![]() |
proximus is een dievenbende
Ben er weg gegaan omdat ik steeds aanmaningen kreeg voor facturen die ik nooit ontvangen heb (er was blijkbaar geen domiciliëring)
Ik had een tarief van 16 euro per maand, maar ontving pas een factuur toen er 2 aanmaningen van telkens 15 euro waren aangerekend. De maat was vol en ik ging naar Orange, waar ik een gelijkaardig tarief heb maar wel gedomicilieerd zodat ik niet om de haverklap actief facturen moet overschrijven. Heb die laatste factuur van proximus (toen 59 euro, maar ik weet niet wat hier precies in zat) betaald om er vanaf te zijn zonder problemen. Ik was al lid bij Orange op het moment van die betaling aan proximus Vandaag 1 maand later krijg ik een nieuwe brief, waaruit blijkt dat er blijkbaar voor 3 dagen een nieuwe bundel is gestart 3 dagen voor ik bij Orange ging. Daar heb ik nooit een factuur van ontvangen, maar nu een maand later krijg ik weer 16 euro + 2 aanmaningen van telkens 15 euro. Proximus probeert grof geld te verdienen via aanmaningen voor facturen die nooit opgestuurd zijn. Die laatste is er echt over. Ik heb nooit een bundel voor 3 dagen gewenst, was er niet van bewust dat ze is ingegaan en heb er nooit een factuur van ontvangen. De stijl van de brief trekt ook nergens op. "U hebt 5 dagen om te betalen of we sturen een extern bureau dat extra kosten zal aanrekenen" Een aantal jaren geleden heeft proximus me eens gebeld voor iets dat vrijblijvende info leek, maar eigenlijk een telefonisch contract was waar ik een jaar aan vast zat. Ik noem dit bijna maffiose praktijken |
Citaat:
Vanwaar die twijfel? Alle multinationals en beursgenoteerde bedrijven begaan maffiose praktijken. Ethiek en moraal is er nergens meer te bespeuren. Het gaat hem enkel nog om cijfers, targets en sales. Koste wat het kost. |
Citaat:
Vind jij het dan niet raar dat je maandenlang geen factuur krijgt ? Heb je gekeken in "Mijn Proximus" of daar geen facturen stonden ? Kakken is gemakkelijk, maar sommigen kakken gemakkelijker dan anderen. |
Aanmaning factuur: "Betaal geen extra kost"
Geen alleenstaand geval ... “Voelen ons opgelicht door Proximus” Laten we even 'racekakken :oops:' Klachten over Proximus? |
Er zijn nog bitter weinig bedrijven met een ziel.
De meeste bedrijven zijn kille verdienmodellen geworden en de klanten kunnen hen niet schelen. De bonussen en dividenden zijn het belangrijkste. Maar hey, aan het aantal (neo) liberalen te zien vindt de Vlaming dat goed. Niet in het miste omdat ze zelf geld willen verdienen aan hun belegging. Of aan hun partner zelfs hahaha |
Citaat:
![]() |
Citaat:
En neen het is niet zijn eigen geld |
Citaat:
We zijn ook telecomproviders aan het vergelijken. Tot hiertoe altijd (tevreden) Proximus-klant geweest maar Orange is een stuk goedkoper. |
Ben al heel lang tevreden klant van Prox.....
