![]() |
Autosalon Peking: 174 electrische modellen
Vergelijk dit met Europese autosalons en men weet wel hoe laat het is.
Talrijke -zoals Tesla- lieten zich zelfs niet zien op het autosalon van Brussel en andere autosalons in Europa. Zelfs niet op het IAA in Frankfurt. In Peking stonden natuurlijk de 3 modellen: Citaat:
Iedereen die mee van de rijsttaart wil eten gaat een JV aan, of heeft al jarenlang een Chinese dochtermaatschappij. De enige "Westerse" BEV die de top 20 in 1Q-2018 haalde was de Tesla X op plaats 15. De plugin-hybride BMW X1 PHEV haalde ook nog plaats 16: ![]() Er werden dus 122.778 stekkerwagens verkocht in China het 1Q-2018 Om een idee te geven... wat de USA aan stekkerwagens verkocht hetzelfde kwartaal: 55.268 De cijfers van 1Q-2018 Europa ga ik ff zoeken... |
Citaat:
Ik schat dat China tegen einde 2018 meer stekkerwagens verkoopt als Europa + USA. Europa heeft zijn relatieve verkoop te danken aan enkele weinig bevolkte landen zoals fenomeen Noorwegen (16.173) en ook Zweden (6.298) of tesamen ~15 milj. inwoners die voor meer dan 1/4 van de Europese stekkerwagens zorgen. (bron tabellen: http://ev-sales.blogspot.be/ ) |
Ik durf te wedden dat men in China meer rijst eet dan in Europa.
|
Citaat:
Onszelf beconcurreren in de naam van de ecologie is natuurlijk heel eden van ons... :roll: 8-) |
Citaat:
Westers geld en concurreren? Je bedoelt Chinees geld? bvb VW zou in 2017 bijna 3,2 miljoen wagens in China verkocht hebben: http://www.handelsblatt.com/unterneh.../20840218.html Het artikel - betreft record - is wel niet juist want in 2013 verkocht VW bijna 3,3 miljoen wagens in China: http://www.handelsblatt.com/unterneh...a/9519956.html Elk jaar verkoopt VW dus ruim 3 miljoen wagens in China. En andere Europese constructeurs zullen ook vette winsten maken in China, als grootste voertuig-afzetmarkt van de wereld. Wie betaalt die wagens en waar gaat dat geld naartoe? :roll: De winst op de omzet (operationele winst) naargelang wagen merk en -type ligt tussen 4% en 18% volgens bronnen: http://www.manager-magazin.de/untern...a-1145846.html Denk eens terug toen er in China bijna geen enkele Europese wagen verkocht werd... |
Citaat:
Ik bedoel op bilaterale en supranationale akkoorden die het Westen de handen binden wat betreft het beschermen van de vrije markt terwijl in de omgekeerde richting er geen enkele inspanning gevraagd wordt. Ik bedoel op de decennialange misplaatste ontwikkelingshulp die alleen gediend heeft om een paar grote Bonzen in de ontwikkelingslanden te verrijken of om fabrieken en bedrijven op te zetten die onze eigen bedrijven gaan beconcurreren op een manier die alleen als oneerlijke concurrentie omschreven kan worden. Droeve voorbeelden daarvan waren onder andere de rijst die van hier naar landen met hongersnood gestuurd werden en enkele maanden later hier weer gelost werd in andere zakken... Hele Fabrieken die letterlijk staan weg te rotten en te overwoekeren omdat de plaatselijke autoriteiten andere dingen aan hun hoofd hebben om ze te onderhouden en of er de capaciteiten niet voor hebben... Of de Jeansbroeken die indertijd van Cuba naar hier kwamen, dan naar Tunesië of Marokko gingen waar er zegge en schrijve één extra knoop aan genaaid werd en dan terug hier op de markt kwamen na twee keer langs de Europese subsidie kas gepasseerd te zijn... Ik val altijd achterover wanneer ik intelligente mensen hoor reageren dat ze niet weten waarover het gaat... Daar over dus... |
Citaat:
En hoeveel investeert China in Europa met hun techniek? Ik geef bronnen dat we net heel veel Chinees geld terugkrijgen, enkel al door de autoverkoop daar. |
Citaat:
Of is het weer cafe talk all the way ? |
voor de Joris:
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Renewable_energy_in_China ff ggln : China staat in voor 45%/wereld investeringen in hernieuwbare energie ... :oops: Citaat:
|
We hebben het allemaal al eens gezien....
Nog tot in de jaren zestig waren Japanse auto's niet zo goed exporteerbaar buiten het Keizerrijk.Er waren kwaliteits- en veiligheidsoverwegingen.Alhier werd beweerd dat ze "nog veel te leren hadden"... vanaf pille jaren zeventig kwamen de Japanners steeds massaler op onze markten en bleek al snel dat ze,als we heel eerlijk waren,eigenlijk meer "bang for the bucks" gaven dan de "eigen" merken.... Tegen 1980 waren de kaarten gedraaid,Japan was nu de toonaangevende autobouwende natie,en tesamen met betere produktie- en kwaliteitsorganisatie technieken gaven ze de rest van de wereld,de bouwers van "museumkoetsen" ,het nakijken.... In de jaren erna verloren de Japanners hun status als goedkoop produktieland,maar menige autobouwer was tegen dan al "multinational" geworden........Ze behoren nu tot het autopark alsof ze er altijd al toe behoord hebben.... Chinese autobouwers staan op het punt direct de tweede stap te gaan doen,binnenvallen in onze markten met auto's die "meer bang for the bucks" leveren,in het EV segment,HUN segment,......en een GROEI segment! |
Citaat:
|
Tesla alweer in zee met Panasonic voor JV in China?
