Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Links-progressief²: Groen zet downie op lijst. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243723)

Thuleander 25 mei 2018 10:30

Links-progressief²: Groen zet downie op lijst.

'Clown world' is de term waarmee er online steeds vaker verwezen wordt naar de moderne westerse democratie.
U vraagt zich misschien af waarom.
Wel, onder andere hierom.

Citaat:

Groen Brugge zet jongen met downsyndroom op lijst: “Geen verkiezingsstunt”

Groen versterkt zijn lijst in Brugge met de 18-jarige Tane Depuydt, de eerste verkiezingskandidaat met het syndroom van Down. Vanop de zestiende plaats wil hij het tot in de gemeenteraad schoppen. Dat schrijft Het Nieuwsblad vandaag.

Depuydt volgt de studierichting kantoor en wil later een café uitbaten. Dit jaar heeft hij echter zijn zinnen gezet op de Brugse gemeenteraad. “Ik wil in de politiek, net als mijn vader. En voor Groen, want we hebben meer natuur nodig”, zegt de jonge Bruggeling.

Geen verkiezingsstunt

Dat Groen de tiener er zou hebben bijgehaald als verkiezingsstunt, ontkent de Brugse partijafdeling met klem. “Tane is al een hele tijd actief bij onze jongerenafdeling. Hij heeft zelf aangeboden om mee te doen”, zegt (afscheidnemend) voorzitter Andries Neirynck. “Wij zijn voor inclusie en willen Tane deze kans geven.”

Bron: hln

(stock photo)

Kijk, het is niet dat hij de capaciteiten niet zou hebben om als politiek mandataris te functioneren in clown world.
Iemand met het syndroom van down kan even goed de agenda van een kleine wortelloze internationale kliek uitvoeren als iemand met een universitair diploma.
Ze moeten hem gewoon duidelijk maken wat hij moet zeggen en doen, zoals bij alle marionetten.

Maar dit kadert in een breder spectrum van social engineering waarbij alles, en in het bijzonder de natuurlijke ordening, op zijn kop wordt gezet: links is rechts, boven is onder, gezond is ziek, ziek is gezond, afwijkend is normaal, normaal is afwijkend, man is vrouw, vrouw is man etc.
Alles en iedereen is onderling inwisselbaar en er zijn geen verschillen meer.
Er zijn geen duidelijk definieerbare entiteiten meer.
Er is alleen bonte, potsierlijke chaos.
Clown world.

quercus 25 mei 2018 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8723664)
'Clown world' is de term waarmee er online steeds vaker verwezen wordt naar de moderne westerse democratie.
U vraagt zich misschien af waarom.
Wel, onder andere hierom.

(stock photo)

Kijk, het is niet dat hij de capaciteiten niet zou hebben om als politiek mandataris te functioneren in clown world.
Iemand met het syndroom van down kan even goed de agenda van een kleine wortelloze internationale kliek uitvoeren als iemand met een universitair diploma.
Ze moeten hem gewoon duidelijk maken wat hij moet zeggen en doen, zoals bij alle marionetten.

Maar dit kadert in een breder spectrum van social engineering waarbij alles, en in het bijzonder de natuurlijke ordening, op zijn kop wordt gezet: links is rechts, boven is onder, gezond is ziek, ziek is gezond, afwijkend is normaal, normaal is afwijkend, man is vrouw, vrouw is man etc.
Alles en iedereen is onderling inwisselbaar en er zijn geen verschillen meer.
Er zijn geen duidelijk definieerbare entiteiten meer.
Er is alleen bonte, potsierlijke chaos.
Clown world.

Deze zotternij past helemaal in het kader van de rivaliteit tussen de groene, de rode en de oranje sossen die wij in dit apenland tegenwoordig "rijk" zijn.
"Moet kunnen" nietwaar? :lol:

DewareJakob 25 mei 2018 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8723670)
Deze zotternij past helemaal in het kader van de rivaliteit tussen de groene, de rode en de oranje sossen die wij in dit apenland tegenwoordig "rijk" zijn.
"Moet kunnen" nietwaar? :lol:

Natuurlijk moet het kunnen. Alle respect voor mensen met Down.
Maar niet 'alle respect' voor diegene die dat alleen doen om kritiek daarop te kunnen afdoen als discriminatie, en daar hopen extra stemmen uit te halen.

Distel 25 mei 2018 13:28

Moet inderdaad kunnen. Maar ik vermoed dat het hem hierom te doen is:

Citaat:

Wij zijn voor inclusie
Kortom, gewoon een rondje virtue signalling.

TV-verslaafde 25 mei 2018 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 8723811)
Moet inderdaad kunnen. Maar ik vermoed dat het hem hierom te doen is:

Kortom, gewoon een rondje virtue signalling.

Wat ik zo leuk vindt aan "links" is het heiligere dan de paus gedoe. Als "pietje de dood" langskomt dan gaan die mensen zweten en vechten. Als ze niet eens vredevol kunnen sterven, hoe gaan ze dan in de hemel geraken? Maar laat het maar beter zo... dat mongooltje op die lijst; "groen" zal het zich wel ooit herinneren als de "reaper" komt. ;-)

Bovenbuur 25 mei 2018 15:46

Mwah, er zijn "downies" die het verder schoppen dan de meeste mensen.