Zoals een mede-forummer al aangaf,in je Myproximus kan je heel goed volgen wat er van facturen is,geweest is,en de betaalstatus... Wat "contracten" aangaat is er maar 1 mogelijkheid,doe het vooral niet "zelf" ,zelfs niet op de Proximus-site,omdat er daar altijd het risico bestaat dat een of andere "funktie" van een vorig contract geldig blijft.En ook telefonisch contractwijzigingen regelen is een absolute no-go....Ja,ondergetekende is zo ook eens in de gracht gereden.....Een bezoekje aan een onafhankelijke proximus-center regelde dat echter snel.... Ga naar een van die "Proximus-centers",de man/vrouw achter de toonbank heeft blijkbaar toegang tot veel betere software dan uzelf en het zal JUIST zijn.... |
Citaat:
Dan vergis je je een keer en komen er aanmaningskosten voor een factuur die je dacht al betaald te hebben. Ik ben weg gegaan bij proximus omdat de facturatie complete chaos is, en de aanmaningskosten hoger zijn dan de facturen zelf. Ik kreeg laatst een factuur van 59 euro (15.98 basiskost + 2x aanmaningskosten van 15 euro per 2 weken + een heractivatiekost nadat de laatste factuur betaald was) Toen was ik het spuugzat, en op 7 april ben ik naar Orange gegaan. Wat blijkt nu.. Op 4 april, 3 dagen voor mijn transfer naar Orange, is er een nieuwe bundel bij proximus gestart. Maar mijn transfer werd afgerond op 7 april. Gisteren een nieuwe brief in mijn brievenbus. 1.72 euro voor die 3 dagen gebruik van de bundel, stond daarop in de samenvatting. Maar op de factuur stond 15.98 euro (tarief voor 1 maand) + 2 keer 15 euro aanmaningskosten voor een factuur die ik nooit ontvangen heb, en waar ik zelfs geen bericht of brief van gekregen heb. Wat 1.72 euro moest kosten, werd nu ineens 15.98 voor de volledige bundel + 15 euro aanmaning + 15 euro aanmaning. 46 euro voor 3 dagen Ik heb ook nooit gehoord van myproximus. Ben vandaag mijn beklag gaan doen in de proximuswinkel. 11 wachtenden voor mij, waaronder 3 mensen die eveneens woest waren en al maanden grof geld betalen voor aanmaningskosten. Het punt is duidelijk. Het zijn smerige salesmensen die doelbewust een warboel maken van facturatie om volop te kapitaliseren op peperdure aanmaningskosten. Ik ga hiermee ook naar de pers, want dit doet men opzettelijk. Ik werd in de shop verbonden met het callcenter van proximus. Zeer vriendelijke vrouw aan de lijn gehad. Ze zei dat dit niet de bedoeling kon zijn en dat de openstaande rekeningen bevroren zouden worden. Ik moest niets meer betalen, en er zou ook geen incassobureau aan te pas komen in tegenstelling tot wat in de brief stond. Maar ik was/ben wantrouwig en vroeg of ik dit op mail bevestigd kon krijgen. Toen moest ik mijn emailadres zorgvuldig doorgeven, en ze zou die bevestiging hiervan meteen naar me doormailen. Maar die zelfde avond heb ik niks in mijn mailbox, en ook niet in de spamfolder. Ik ga ze zelf mailen en vragen naar bevestiging, want ik vertrouw proximus voor geen haar |
Citaat:
|
ik zit bij mobile vikings voor de telefoon. En bij telenet voor internet/tv. En het moment dat ik goedkoop en snel internet kan hebben op een ander, dan ben ik weg, en bekijk ik alles via internet.
