Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Roemeens (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243604)

BigF 17 mei 2018 17:39

Roemeens

Is er hier iemand die iets typisch Roemeens kent?

kelt 17 mei 2018 17:50

Roemenen? :|

Libro 17 mei 2018 17:54

Dacia?

Libro 17 mei 2018 17:56

Leuven heeft zijn eigen Paleis van Ceacescu, dus dat is al niet typisch Roemeens:

NieuwNoors 17 mei 2018 18:02

Mijn nieuwe buren zijn Roemenen. Ze zijn hier een fles rosé-wijn komen afgeven van een merk dat ik niet ken. Maar ik moet toegeven: wat een lekkere wijn hebben ze daar! Ik heb een glaasje geproefd en het smaakt eigenlijk niet echt naar wijn. Eerder naar Grenadine of frambozensiroop, ZOOOOO zoet.
Ze waren ook aan't barbecuen in de tuin en vroegen spontaan of ik en Albeir een hapje wilden mee-eten. Ik heb toen heel beleefd geweigerd maar het valt mij wel op dat die mensen heel gastvrij zijn.
Ze spreken goed Frans, hun zoontje spreekt ook nagenoeg perfect Nederlands en is intussen al goed bevriend met mijn oudste kleinkind. Wat betekent dat de kleine Roemeen hier in't weekend over de vloer komt om met kleinzoon op de playstation te spelen. :-D
Ik moet zeggen dat dat manneke ( Roemeentje) een heel stil en beleefd kind is!

NieuwNoors 17 mei 2018 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 8718318)

Zal het eens aan mijn zoon vragen; die gaat daar regelmatig naartoe voor zijn werk.

dpg 17 mei 2018 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 8718336)
Mijn nieuwe buren zijn Roemenen. Ze zijn hier een fles rosé-wijn komen afgeven van een merk dat ik niet ken. Maar ik moet toegeven: wat een lekkere wijn hebben ze daar! Ik heb een glaasje geproefd en het smaakt eigenlijk niet echt naar wijn. Eerder naar Grenadine of frambozensiroop, ZOOOOO zoet.
Ze waren ook aan't barbecuen in de tuin en vroegen spontaan of ik en Albeir een hapje wilden mee-eten. Ik heb toen heel beleefd geweigerd maar het valt mij wel op dat die mensen heel gastvrij zijn.
Ze spreken goed Frans, hun zoontje spreekt ook nagenoeg perfect Nederlands en is intussen al goed bevriend met mijn oudste kleinkind. Wat betekent dat de kleine Roemeen hier in't weekend over de vloer komt om met kleinzoon op de playstation te spelen. :-D

Roemenie heeft zeer veel goede wijnen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Romanian_wine

dpg 17 mei 2018 18:25

Citaat:

http://www.halloboekarest.com/mici

Toen ik daar voor het werk was moest ik verplicht dat gaan eten.

Ze hebben ook een of andere soep maar kom niet meer op de naam.

En zeer veel goede wijnen.

Hypochonder 17 mei 2018 18:28

Inbreken, fraude, zwendel en oplichting

Wapper 17 mei 2018 18:42

Transylvanische Goulash.

NieuwNoors 17 mei 2018 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8718353)
Inbreken, fraude, zwendel en oplichting

Niet alle Roemenen over dezelfde kam scheren he.
'Mijn' Roemenen zijn echt heel gastvrije en lieve mensen.
Ik heb al vaker nieuwe buren gehad in het verleden,(Belgen) maar geen enkele die aanbelde met een fles wijn en die tijdens een BBQ in de tuin ons een maaltijd wilden aanbieden.
Trouwens, rechtover mij wonen er "meer-gepigmenteerde" mensen en die doen niks anders dan ons 's nachts uit onze slaap houden wegens luid geroep, getier en gebrul.
Ik ben heel blij met de Roemenen!

BigF 17 mei 2018 19:34

Citaat:

Lekkere wijn die niet naar wijn smaakt... Is dat niet verdacht?
Als mijne Nutella 's ochtends naar kip curry smaakt, zou ik dat toch raar vinden, zelfs al was het heel lekkere kip curry.

Ma soit; lekkere wijn die niet naar wijn smaakt is typisch roemeens!

BigF 17 mei 2018 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8718329)

Dat ik daar zelf niet opgekomen ben...

The Paulus Experience 17 mei 2018 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8718329)

Roemenië?

Demper 17 mei 2018 20:53

Citaat:

Hypochonder doet aan Roemeense facesitting.

Eduard Khil 17 mei 2018 21:00

liever werkende roemenen dan aangespoelde/gedumpte Koreanen die zich te goed voelen/te lui zijn om te werken

kelt 18 mei 2018 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 8718384)
Dat ik daar zelf niet opgekomen ben...

Niet erg....

Zoals enkele tientallen miljoenen Roemenen heeft iedereen wel eens een minder moment.

Zipper 18 mei 2018 19:11

Citaat:

"Knuffel-dieven"

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180518_...e-je-niet-kent

parcifal 18 mei 2018 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8718351)
Roemenie heeft zeer veel goede wijnen.

wijVen, dpg, wijVen. 8-)

fred vanhove 18 mei 2018 20:58

Citaat:

Alle vreemdelingen zijn slechte:roll:. Maar niet onze buren dat zijn ook vreemden maar dat zijn nu eens beleefde brave mensen zeg. ;-)
Onbekend is onbemind is blijkbaar nog steeds actueel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be