Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jongen met Downsyndroom op lijst van Groen in Brugge (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243736)

Universalia 25 mei 2018 20:39

Jongen met Downsyndroom op lijst van Groen in Brugge

Jongen met Downsyndroom op lijst van Groen in Brugge

Citaat:

BRUGGE - Groen versterkt zijn lijst in Brugge met Tane Depuydt (18, foto), de eerste verkiezingskandidaat met het syndroom van Down. Vanop de zestiende plaats wil hij het tot in de gemeenteraad schoppen. “Affiches, folders, een eigen website: het komt er allemaal. We hebben meer natuur nodig”, zegt de jonge Bruggeling.
Begrijpt u mij niet verkeerd beste forumleden en lezers dat ik de jongen zelf wil afbreken want dat is niet mijn bedoeling.

Ik vind het zelfs best knap wat hij doet maar ik denk dat de meningen hierover zullen verschillen.

Laten we het onder de noemer stof tot nadenken plaatsen of is het een 'slimme' zet?

p.s.

Ik vond dat een leuk liedje (geen down): white house band in de 7e dag Moniekske

Even wat meer info over het down syndroom.

N-Vb 25 mei 2018 20:58

Op termijn zal een verkiezing zo georganiseerd zijn dat je niet meer op partijen of personen moet stemmen maar voor programmapunten, die je persoonlijk kan voorstellen voor je gemeente;
en dat van huis uit, via blockchain en je paspoort, zoals tax-on-web,

vb
- Brugge toeristvrij maken, ja, nee, ander voorstel
- Brugse hooligans veroordelen tot gemeenschapsdienst:
1 jaar zwerfvuil ophalen in de stad

www.solidaria-democratia.org

N-Vb 25 mei 2018 21:08

http://arrbrugge.freeforums.net/thre...e=1&scrollTo=3

N-Vb 25 mei 2018 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 8724026)

Veroorzaken toeristen te veel overlast? Moeten ze inkomtaks betalen in de stad, wat is uw mening?

maddox 25 mei 2018 21:18

Is een goeie vertegenwoordiger van het groene kiesvee.

Zucht 25 mei 2018 21:20

De zestiende plaats, maakt dat eigenlijk een kans in Brugge ?

De schoofzak 25 mei 2018 21:33

Dat bovenste beste kereltje in Brugge is lang niet de enige sukkelaar op groene lijsten.

Bovenbuur 25 mei 2018 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8724033)

36 zetels in totaal. Dus tenzij ze voor in hun eentje een meerderheid denken te kunnen gaan...

DucDEnghien 25 mei 2018 23:13

Een debiel blijft een debiel, ook al staat hij op een politieke lijst.

N-Vb 26 mei 2018 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 8724063)

er is een spreekwoord dat zegt:

1 debiel (of gek, of idioot) kan meer vragen stellen dan dat alle intellectuelen van de wereld kunnen oplossen

Eyjafjallajökull 26 mei 2018 01:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8724033)

Hopen dat hij veel voorkeurstemmen haalt :-D

De gemiddelde Bruggeling heeft wel,wat humor toch ?

Jay-P. 26 mei 2018 03:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8724094)
Hopen dat hij veel voorkeurstemmen haalt :-D De gemiddelde Bruggeling heeft wel,wat humor toch ?

Zei je dat om te lachen, ofwa?

epicurist_dirk 26 mei 2018 03:39

Agalev-groen speelt op de emoties van goed gelovigen, de jeugd zonder ervaring en de dromers >> om via democratie misleiden hier en extreem links economisch bestel te introduceren.

Agalev-groen weet zéér goed door ervaring uit het verleden de wollen-sokken tijd, dat extreem links hier niet inslaat en daarom gebruiken ze alles om hun extreem links streefdoel te verbergen.

Agalev-groen presenteert en DEMO maar wil in realiteit >> Extreem links economische regeren = Venezuela, Noord Korea….= repressie en armoede

Universalia 26 mei 2018 07:27

Citaat:

Het leek mij best een leuke kerel maar stel dat hij stemmen genoeg krijgt om zich tot in het politieke landschap te begeven, waar er op huidig ogenblik al velen zijn die het al niet meer aankunnen dat lijkt mij nogmaals: stof tot nadenken.

Laar 'debiel' ver gezocht zijn. :-o

Jay-P. 26 mei 2018 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8724120)
Het leek mij best een leuke kerel maar stel dat hij stemmen genoeg krijgt om zich tot in het politieke landschap te begeven, waar er op huidig ogenblik al velen zijn die het al niet meer aankunnen dat lijkt mij nogmaals: stof tot nadenken.

Laat 'debiel' ver gezocht zijn. :-o

Denk je echt dat 'den Duc' zijn spiegel ver staat?

Universalia 26 mei 2018 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8724122)
Denk je echt dat 'den Duc' zijn spiegel ver staat?

Zou die aan de wand hangen denkt u die spiegel?

'Spiegeltje spiegeltje aan de wand, wie is ... (invuloefening in dit geval)' :rofl:

koppijn 26 mei 2018 08:58

Dit is het grote inclusiviteitsverhaal van groen!!!!!
Maar het kan beter, er zijn nog altijd groepen die uitgesloten zijn van een politiek mandaat zoals comapatiënten en ter verdediging van die groep, die doen nooit iets verkeerd. Maar kwade tongen beweren dan weer dat de politiek bevolkt wordt door comapatiënten want een politiek mandaat betekent zorg dragen voor de samenleving en iemand met het Downsyndroom kan nog niet eens zorg dragen voor zichzelf. Dat is waar maar als het parlement bevolkt zou worden met mensen met het Downsyndroom zou er meer gelachen worden en minder verzuurden gezichten. Dat moet ook gezegd worden. :lol:

omaplop 26 mei 2018 09:47

Ik vind dit eerder zielig , en voor die jongen en voor groen.

Dat ze dit dan nog als stunt gebruiken, maakt het nog erger.
Geef die jongen een jobke in de gemeente , dat zal hem gelukkig maken zonder dat hij wordt te kijk gesteld en zonder dat daarmee de klemtoon wordt gelegd op zijn beperkte mogelijkheden, wat nu gebeurt.

Ik vind dit zelfs vernederend.

Henri1 26 mei 2018 10:08

Citaat:

U mag zich alvast schamen.......

DucDEnghien 26 mei 2018 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8724257)
U mag zich alvast schamen.......

Ik zou niet weten waarom. Ik ben geen poco mens.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be