Of moest er een provider zijn die digitale tv voorziet waar je zelf je pakket van zenders kan samenstellen, dat zou ook een grote vooruitgang zijn |
Citaat:
|
Citaat:
Dat zal nooit gebeuren.....Het gaat diametraal in tegen het businees-model tussen de "zenders" en de "Proximussen en Telenetten" in,en zelfs de politiek is er tegen... |
Citaat:
Raar.....was het een "onafhankelijke" Procximus-dealer ? Ondergetekende is in al die jarennog nooit,in de winkel,doorverbonden met weer een andere dienst.Ik ga naar zo een winkel om DAAR en DAN,geholpen te worden,en ben bij de winkels in Wevelgem en Izegem desgevallend kompleet voldaan geweest.(het zijn onafhankelijke winkels die "dealen" in ..oa..Proximus diensten).Bij het buitenkomen had ik steeds een versie OP PAPIER mee wat er stond te gebeuren Typisch contractwijzigingen die IK wilde,één keer een correctie omdat biebie hier zo STOM was geweest op een aanbieding,van Prox, alover de telefoon aan te gaan.....(nog eens,NOOIT meer) En enkele dagen later kwam dan,van proximus zelf,verbatim,nog eens hetzelfde toe op papier... Omtrent" MyProximus" maakte de provider een paar jaar geleden reclame,in principe heeft iedere klant tegenwoordig zijn eigen,persoonlijke,"box"bij al uw "abonnenents"-leveranciers (van bank/verzekering alover energie tot tegenwoordig zelfs bij aankoop van een nieuwe wagen bij uw "merk".....) Ik hoop dat U snel doorheen uw problemen raakt en ...U bent nu gewaarschuwd...;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe de Vlaamse kabel in Amerikaanse handen viel Citaat:
Citaat:
Sfeerbeeld Telenet CI+ kaartje: Ik ben in het bezit van twee TV toestellen, living en slaapkamer, die beiden 'uitgerust' zijn met een CI+ kaartje. De kaartjes werken naar behoren ware het niet dat als je bijvoorbeeld een toestel lang niet gebruikt je die zijn 'verbinding/kaartje' helemaal terug opnieuw moet installeren. Een mailtje naar de helpdesk van Telenet over het 'probleem' leerde dat het een 'normale' gang van zaken zou zijn. Wel lastig als je bijvoorbeeld op reis bent geweest voor werk of gewoon een snoepreisje. :? p.s. Ook best 'funny :lol:' Amerikanen bezorgd over spionage: moeten we ook hier Chinese smartphones vrezen? |
Citaat:
Toen ik aan de beurt kwam zei men dat men in de shop zelf niet aan mijn facturatie kan. Dan moest men me telefonisch doorverbinden met het hoofdkantoor. Daar vroeg men mijn telefoonnummer en klantennummer, maar dat kon men niet meer terugvinden omdat ik al bij Orange zit. Uiteindelijk kwam men in mijn dossier terecht en zei men dat mijn rekeningen bevroren werden, en dat ik niks moest betalen. Toen moest ik zorgvuldig mijn emailadres spellen, en men zou het verslag naar me doormailen. Dit op mijn verzoek want ik vertrouw proximus voor geen haar. Die contracten per telefoon zijn ook misleidend en in mijn ogen zelfs illegaal, want 99% van de mensen weet niet dat men een contract aangaat en je hangt er meteen een jaar aan vast. Heb het zelf ook meegemaakt. Maar die mail heb ik dus niet ontvangen. Mogelijk omdat de vrouw het adres verkeerd heeft gespeld (het begint met mijn roepnaam die net anders is dan mijn voornaam), of mogelijk omdat men me aan het lijntje houdt en geen bewijs op mail wil zetten, zodat ik straks niks kan maken als er een deurwaarder aan de deur staat. Ik heb al gemaild naar de krant en ik laat het hier niet bij. Het wordt in het lang en in het breed gepubliceerd om mensen te behoeden voor die maffiose praktijken, en ik deel het uitgebreid op facebook. |
Citaat:
Uiteindelijk heeft men de domiciliëring illegaal via de telefoon geregeld. Ik had gelijk wie kunnen zijn. Enfin, de eerste mogelijkheid die ik zag was ik weg. Dat jaar Proximus heeft me veel geld gekost. In tegenstelling tot bij Telenet (3 x verhuisd) kon ik bij Proximus wel opdraaien voor alle kosten om me aan te sluiten + dan nog aanmaningskosten voor dingen die totaal mijn fout niet waren. Nu ben ik een gelukkige klant bij Orange. Aansluiting gratis en nog nooit problemen ondervonden. (Bij Telenet trouwens ook niet, als men het niet had verkocht aan Amerika was ik daar nog altijd klant.) Maar RTT Proximus ... no way. Ik begrijp trouwens niet dat iemand met uw visie bij zo'n bedrijf blijft. Het is een slechtwerkend monopolistisch staatsbedrijf dat extra factuurbelastingdividend moet opbrengen. Daar bent u toch tegen ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be