De gemeenteraad in Brugge telt overigens 36 zetels, dus plek 16 op de lijst van Groen is enkel verkiesbaar door voorkeursstemmen. Mensen dus die specifiek deze persoon er in willen hebben en die zich (mocht de onwaarschijnlijke situatie zich voor doen) niet opgelicht zullen voelen dat ze vertegenwoordigd worden door Tane (vage naam trouwens, het lijkt er wel een van generatie Puc), ze hebben namelijk gestemd op Tane.

quercus 25 mei 2018 16:14

Het zou me niet verbazen dat Groen, in al haar zotte invallen, op een gegeven ogenblik in het parlement een wetsontwerp indient waarin voorgesteld wordt dat de politieke partijen verplicht worden een zeker % van de kandidaatlijsten voor "downies" te reserveren.

Oh, oh, oh... wat zijn wij toch politiek-correct-democratisch... :cheer::cheer::cheer:

vlijmscherp 25 mei 2018 16:18

ik zie het probleem niet hoor.

Jan van den Berghe 25 mei 2018 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8723889)
ik zie het probleem niet hoor.

Eerlijk gezegd, ik ook niet. Ik wil het politiek personeel op bepaalde lijsten niet eten geven dat een twijfelachtige intellectuele basis heeft. Die jongen op de lijst vormt natuurlijk, ondanks alle ontkenning door Groen, een PR-stunt, een manier om aandacht te trekken. Aan de uitspraken van de, ongetwijfeld goedmenende jongen wordt wel duidelijk dat hij intellectuele bagage mist om soms complexe dossiers in een stad als Brugge te verwerken.

quercus 26 mei 2018 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8724007)
Eerlijk gezegd, ik ook niet. Ik wil het politiek personeel op bepaalde lijsten niet eten geven dat een twijfelachtige intellectuele basis heeft. Die jongen op de lijst vormt natuurlijk, ondanks alle ontkenning door Groen, een PR-stunt, een manier om aandacht te trekken. Aan de uitspraken van de, ongetwijfeld goedmenende jongen wordt wel duidelijk dat hij intellectuele bagage mist om soms complexe dossiers in een stad als Brugge te verwerken.

Mij gaat het vooral daar om. Groen wil zich per se aan het kiezerspubliek voorstellen als de verpersoonlijking van een soort grenzeloze goedheid.

DewareJakob 26 mei 2018 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8724217)
Mij gaat het vooral daar om. Groen wil zich per se aan het kiezerspubliek voorstellen als de verpersoonlijking van een soort grenzeloze goedheid.

Alle middelen zijn goed voor een paar stemmen.

Vette Pois(s)on 26 mei 2018 10:17

groen kent geen schaamte.
mensen met een beperking zonder benul voor hun strontkar spannen.
juu downie juuu

Dadeemelee 26 mei 2018 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8723805)
Natuurlijk moet het kunnen. Alle respect voor mensen met Down.
Maar niet 'alle respect' voor diegene die dat alleen doen om kritiek daarop te kunnen afdoen als discriminatie, en daar hopen extra stemmen uit te halen.

90-99% van de mensen op verkiezingslijsten staan er gewoon op om de lijst aan te vullen en om stemmen van familie of kennissen binnen te halen. Dus dat is helemaal ok.

Eduard Khil 26 mei 2018 11:20

groen zit al vol met mongolen, ene meer of minder kan dus geen kwaad :lol:

Bovenbuur 26 mei 2018 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8724217)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 8724264)
groen kent geen schaamte.
mensen met een beperking zonder benul voor hun strontkar spannen.
juu downie juuu

Van de andere kant, even advocaat van de duivel: dit soort dingen hadden mensen ook kunnen zeggen toen de eerste vrouwen op de lijst verschenen.

Verder zijn de situaties niet vergelijkbaar, ik probeer hier niet te stellen dat vrouwen gemiddeld een IQ van ergens onder de 70 hebben, het is enkel lastig om te zien of het een stunt is of dat een individueel persoon gewoon terecht een kans krijgt. Of een combinatie natuurlijk. Goed gemeend op lokaal niveau, landelijk gaat akkoord want stunt. Zoiets.

DewareJakob 26 mei 2018 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8724306)
groen zit al vol met mongolen, ene meer of minder kan dus geen kwaad :lol:

Calvo en Bezien krijgen intellectuele concurrentie.
Neen, niet waar, daarvoor heb ik teveel respect voor mensen met down!

patrickve 26 mei 2018 18:23

Dit is bijzonder grappig. :lol:

Ik vraag mij af wanneer ze een boom of zo op hun lijst zullen zetten.

djoebidoebidoe 26 mei 2018 19:14

(stock photo)
Eigenlijk zouden er zo veel mogelijk mensen op die jongen moeten stemmen. Stel je voor, die jongen krijgt het meest stemmen van heel die groene lijst! En dan krijgt groen hun stunt als een boemerang terug in hun nek!:-D Als de andere partijen het spel dan ook nog meespelen, en groen gaat betrekken in de coalitiegesprekken, wel, DAN gaat er iets moeten gebeuren met die jongen.
Hahahaa, ze gaan hem schepen moeten maken!:-P

Bovenbuur 27 mei 2018 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe (Bericht 8724683)

Die jongen is 18. Een normale voor het eerst verkiesbare 18-jarige die veel voorkeursstemmen krijgt zal ook zeer waarschijnlijk gewoon in de raad belanden.

Eduard Khil 27 mei 2018 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe (Bericht 8724683)

(stock photo)
Eigenlijk zouden er zo veel mogelijk mensen op die jongen moeten stemmen. Stel je voor, die jongen krijgt het meest stemmen van heel die groene lijst! En dan krijgt groen hun stunt als een boemerang terug in hun nek!:-D Als de andere partijen het spel dan ook nog meespelen, en groen gaat betrekken in de coalitiegesprekken, wel, DAN gaat er iets moeten gebeuren met die jongen.

ik zou hem schepen van financien maken :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be