Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   ik verveel me zelden/nooit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243670)

bembem 21 mei 2018 05:50

ik verveel me zelden/nooit

het is waar: ik verveel me nagenoeg bijna nooit, als ik dan v die mensen hoor die klagen dat ze eenmaal met pensioen 'niet weten wat te doen' lach ik eens goed, tja ik heb best wat onvolmaaktheden maar dat is nu eens iets wat men me niet kan verwijten -> namelijk dat ik tevreden ben met m'n tijdsbesteding, ja zelfs heel tevreden, ik ben precies met pensioen xd! ihihihihihi :-):-):-o;-)8-)

discuss pls, thx

Eduard Khil 21 mei 2018 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8720589)
het is waar: ik verveel me nagenoeg bijna nooit, als ik dan v die mensen hoor die klagen dat ze eenmaal met pensioen 'niet weten wat te doen' lach ik eens goed, tja ik heb best wat onvolmaaktheden maar dat is nu eens iets wat men me niet kan verwijten -> namelijk dat ik tevreden ben met m'n tijdsbesteding, ja zelfs heel tevreden, ik ben precies met pensioen xd! ihihihihihi :-):-):-o;-)8-)

discuss pls, thx

dat er mensen zijn die dan niet meer weten wat te doen, is omdat ze gans hun leven nuttig besteed hebben door te WERKEN. Gezien jij het al gewoon ben om nooit IETS te doen, is dat anders natuurlijk

reservespeler 21 mei 2018 06:56

Citaat:

discuss pls, thx

Iemand die iedere dag meer dan één draad opent op dit forum zal zich inderdaad nooit vervelen. Maar ik denk niet dat die persoon nuttig of zinvol bezig is. Zo'n persoon kakt op z'n medemens. Zo'n persoon is een parasiet, een parasiet waarvan er hier al veel te veel leven.

De hardwerkende Vlaming zal er wel voor opdraaien tot hij erbij neervalt. En plots is die hardwerkende Vlaming overbodig, hij weet niet wat hem overkomt en weet niet hoe ie zijn tijd moet besteden.

Indien er minder parasieten waren, dan moest de hardwerkende Vlaming niet zo veel werken en dan had die hardwerkende Vlaming tijdens zijn loopbaan geleerd om met vrije tijd om te gaan.

Besluit: De parasieten zijn de oorzaak van de verveling.

Henri1 21 mei 2018 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8720608)
Iemand die iedere dag meer dan één draad opent op dit forum zal zich inderdaad nooit vervelen. Maar ik denk niet dat die persoon nuttig of zinvol bezig is. Zo'n persoon kakt op z'n medemens. Zo'n persoon is een parasiet, een parasiet waarvan er hier al veel te veel leven.

De hardwerkende Vlaming zal er wel voor opdraaien tot hij erbij neervalt. En plots is die hardwerkende Vlaming overbodig, hij weet niet wat hem overkomt en weet niet hoe ie zijn tijd moet besteden.

Indien er minder parasieten waren, dan moest de hardwerkende Vlaming niet zo veel werken en dan had die hardwerkende Vlaming tijdens zijn loopbaan geleerd om met vrije tijd om te gaan.

De pilletjes werken blijkbaar niet ?

bembem 21 mei 2018 07:31

Citaat:

ps tax evasion kost de gemeenschap veel meer dan alle 'parasieten' samen mr.knowitall

Eduard Khil 21 mei 2018 11:59

Citaat:

inderdaad. Tijd om die parasieten te dumpen :lol:

NieuwNoors 21 mei 2018 12:13

Citaat:

discuss pls, thx

Voor mezelf gesproken: aangezien ik 5 dagen/7 moet werken, zou ik me graag eens vervelen. ZO eens een dagske dan. Serieus hoor.
De weekends (mijn vrije dagen) hier: bijna non-stop visite. De kinderen, de kleinkinderen, soms nog eens de schoonkinderen apart :lol:
Daarnaast bij mijn moeder een beetje gaan helpen hetgeen ze niet meer zelf kan.
Niet dat ik klaag, maar mijn weekends zijn overvol. Dus ik zou me graag eens een dagske gewoon vervelen. Klinkt hemels!!!!

maddox 21 mei 2018 12:14

Een trol heeft altijd wel iets te trollen.

