![]() |
het vrekkentopic!
lol, in wezen ben ik niet echt gierig want moest ik meer hebben zou ik meer uitgeven, maar - omdat ik door omstandigheden voor lange tijd gekort werd op m'n inkomen waardoor ik allerlei survival technieken moest toepassen, kan ik heel krenterig uit de hoek komen dat wel, bvb:
- servietten bij mc donald's meenemen en die als wc-papier gebruiken, ja i admit i did that wanneer de nood erg groot was :oops::oops: - wc-papier in hospitaals meenemen, re-:oops::oops::oops: - the 5 finger discount, yes :oops::oops::oops::oops::oops::oops: - theezakjes drogen om her te gebruiken omdat je zelfs op het einde vd paycheck niets meer overhad & te depri om te gaan 5 finger discounten, ja i did that also :-(:-(:-(:-(:-(:-( - in de trein op het toilet gaan zitten in hoop de controleur zo mis te lopen, yes i did that also :cry::cry::cry: - ... |
Citaat:
|
ja ik weet het :-((((((
|
zeus zuinig wel hé want zo bespaar je.... (lol)
|
Servietten als WC papier = gegarandeerd verstopt toilet na een tijd.
|
zucht ik doe dat in een zakje.... ^^
|
hier nog wat tips:
- verkort zelf je jeans ipv naaister in te schakelen, idem voor gordijnen enz. - maak zelf pudding, cake, koekjes enz. - kook zelf - neem geen poetsvrouw maar poets zelf - ivm reizen, hou de betreffende websites in de gaten -> cheaptickets.be, connections.be enz., en sla je slag wanneer er een zeer voordelige aanbieding is! - ding af bij hostels alsook travel agencies, je zal verwonderd zijn hoeveel men zo kan besparen - idem voor markten, do not hesitate van af te dingen... zelfs bij winkeliers kan men dit toepassen - surf geregeld nr de gratis.be site, interessante deals te vinden.... - ... |
neem geen huisdieren, dat kost allemaal...
|
neem drinken mee als je vr langere tijd outside the house bent, geldt eveneens vr eten ^^
|
betaal in cash en check je euro's, sommige stukken zijn in de honderden waard, recent vernomen, ja ik loop achter, xd!
|
ga je samenwonen? vraag huur! kassa kassa!
:lol::lol::-P:-P:-P:lol::lol::lol::-P:-P:lol::lol::lol: |
Citaat:
|
weer een topic vol met bewijzen en bekentenissen dat bembem een ordinaire dief is.
|
Dingen als regelmatig reizen en een poetsvrouw hebben zijn luxeproducten, dingen die je alleen doet als je er geld voor over hebt, over als in teveel. Hotelovernachtingen al helemaal, er zijn altijd goedkopere opties dan een hotel. Zolang je "poets je huis zelf" of "ding af op verre reizen" (nog niet eens "verblijf in hostels en airbnb's", "reis minder ver" of "reis minder vaak") als een besparingstip ziet ben je waarschijnlijk niet arm genoeg om moreel gezien diefstal als een besparingstip te mogen zien.
En als je het wel zo ziet is dat misschien niet iets om publiekelijk over op te scheppen. Maar die theezakjes zijn een goede. Dat is toch weer een halve cent per kop thee. Alle beetjes tellen! |
Citaat:
Citaat:
En de plaatsen waar je niet komt zijn je dankbaar. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ze rekent erop dat een panda met slecht karakter of een dooie russische zanger haar gaat geven wat ze nodig heeft. :twisted: |
Servetten neem ik ook dikwijls mee, ik gebruik ze om mijn neus in te snuiten. :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben niet echt vrekkig maar tegen allerlei verspilling.
Mijn sociale kring is al niet zo "elitair" dat ik per se jassen van minstens 200€ moet dragen, dus daar begint de zogezegde vrekkigheid al. Ik vernieuw geen kleding tot ze versleten is. Durf veel in de solden te kopen. Ook op vlak van boodschappen koop ik meestal wat er nodig is. Geen hamsterqueen hier. Voedsel of drank weggooien haat ik... maar met de kleine heb ik me al heel wat moeten aanpassen. Veel restjes moeten weggesmeten, opkuisen van de vloer, enz. Als ik ergens te voet naar kan, doe ik dat ook. Is ook ineens goed voor de conditie. Maar volgens mij heb je hier weinig aan, want dit doet quasi iedereen. :lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be