![]() |
Scholen verplicht naar Breendonk
[size=3][font=Arial]Brussel - Alle laatstejaars van het lager onderwijs naar Breendonk en alle laatstejaars van het middelbaar naar Auschwitz of een ander Duits uitroeiingskamp. Als het van federaal minister voor Maatschappelijke Integratie Christian Dupont (PS) afhangt, gaat iedere Belgische scholier binnenkort twee keer in zijn carrière verplicht op schoolreis richting nazi-gruwel. Dupont wil met die bezoeken "lessen trekken uit het verleden".
[/font][/size]http://www.go2war2.nl/nld_act_forum....1847&back=main Welke plaatsen vind u eveneens doeltreffend om een kritische vorming aan kinderen te geven ? |
Die van het VNJ gaan ook elk jaar op kampf.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gooie maatregel.
|
Citaat:
|
Ach festivals, hoogtepunten van de kleinburgerlijke beschaving. Wie is er heden ten dage nog nooit naar een festival geweest. T/w, Festival van Vlaanderen, Pukkelpop, PunkDunk of dour, een festival blijft een festival. Eten, drinken, muziek. Een samenkomst van muzikaal gelijkgestemde zielen met meer of minder maniertjes.
Ik ging 15 jaar geleden al naar Breendonk in het zesde studiejaar onder begeleiding van iemand zonder maag en met koudbloedig hand die daar had gezeten. Ik vind dat geen slecht initiatief op voorwaarde dat ze de dingen van toen belichten en duiden en niet direkt weer automatisch de link leggen naar het VB. Dat is politiek en geen maatschappelijke vorming. Met de Volksunie (die vroeger ook een zwart nest was) in de regering zijn er toch ook geen concentratiekampen opgericht. |
Citaat:
|
Citaat:
Allemaal ideetjes voor hetzelde lijstje van dingen uit de geschiedenis. |
Op die plaatsen valt er geen reet te zien.
|
Citaat:
|
het colosseum.
om nooit de schande te vergeten van de wreedheden die daar hebben plaatsgevonden. de vele onschuldige christenen die voor de leeuwen werden geworpen, zovelen die moesten bloeden en sterven voor het plezier van die wrede romeinen. maar wacht eens, ze gaan daar al naartoe. en dan staan ze meestal vol bewondering en appreciatie naar dat oud gesteente te gapen. en die voze italianen, die zijn er nog trots op ook. kijk, hoe relatief alles toch is. |
Dus: allen naar Dour.
Bezie het als een zoo... |
Verplicht met een school ergens naartoe gaan/iets moeten lezen... EN dan denken ze dat dat jongeren daardoor hun mening in die richting veranderen. Mijn ervaring met de godsdienstlessen was alvast omgekeerd.
|
Met Dour zal dat een vaart lopen denk ik.
|
Citaat:
|
Samengevat :
op jeugdkamp, dour-festival, Kortrijk, loopgraven WOI, Waterloo, zoo, Bokrijk, Colloseum. Persoonlijk zou ik het Dour-festival kiezen, wat dat met geschiedenis te maken heeft weet ik niet maar het lijkt mij wel leuk. |
Alleen Dour. De rest zal de hersens van die leerlingen niet prikkelen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be