Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Koen Geens neemt ontslag als minister (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243795)

Thuleander 31 mei 2018 12:16

Koen Geens neemt ontslag als minister

Niet meer als juist vind ik.

Die mens heeft 3 doden op zijn geweten.

Anna List 31 mei 2018 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8727931)

die mens heeft geen doden op t geweten, maar wel gelogen over t feit dat de dader geen problemen had bij eerder penetentiair verlof en geen bekende was voor de staatsveiligheid ivm radicalisering.

vanaf dat moment was zijn positie onhoudbaar.

eerste twittermacht ontslag in BE volgens mij.

Vette Pois(s)on 31 mei 2018 12:24

Koen neemt verlof

quercus 31 mei 2018 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8727934)
die mens heeft geen doden op t geweten, maar wel gelogen over t feit dat de dader geen problemen had bij eerder penetentiair verlof en geen bekende was voor de staatsveiligheid ivm radicalisering.

Ja, vooral het feit dat nu ook bekend is geworden dat die B. Hermans bij een van de vorige verloven nog eens diefstal met inbraak had gepleegd. Dat had reeds meer dan voldoende horen te zijn om hem geen gunstjes meer toe te kennen. Geens is natuurlijk de politiek verantwoordelijke, dat is nu eenmaal "het systeem". Maar de meer direct verantwoordelijken (Strafuitvoeringsrechtbanken???) gaan zeker niet vrijuit. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Pericles 31 mei 2018 12:26

En nu?
Verherstraeten?

Anna List 31 mei 2018 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8727945)
Ja, vooral het feit dat nu ook bekend is geworden dat die B. Hermans bij een van de vorige verloven nog eens diefstal met inbraak had gepleegd. Dat had reeds meer dan voldoende horen te zijn om hem geen gunstjes meer toe te kennen. Geens is natuurlijk de politiek verantwoordelijke, dat is nu eenmaal "het systeem". Maar de meer direct verantwoordelijken (Strafuitvoeringsrechtbanken???) gaan zeker niet vrijuit. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

dat is Geens zijn probleem hé, zijn bevoegdheid.

ik weet niet hoe t met u zit, maar pak jij verantwoordelijkheden aan op uw job zonder dat ge zeggingschap krijgt?? ik niet. dus ik ga ervan uit dat Geens zeggingschap had.

Anna List 31 mei 2018 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8727948)
En nu?
Verherstraeten?

gieren!

of een andere partij en de oplichters van Arco vervolgen? want dat was de reden waarom Geens daar zat hé! :D

Skobelev 31 mei 2018 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8727931)

Nu Jambon nog. Politieke verantwoordelijkheid, iemand?

Anna List 31 mei 2018 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8727953)

samenvallende verkiezingen anyone? :p

de dash eruit?

quercus 31 mei 2018 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8727949)
dat is Geens zijn probleem hé, zijn bevoegdheid.

ik weet niet hoe t met u zit, maar pak jij verantwoordelijkheden aan op uw job zonder dat ge zeggingschap krijgt?? ik niet. dus ik ga ervan uit dat Geens zeggingschap had.

O.k., je hebt gelijk in die zin dat Geens het verdict van de strafuitvoeringsrechtbank blijkbaar zonder meer heeft goedgekeurd. Maar, dat wil nog niet zeggen dat daarmee de betrokken ambtenaren met de witte gewaden van de onschuld kunnen paraderen. Als zij aan Geens een idioot voorstel hebben overgemaakt en Geens slikt dat, dan is dat niet uitsluitend een blamage voor Geens maar eveneens voor diegenen die in eerste instantie het voorstel hebben geformuleerd.

quercus 31 mei 2018 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8727953)

Waarom Jambon? De beslissing omtrent penitentiair verlof is niet door hem genomen. Dat was het domein van Geens.

Skobelev 31 mei 2018 12:37

uit hln :
Toch benadrukt hij dat hij niet bewust informatie heeft achtergehouden en dat hij altijd zijn politieke verantwoordelijkheid neemt.

Onbewust informatie achterhouden is verdomme nog erger want dat bewijst dat hij met zijn zaken niet bezig is. Oprotten.

Skobelev 31 mei 2018 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8727966)
Waarom Jambon? De beslissing omtrent penitentiair verlof is niet door hem genomen. Dat was het domein van Geens.

Als minister van veiligheid en binnenlandse zaken is hij mede-politiek-verantwoordelijk. Er zijn er al voor minder vertrokken.

Anna List 31 mei 2018 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8727962)
O.k., je hebt gelijk in die zin dat Geens het verdict van de strafuitvoeringsrechtbank blijkbaar zonder meer heeft goedgekeurd. Maar, dat wil nog niet zeggen dat daarmee de betrokken ambtenaren met de witte gewaden van de onschuld kunnen paraderen. Als zij aan Geens een idioot voorstel hebben overgemaakt en Geens slikt dat, dan is dat niet uitsluitend een blamage voor Geens maar eveneens voor diegenen die in eerste instantie het voorstel hebben geformuleerd.

nee, een capabele manager overkomt zoiets niet.

Anna List 31 mei 2018 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8727966)

de helft van het politiecorps blijkt op straat gewapend rond te lopen zonder schietopleiding ... 8O

Skobelev 31 mei 2018 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8727934)

Hij heeft deze crimineel op de bevolking los gelaten en heeft bijgevolg de doden onrechtstreeks op zijn geweten.

Dadeemelee 31 mei 2018 12:44

Als hij ontslag neemt dan moeten 50% van de ministers ook ontslag nemen.

Anna List 31 mei 2018 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8727975)

samenvallende verkiezingen in oktober?

Dadeemelee 31 mei 2018 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8727978)
samenvallende verkiezingen in oktober?

Bahnee, trouwens Geens heeft toch nog geen ontslag gegeven?

Vette Pois(s)on 31 mei 2018 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8727975)

Zeker dat.

Let maar op, john stunt II is nog steeds aan het azen op de scalp van vandeput.

Volhouden john, ge kunt het.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be