Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Volkswagen roept 9.000 wagens terug in België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243544)

Universalia 12 mei 2018 14:27

Volkswagen roept 9.000 wagens terug in België
 
Volkswagen roept 9.000 wagens terug in België

Citaat:

Zowat 219.000 wagens van het Volkswagen-model Polo en 191.000 auto's van de Seat-modellen Ibiza en Arona worden teruggeroepen wegens een probleem met de gordelsluiting. Dat heeft een woordvoerder van het autoconcern Volkswagen bekendgemaakt in Wolfsburg. In België gaat het naar schatting om ruim 6.000 Volkswagens en ruim 3.000 Seats, zo is vernomen bij invoerder D'Ieteren.
Volkswagen weer in de problemen of gewoon 'foutje?'

Laten we ons gelukkig prijzen dat men het heeft opgemerkt en dat er na een brief die men u stuurt, in geval van dat uw type wagen hoort bij de 'slecht afgewerkte', in aanmerking komt voor een kosteloze reparatie. :lol:

kelt 12 mei 2018 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8714040)
Volkswagen roept 9.000 wagens terug in België



Volkswagen weer in de problemen of gewoon 'foutje?'

Laten we ons gelukkig prijzen dat men het heeft opgemerkt en dat er na een brief die men u stuurt, in geval van dat uw type wagen hoort bij de 'slecht afgewerkte', in aanmerking komt voor een kosteloze reparatie. :lol:

Toyota vergeten,merk dat bijna jaarlijks honderduizend wagens van verschillende types terugroept voor bijstelling voor een of ander akkefietje waar de consument niet eens iets van merkt....(inclusief de airbag-perikelen waar extreem op gereageerd wordt nav statistisch bijna onvindbare accidenten)

Welnu,VW groep heeft nu ook iets aanhandig ivm een MOGELIJK falen van een van de veiligfheidsgordels bij nogal extreme gebruiksomstandigheden(fel maneuvreren bij kompleet gevulde auto.....vindt dat maar eens )

Goed,mijn vrijwel nagelnieuwe Arona zal er ook bij zitten waarschijnlijk,in de paar maand dat ik die heb heeft noig NIEMAND op die achterste zetels gezeten en de gordels zitten nog geklikt zoals de wagen afgeleverd is....:roll:

Micele 12 mei 2018 15:25

Normaalste zaak van de wereld, elk automerk heeft wel tientallen terugroepacties naargelang ze bestaan.

Database per automerk kan men googlen in alle talen, voila volledige database: https://www.kba-online.de/gpsg/jsp/gpsgStart.jsp ff paar maal klikken merk - model ingeven, ook bouwjaar en je krijgt de details.

Uit de USA een leuke grafiek:
Quote = het percentage van het aantal voertuigen op het aantal ingeschreven wagens van 2017 op een bepaalde markt.

Citaat:

Deutsche Hersteller mit vielen Mängeln

Offenbar ist es um die deutsche Ingenieurskunst ausgerechnet bei Autos längst nicht mehr so gut bestellt wie vor einigen Jahren. Das Auto made in Germany ist nicht mehr das Maß aller Dinge. Das zumindest geht aus der Zahl der Rückrufe hervor, die die US-Behörden regelmäßig veröffentlichen und die das Autoinstitut Center of Automotive Management (CAM) auswertet.

Demnach haben die deutschen Autobauer im vergangenen Jahr besonders viele Qualitätsmängel einräumen und entsprechend viele Rückrufe starten müssen. Und ein Autobauer hat ganz besonders schlecht abgeschnitten: BMW.

Ingesamt haben Hersteller aus Deutschland 2017 im Vergleich mit der weltweiten Konkurrenz in den USA überdurchschnittlich viele Rückrufe eingeleitet. Die Volkswagen-Gruppe, also einschließlich Audi und Porsche, kam auf eine Rückrufquote von 294 Prozent.



https://www.welt.de/wirtschaft/artic...-Maerchen.html

ff vertaler:
Duitse fabrikanten met veel gebreken

Het is duidelijk dat de Duitse engineering niet langer zo goed geordend is voor auto's als een paar jaar geleden. De auto gemaakt in Duitsland is niet langer de maat van alle dingen. Dat is op zijn minst het aantal terugroepingen dat regelmatig door de Amerikaanse autoriteiten wordt gepubliceerd en geëvalueerd door het Auto-instituut Centrum voor Automotive Management (CAM).

Dienovereenkomstig moest de Duitse autofabrikant vorig jaar bijzonder veel kwaliteitsgebreken vertonen en dienovereenkomstig veel terugroepacties starten. En een autofabrikant heeft het bijzonder slecht gedaan: BMW.

In totaal hebben fabrikanten uit Duitsland in 2017 een bovengemiddeld aantal terugroepacties geïnitieerd in vergelijking met de wereldwijde concurrentie in de VS. De Volkswagen-groep, waaronder Audi en Porsche, behaalde een recall-snelheid van 294 procent.
Het zou pas erg zijn moesten ze die wagens niet binnenhalen en aanpassen.
Of er telang mee wachten.

Bepaalde correcte terugroepacties zijn niet persé slecht nieuws voor een bedrijf, te late terugroepacties wel... Of terugroepacties wegens slechte afwerking ofzo... naja made in germany is ook niet meer dat...

In de topic hier ging het over de gordelbevestiging achteraan, wat kan verholpen worden door een ander dieper gelegen? gordelslot dat niet kan openspringen als gordelbevestigingen tegen mekaar gedrukt worden:
Citaat:

Bij de betrokken wagens kan het gebeuren dat bij snelle bochten met vijf mensen aan boord twee van de gordelsluitingen op de achterbank over elkaar gedrukt worden en de sluiting van de linkse gordel losspringt. Een Fins tijdschrift heeft op het probleem gewezen.

Volkswagen heeft nu voor een technische oplossing gezorgd waardoor het euvel van de baan is. De problemen zouden zich alleen voordoen in wagens met bouwjaar 2017 of 2018. Eigenaars van die Polo's krijgen binnenkort een brief thuisgestuurd met een uitnodiging om bij de garage langs te gaan. Dan worden de gordels kosteloos voorzien van een vernieuwd gordelslot.
Wel raar of logisch? :-P dat die Duitse krant de relatief goede cijfers van Tesla (71%) niet vermeld. Tesla was alleszins iets beter dan Nissan (73%) :-)

Citaat:

https://kommunalwirtschaft.eu/images...SA-v1.1_SB.pdf

Abb. 2: Rückrufquoten der Pkw-Hersteller 2017 (im US-Markt, in Prozent)




Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be