hoogpotige dingen is SUV.

Micele 27 april 2018 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8700863)
Je hebt échte terreinwagens en al de rest van die hoogpotige dingen is SUV.

Nee, CUV of Cross-over is er ook. ;-)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cross-over_(auto)
https://en.wikipedia.org/wiki/Crossover_(automobile)

Dadeemelee 27 april 2018 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8700878)

Maar dat is truut, dat hebben ze nu uitgevonden om het segment van de SUV's nog wat op te splitsen. Denk je dat er zotten zijn is die met hun X5 gaan off-road doen? :-P

Tavek 27 april 2018 14:46

Pick ups zijn voor boeren.

Kunt ge niks mee aanvangen in het verstedelijkte vlaanderen.

dalibor 27 april 2018 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8700898)

In LA eigenlijk ook niet.

Dadeemelee 27 april 2018 14:48

Citaat:

En voor moonshiners, die gasten hebben dat écht nodig :lol:

Anna List 27 april 2018 14:50

Citaat:

ik snap heel dat SUV en pick up gedoe ook niet.

er is er daar toch geeneen bij die even confortabel zit als een sedan zeker ??

Tavek 27 april 2018 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8700903)
ik snap heel dat SUV en pick up gedoe ook niet.

er is er daar toch geeneen bij die even confortabel zit als een sedan zeker ??

In de VS zijn Sedans in populariteit aan het kelderen.

Daarom dat Musk zijn Model Y snel in gang moet zetten. Iedereen wilt pick up of SUV. VLaanderen volgt.

Anna List 27 april 2018 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8700906)

Daarom dat Musk zijn Model Y snel in gang moet zetten. Iedereen wilt pick up of SUV. VLaanderen volgt.

ja, ik zie het gebeuren ... maar ik snap het niet

al een paar keer een SUV getest, het hoger zitten snap ik, da's wel fijn, maar ik moet toch telkens concluderen dat ik in een sedan toch aangenamer zit.

Dadeemelee 27 april 2018 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8700906)

In Vlaanderen is het ook al zo. Zelfs pick-ups zie je hoe langer hoe meer.

Dadeemelee 27 april 2018 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8700908)
ja, ik zie het gebeuren ... maar ik snap het niet

al een paar keer een SUV getest, het hoger zitten snap ik, da's wel fijn, maar ik moet toch telkens concluderen dat ik in een sedan toch aangenamer zit.

En de wegligging van een sedan is beter en het verbruik minder.

Tavek 27 april 2018 14:58

Een SUV geeft een veiliger gevoel (door het hoger zitten).

Maar dat is het ook zowat....

(Over lasten zoals een paardenkar trekken spreek ik niet, daar zie ik nog wel nut voor pickups en SUV's)

Micele 27 april 2018 15:01

Sedans worden ook terug mode.

En voor gemakkellijker in te stappen koop je een automatische hoogteregeling op je sedan. lol.

Over andere SUVs kijken gaat sowieso niet meer met al die SUVs. lol.
De lol is er dan vanaf.

kelt 27 april 2018 17:24

Ik weet niet of die Ford-mededeling iets te maken heeft met zekere "mode"-tendezen in de automarkt.

Het komt eerder voor dat Ford het gewoon beu is hun kl*ten af te draaien in een hypercompetitief marksegment (vrijwel iedereen plus zijn moeder maakt sedans en hatchbacks)...

De benodigde investeringen voor de ontwikkeling van alweer een volgende versie/serie kunnen ongetwijfeld beter besteed worden....bvb in het hybride/EV gebeuren.En als dat de komende jaren kan door de F150 te hybidiseren en Ev-en....wel.....waarom niet....dat zijn melkkoetjes! :-)

Maar goed,het gaat vooralsnog om de VS-markt....

dpg 27 april 2018 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8700999)
Ik weet niet of die Ford-mededeling iets te maken heeft met zekere "mode"-tendezen in de automarkt.

Het komt eerder voor dat Ford het gewoon beu is hun kl*ten af te draaien in een hypercompetitief marksegment (vrijwel iedereen plus zijn moeder maakt sedans en hatchbacks)...

De benodigde investeringen voor de ontwikkeling van alweer een volgende versie/serie kunnen ongetwijfeld beter besteed worden....bvb in het hybride/EV gebeuren.En als dat de komende jaren kan door de F150 te hybidiseren en Ev-en....wel.....waarom niet....dat zijn melkkoetjes! :-)

Maar goed,het gaat vooralsnog om de VS-markt....

De ontwikkeling van het CD platform waar de Fusion en Mondeo opzitten gaat naar China, blijkbaar is er daar nog steeds een markt voor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be