Extra geld van Panasonic kan Tesla en Chinees-X zeker gebruiken. Citaat:
|
Tesla legde gemiddeld 30 superchargerstations bij aan per maand, wereldwijd. Dit de eerste 4 maanden van 2018.
De Suc-stations anno 2018 halen gemiddeld 11 laadpaden (1324/121), ze worden steeds groter. In het begin was het gemiddelde 6 palen gemiddeld per Suc-station, quasi een verdubbeling. (totaal Sucstations : 1124+121=1245) Men legt er inmiddels ook aan met 40 laadpalen, de grootste, toch waar veel E-wagens rijden. Er zijn er 3 met 50 Stalls, China... Het model 3 komt eraan... kwestie van eerst de snelle laadmogelijkheid te hebben (enkel voor lange afstand), dus eerst paal dan wagen. De andere E-merken zijn daar eerder afhankelijk van de goodwill en investeringsdrang van bepaalde overheden - leveranciers... Citaat:
3 okt 2017 werd de kaap van 1000 stations overschreden: https://insideevs.com/tesla-supercha...urpasses-1000/ |
Citaat:
Daarnaast vergelijk je een gebied waar men volop nog bezig is de infrastructuur op te bouwen, tegenover een gebied waar men reeds een infrastuctuur voor vloeibare brandstoffen heeft. En twee gebieden waarin er enorme leeftijdsverschillen zijn tussen de bevolkingen. Daarnaast behoren ook India met een bevolking van 1 189 172 906 mensen en Indonesië met 245.613.043 mensen tot de Chinese afzetmarkt. Samen met de andere Aziatische, Amerikaanse en Afrikaanse landen. Je vergelijkt dus 83.2% van de wereldbevolking met Europa en de USA bevolking. |
Citaat:
Ik vergelijk nergens bevolking, en zeker geen Aziatische. Bovendien is het niet de bevolking die telt maar het aantal wagens die er dagelijks rijden. Ik denk dat er enkel in USA meer wagens rijden dan in China. Of het gaat nipt zijn. Probeer nog eens. Citaat:
Ik heb het ook nergens over andere Aziatische landen dan China. Uw punt is? Citaat:
Ik denk eerder dat Europa achterop geraakt... |
Citaat:
|
Citaat:
En waarom zou de overheid die laadpalen moeten bekostigen? Deden ze dat ook bij fossiele tankstations? Probeer nog eens met geen punt te hebben. Bovendien gaan de meeste mensen die oplaadpunten in de regel niet of zelden nodig hebben, ze hebben thuis stroom en een eigen laadpaal, en ze betalen zelf daarvoor. |
Citaat:
Waar moeten de bewoners van de appartemenstblokken in Antwerpen, Mechelen, Brussel, Gent, Luik, Namen, enz...hun wagens opladen? Wie moet de plaatsing van die oplaadpunten en het aanpassen van het stroomnet bekostigen? In een straat met 25 woningen, is het netwerk aangelegd met 36², maar door het opladen van meer dan 50 wagens, is die kabel te zwak en moet die naar 50² gebracht worden, wie gaat dat betalen? |
Citaat:
En je bent onnozel aan het lullen en verandert plots van thema. Citaat:
Citaat:
En de bevoorrading van fossiele tankstations wie gaat dat betalen? Hun modernizering? Hun brandveiligheid? Ook door strengere milieuwetten? Wie gaat die wegen aanpassen voor die fossiele tankstations, wie betaald al die ruimte? :roll: antwoorden antwoorden!???????!???!?? Man man kom toch eens uit uw grot. Informeer je eens. Google een op Oslo. 102 laadpunten in de kelder van een appartementsblok: https://cleantechnica.com/2017/03/19...cture-in-oslo/ Filmpje voor grotbewoners: Citaat:
Wie heeft dat betaald? Wie betaald die stroom? Wie heeft onze stroomtreinen afgeschaft? Water kost toch niets? :roll: Slaapwel grotbewoner zonder verstand van electriciteit en of laden van E-wagens. Stel toch uw ambetante nietszeggende vragen ergens anders. :evil: In 2015 had Oslo reeds een laadparking met 86 laadpunten: https://elbil.no/this-is-the-world-s...arging-garage/ WIE HEEFT DAT BETAALD? :roll: Wie krijgt die BTW als ik een electrische wagen koop? Wie ? Wie krijgt al die taksen op stroomverbruik ? Wie ? Trollemans. |
![]() Citaat:
Die niet weten waar dat geld voor dient: ![]() Modernisering energienetwerk Vlaanderen, Europese richtlijnen, opkomende technologie enz...: http://www.vreg.be/nl/europese-regelgeving Ook: Citaat:
Citaat:
Hoe gaat men preventief te werk, wat bij modernisering of nieuwe gebouwen? NL denkt luid na: Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be