![]() |
DS kent het woord Vlaming terug.
kijk eens aan, De Standaard heeft het toch niet altijd over 'jongeren'
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180514_03511571 wie de krakkemikkige titel in onze kwaliteitskrant probleemloos kan lezen verdient bovendien ook een prijs. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De verongelukte dief mocht in Tourcoing dus stante pede rekenen op een golf van sympathie en spontane tekenen dat "familie en vrienden" zinnens waren om Ludovic J. eens lekker te lynchen. De Standaard, geheel in de politiek-correcte stijl die we van hen gewoon zijn, houdt zich aan de gebruikelijke omerta omtrent de sociologische identiteit van de dief en de sympathysanten. Maar het soort reactie laat weinig aan de verbeelding over. Tja, de grens oversteken om in la Belgique een dure motor te stelen... als dat ook al niet meer mag??? 8O |
Citaat:
ik kan me niet indenken dat die eigenaar heel ongelukkig zou zijn met het verloop. mocht het mij overkomen, ik zou er goed mee kunnen lachen. mss een streepje op t portier van mijn wagen aanbrengen zelfs. |
Citaat:
"Didier Droart et le commissaire de police de Tourcoing, ont reçu le frère de la victime, le président de l’association Bayina, Ali Benafia, ainsi que quelques autres habitants du quartier." http://www.lavoixdunord.fr/375373/ar...sse-en-liberte |
Citaat:
"A l'origine de ces tensions : un accident de la route, une heure plus tôt. Selon une source policière, un homme de 33 ans, qui s'est fait voler sa moto trois jours avant, circule dans sa voiture, dans le quartier de la Bourgogne, pour tenter de retrouver son deux-roues. Il le repère, piloté par un individu. Il fait alors demi-tour pour aller le récupérer, et percute une autre moto, qui circule sur la même route, la rue du Roitelet. Le pilote de cette deuxième moto, qui circulait sans casque selon la police, décède après l'arrivée des pompiers et du Samu. Il était âgé de 20 ans. |
Ludovic J... Ik ken een zekere Ludovic J, hij heeft als technieker nog voor mij gewerkt. Dubbele nationaliteit (B en FR), opvliegend karakter en zijn vader is inderdaad een FR. Vermoedelijk is hij het dus :lol:
|
Citaat:
|
Logisch bekeken is het de dief van de moto die alles in gang gezet heeft, en dus eigenlijk ook verantwoordelijk is voor het ongeval waarbij een derde partij omkwam; zelfs al heeft die derde partij het een en het ander gezocht, door zonder helm te rijden.
Juridisch "kan men zover niet kijken". Onze overheden laten veel te gemakkelijk al die zware diefstallen toe, in deze zin dat ze onvoldoende alles op alles zetten om zulke dieven te pakken en gepast te straffen. |
Als een dief er met andermans voertuig vandoor gaat, en hij verongelukt terwijl hij achterna gezeten wordt door de politie, wie krijgt dan de schuld voor het ongeval?
|
Citaat:
|
Citaat:
Juristen zijn te misvormd om nog te snappen dat de mensen er niet zijn voor justitie, maar wel omgekeerd. |
Citaat:
Als de smerige dief een Vlaming is, krijgt vanzelfsprekend de dief de schuld. Ga werken in plaats van andermans voertuig te gaan stelen. |
De Standaard en "Vlaming" of "Vlaams" : dat is een rare zaak.
Het Nederlands in die krant telt steeds meer bastaardwoorden, bij gebrek (?) aan Nederlandse woorden. Bv het woord "interview" in het Nederlands is dat "vraaggesprek" "smog" --->rookmist. Enz...waarom kijken en luisteren ze niet naar Zuidafrikaanse zenders die prachtige eigen woorden hebben. Bv het woord "metro" in het Afrikaans is "moltrein"... |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be