Mare, zou het ook werken
Citaat:

"niet praten met een mondvol"
"niet typen met de handen vol"

Thuleander 21 mei 2018 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8720607)
dat er mensen zijn die dan niet meer weten wat te doen, is omdat ze gans hun leven nuttig besteed hebben door te WERKEN. Gezien jij het al gewoon ben om nooit IETS te doen, is dat anders natuurlijk

Werken (in loondienst voor een modern bedrijf of de overheid) is in de huidige context één van de minst nuttige dingen om te doen.
Integendeel, je doet er vaak meer kwaad dan goed mee.
Je sponsort bovendien een systeem dat u wil vernietigen, door belastingen te betalen.
Zelf weinig of geen kinderen hebben maar wel moeten betalen voor mohammed, fatima en hun zeven kinderen.
Leg dat maar eens uit aan jonge autochtonen, waarom die dat zouden gaan doen.
Probeer ze daar maar voor te motiveren.
Veel succes.

Libro 21 mei 2018 15:51

Aandacht nodig?

Hephaistos 21 mei 2018 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8720694)
Werken (in loondienst voor een modern bedrijf of de overheid) is in de huidige context één van de minst nuttige dingen om te doen.

Helemaal niet. Waar haal je dit van?
Citaat:

Je sponsort bovendien een systeem dat u wil vernietigen, door belastingen te betalen.
Ons belastingsgeld wordt hier volkomen verspild, dat klopt, maar vernietigen is nogal overdramatisch, nee?

reservespeler 21 mei 2018 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8720625)
ps tax evasion kost de gemeenschap veel meer dan alle 'parasieten' samen mr.knowitall

Schrijf het maar gerust in het Nederlands hoor.

Belastingontduiking is voor sommigen nodig omdat ze teveel belastingen moeten betalen omdat er teveel parasieten willen mee eten zonder er ne klop voor te doen.

Met andere woorden, zonder al die parasieten zou er veel minder ontduiking zijn omdat de belastingen dan betaalbaar zouden zijn.

Libro 21 mei 2018 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hephaistos (Bericht 8720789)
Helemaal niet. Waar haal je dit van?

Ons belastingsgeld wordt hier volkomen verspild, dat klopt, maar vernietigen is nogal overdramatisch, nee?

Thuleander zou liefst "off the grid" leven om zo het kapitalistische systeem te vernietigen.

Hephaistos 21 mei 2018 16:00

Belastingsontduiking is geen zonde zolang er geld wordt verspild aan zaken zoals openbare omroepen en subsidievretende activistische instellingen.

Hephaistos 21 mei 2018 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8720794)
Thuleander zou liefst "off the grid" leven om zo het kapitalistische systeem te vernietigen.

Hoe zou dat het kapitalistische systeem vernietigen? Sterker nog, hedendaags "off the grid" leven lijkt mij enkel mogelijk dankzij de producten geproduceerd dankzij ons consumeristisch systeem.

Marie van de koster 21 mei 2018 16:31

Citaat:

discuss pls, thx

Ik ken geen gepensioneerden die "niet weten wat te doen". De meesten worden op de eerste dag van hun pensioen bevorderd tot onthaalouder voor de kleinkinderen, velen maken zich nuttig door vrijwilligerswerk en dan hoor ik ook wel eens "eindelijk kan ik mijn hof eens duchtig onder handen nemen" of een bepaald werk in huis doen. En er zijn er ook veel die eindelijk de reizen maken waarvoor ze vroeger nooit tijd hadden of musea en tentoonstellingen en zo bezoeken.
Wat ik wel hoor is dat mensen die niet goed meer te been zijn en alleenstaande, zich dikwijls heel eenzaam voelen ...

Libro 21 mei 2018 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hephaistos (Bericht 8720797)
Hoe zou dat het kapitalistische systeem vernietigen? Sterker nog, hedendaags "off the grid" leven lijkt mij enkel mogelijk dankzij de producten geproduceerd dankzij ons consumeristisch systeem.

Voila.

reservespeler 21 mei 2018 18:41

Mensen die stelen zullen zich nooit vervelen!

Libro 21 mei 2018 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8720879)
Mensen die stelen zullen zich nooit vervelen!

https://www.youtube.com/watch?v=_Xyp63MaSBs

bembem 22 mei 2018 05:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8720790)
Schrijf het maar gerust in het Nederlands hoor.

Belastingontduiking is voor sommigen nodig omdat ze teveel belastingen moeten betalen omdat er teveel parasieten willen mee eten zonder er ne klop voor te doen.

Met andere woorden, zonder al die parasieten zou er veel minder ontduiking zijn omdat de belastingen dan betaalbaar zouden zijn.

ah bon

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be