![]() |
Ford gooit het roer om
Het is eigenlijk wel spectaculair....
https://www.theverge.com/2018/4/25/1...id-earnings-q1 Ford heeft aangekondigd dat er vanaf nu geen nieuwe "sedans" en "hatchbacks" (hetgeen wij als auto's van "standaardvormgeving" zijn gaan beschouwen de laatste 40 jaar) meer zullen volgen voor de Amerikaanse markt.Wat er nu nog geproduceerd wordt zal dus niet meer vervangen worden eens het model uitloopt.... De firma wil zich op de Amerikaanse markt nog toeleggen op de (blijkbaar extreem winstgevende-) markt van de pick-ups en suv's en op "smart & connected vehicles",(waarvan de vormgeving ook niet gedicteerd wordt door conventies neem ik aan.....) Natuurlijk zullen prestigieuze niches,zoals de Mustang,blijven bestaan,maar dat valt in het niet bij het grote verhaal...... Amerikanen zullen dus geleidelijk aan de "gewone" ford-wagens gelijkend op "fusion","focus","mondeo" etc zien verdwijnen uit de showrooms en uiteindelijk uit het straatbeeld... Vanzelfsprekend komen hybrides en EV's steeds duidelijker in beeld. |
Citaat:
|
Een SUV is eigenijk een te grote hatch en die pickups dat is typisch voor hillbillies.
|
Citaat:
|
ik wist zelfs niet dat Ford boten had!
edit: :oops: t is vrijdagmiddag he mannekes... |
Citaat:
|
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cross-over_(auto) https://en.wikipedia.org/wiki/Crossover_(automobile) |
Citaat:
|
Pick ups zijn voor boeren.
Kunt ge niks mee aanvangen in het verstedelijkte vlaanderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
er is er daar toch geeneen bij die even confortabel zit als een sedan zeker ?? |
Citaat:
Daarom dat Musk zijn Model Y snel in gang moet zetten. Iedereen wilt pick up of SUV. VLaanderen volgt. |
Citaat:
al een paar keer een SUV getest, het hoger zitten snap ik, da's wel fijn, maar ik moet toch telkens concluderen dat ik in een sedan toch aangenamer zit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Een SUV geeft een veiliger gevoel (door het hoger zitten).
Maar dat is het ook zowat.... (Over lasten zoals een paardenkar trekken spreek ik niet, daar zie ik nog wel nut voor pickups en SUV's) |
Sedans worden ook terug mode.
En voor gemakkellijker in te stappen koop je een automatische hoogteregeling op je sedan. lol. Over andere SUVs kijken gaat sowieso niet meer met al die SUVs. lol. De lol is er dan vanaf. |
Ik weet niet of die Ford-mededeling iets te maken heeft met zekere "mode"-tendezen in de automarkt.
Het komt eerder voor dat Ford het gewoon beu is hun kl*ten af te draaien in een hypercompetitief marksegment (vrijwel iedereen plus zijn moeder maakt sedans en hatchbacks)... De benodigde investeringen voor de ontwikkeling van alweer een volgende versie/serie kunnen ongetwijfeld beter besteed worden....bvb in het hybride/EV gebeuren.En als dat de komende jaren kan door de F150 te hybidiseren en Ev-en....wel.....waarom niet....dat zijn melkkoetjes! :-) Maar goed,het gaat vooralsnog om de VS-markt.... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be