Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   de Vlaming en zijn fermette (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243424)

bembem 2 mei 2018 17:27

de Vlaming en zijn fermette

toch triest dat men in een veredelde boerderij wenst te wonen, zich veelal 20 jaar in de schulden steekt met een hypotheek, en dan maar kappen op zij die in een 'kruipkot' wonen, men zou misschien eens beter beseffen dat een kruipkot naar Vlaamse normen een palace elders is, cf de Hong Kong cage people bvb of de tiny houses & apartments die aan een opmars bezig zijn in tal van (westerse) grootsteden...

anyway het kan mij geen bal schelen dat ik in een so called 'kruipkot' woon, zelfs al win ik morgen met de euromillions zal ik me nog geen fermette willen aanschaffen, over my dead body die Vlaamse kleinburgerlijke bekrompenheid, en dat denkt mij te overtroeven, think twice mij raakt dat niet hoor ;-)

Xenophon 2 mei 2018 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8705144)
toch triest dat men in een veredelde boerderij wenst te wonen, zich veelal 20 jaar in de schulden steekt met een hypotheek, en dan maar kappen op zij die in een 'kruipkot' wonen, men zou misschien eens beter beseffen dat een kruipkot naar Vlaamse normen een palace elders is, cf de Hong Kong cage people bvb of de tiny houses & apartments die aan een opmars bezig zijn in tal van (westerse) grootsteden...

anyway het kan mij geen bal schelen dat ik in een so called 'kruipkot' woon, zelfs al win ik morgen met de euromillions zal ik me nog geen fermette willen aanschaffen, over my dead body die Vlaamse kleinburgerlijke bekrompenheid, en dat denkt mij te overtroeven, think twice mij raakt dat niet hoor ;-)

Prima!

Bobke 2 mei 2018 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8705144)

Wat een veralgemening.
Gaat gij de Vlamingen de kost geven die ook in een kruipkot wonen?

bembem 2 mei 2018 17:34

btw 9m² is een kruipkot, iets van om & bij de 30m² is dat niet

bembem 2 mei 2018 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8705147)
Wat een veralgemening.
Gaat gij de Vlamingen de kost geven die ook in een kruipkot wonen?

tiens als ik iets zeg is het ineens 'veralgemening', sure

bembem 2 mei 2018 17:36

ps ik heb het over kleinburgelijke Vlaming mentaliteit als die v Tav*k & co, niet alle Vlamingen natuurlijk :roll:

Bobke 2 mei 2018 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8705152)
tiens als ik iets zeg is het ineens 'veralgemening', sure

De Vlaming is inderdaad een veralgeming.

Eduard Khil 2 mei 2018 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8705155)
ps ik heb het over kleinburgelijke Vlaming mentaliteit als die v Tav*k & co, niet alle Vlamingen natuurlijk :roll:

tzou mij verbazen moest Tavek in een fermette wonen

Eduard Khil 2 mei 2018 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8705150)

30m² :lol:
Mijn was- en materiaalkot vanachter is groter dan dat :lol:

wonen op 30m² is een kruipkot. :lol:

The Paulus Experience 2 mei 2018 17:58

Ik heb wel eens een fermette

Libro 2 mei 2018 18:01

Dat klinkt al zo erg als die, die niet in een BMW gezien willen worden.

Libro 2 mei 2018 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8705167)
Ik heb wel eens een fermette

Fermtette?

The Paulus Experience 2 mei 2018 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8705170)
Dat klinkt al zo erg als die, die niet in een BMW gezien willen worden.

Dood zou het mij niet kunnen schelen ;-)

DewareJakob 2 mei 2018 18:10

Een fermette is een huis waar ooit mensen gewoond hebben die hard gewerkt hebben voor hun geld. Begrijpelijk dat niet iedereen daarmee geassocieerd wil worden.

kiko 2 mei 2018 18:14

Allez nu we gaan we wat zitten zagen over fermettes. Waar sommige mensen zich toch mee bezig houden.

Libro 2 mei 2018 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8705179)
Een fermette is een huis waar ooit mensen gewoond hebben die hard gewerkt hebben voor hun geld. Begrijpelijk dat niet iedereen daarmee geassocieerd wil worden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8705181)
Allez nu we gaan we wat zitten zagen over fermettes. Waar sommige mensen zich toch mee bezig houden.

² in fermettestijl :silly:

Svennies 2 mei 2018 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8705150)

In uw ogen niet nee....

In onze ogen daarentegen wel...

Mijn garage alleen al is al zo groot dan uw "appartement annex kruipkot"...:lol::lol:

bembem 2 mei 2018 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 8705189)
In uw ogen niet nee....

In onze ogen daarentegen wel...

Mijn garage alleen al is al zo groot dan uw "appartement annex kruipkot"...:lol::lol:

alles is relatief mijn beste

bembem 2 mei 2018 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8705181)

raar genoeg zeg je dat niet wanneer men zij die in 'kruipkoten' wonen basht

typisch :roll:

bembem 2 mei 2018 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8705179)

jaja :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be