Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   33% van de Belgen voelt zich Belgische Aboriginal (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243800)

Skobelev 1 juni 2018 05:58

33% van de Belgen voelt zich Belgische Aboriginal

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...land~aa93cd2f/

Het is ver gekomen. Als we daar dan de Belgen van vreemde origine nog geëxtrapoleerd van aftrekken is het waarschijnlijk 50% die zich in eigen land niet meer thuis voelt.

Bedankt politiekers.

Universalia 1 juni 2018 06:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8728287)

Het is ver gekomen. Als we daar dan de Belgen van vreemde origine nog geëxtrapoleerd van aftrekken is het waarschijnlijk 50% die zich in eigen land niet meer thuis voelt.

Bedankt politiekers.

Er zijn inderdaad meer en meer mensen die zich niet goed in hun vel meer voelen in eigen land.

Al de grenzen staan dan ook nog steeds wagenwijd open.

Laten we de "wir schaffen das" gekte niet vergeten. :roll:

Zipper 1 juni 2018 07:31

Citaat:

Bedankt politiekers.

In Brussel zal dat percentage nog wel een pak hoger liggen.

Universalia 1 juni 2018 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8728306)

Dat zit er dik in dat het percentage daar veeeeel hoger ligt.

Ik kom nooit in Brussel, ik noem dat zelfs 'ausland'. :lol:

Zipper 1 juni 2018 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8728311)

Uitgezonderd volgende zeer dure Brusselse gemeenten :

Ukkel, Oudergem, Watermaal-Bosvoorde, de 2 Woluwe's en zeer partieel Elsene en Etterbeek.

maddox 1 juni 2018 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8728311)

De laatste keer ik in Brussel kwam, net nadat de Anspachlaan "autovrij" werd, was het al een "rare" belevenis. Chaotische terrasjes, veel muntthee drinkende mannen, die ons groepje gewoon wegstaarden. Niks leuks aan.

Skobelev 1 juni 2018 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8728306)

In Brussel zijn de autochtone Belgen dan ook zo zeldzaam als witte raven.

Maar niet enkel in Brussel. Mijn vader zegt dat hij, wonende in de buurt van het OLV, tot op de markt van Aalst moet gaan om nog " ne witte" tegen te komen.

vlijmscherp 1 juni 2018 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8728318)

Maar niet enkel in Brussel. Mijn vader zegt dat hij, wonende in de buurt van het OLV, tot op de markt van Aalst moet gaan om nog " ne witte" tegen te komen.

als je van het OLV richting grote markt stapt, ga je idd veel allochtonen zien. Ook richting Eendracht zal dat zo zijn.

Maar de andere kant, richting Affligemdreef ga je er toch niet zo veel zien.

Feit is dat Aalst heel wat mensen vanuit Brussel heeft binnen gekregen de laatste 10 jaar. Brusselaars, vooral van Congolese afkomst lijkt me, die Brussel ontvluchten wegens te duur.

Maar de laatste jaren zijn er toch niet veel problemen meer, dacht ik? D'Haeze heeft dat blijkbaar goed gedaan.

Pericles 1 juni 2018 08:05

Citaat:

Er zijn momenten dat,als ik wat rondwandel in Leuven , ik denk dat ik in het buitenland zit. Laats wandelde ik eens naar de kruidtuin via de Minderbroedersstraat en de eerste 50 mensen die ik tegenkwam waren negers.

Zipper 1 juni 2018 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8728327)
als je van het OLV richting grote markt stapt, ga je idd veel allochtonen zien. Ook richting Eendracht zal dat zo zijn.

Feit is dat Aalst heel wat mensen vanuit Brussel heeft binnen gekregen de laatste 10 jaar. Brusselaars, vooral van Congolese afkomst lijkt me, die Brussel ontvluchten wegens te duur.

Maar de laatste jaren zijn er toch niet veel problemen meer, dacht ik? D'Haeze heeft dat blijkbaar goed gedaan.

Als veel autochtonen het afbollen (zoals ook in Brussel) zullen er waarschijnlijk minder problemen zijn.

Zipper 1 juni 2018 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8728329)
Er zijn momenten dat,als ik wat rondwandel in Leuven , ik denk dat ik in het buitenland zit. Laats wandelde ik eens naar de kruidtuin via de Minderbroedersstraat en de eerste 50 mensen die ik tegenkwam waren negers.

en het zal in Leuven zeker niet beteren als Tobback zijn zin krijgt, en de stad een islamitische burgemeester krijgt

Skobelev 1 juni 2018 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8728327)

Excuseer? 8O

Vecht- en steekpartijen, stationsbuurt waar gewoon overdag robbertjes worden uitgevochten, overvallen, al eens een paar moorden....
Goed gedaan zeg je?

vlijmscherp 1 juni 2018 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8728338)
Excuseer? 8O

Vecht- en steekpartijen, stationsbuurt waar gewoon overdag robbertjes worden uitgevochten, overvallen, al eens een paar moorden....
Goed gedaan zeg je?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170427_02854881

Bad Attila 1 juni 2018 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8728338)
Excuseer? 8O

Goed gedaan zeg je?

In zen NVA-gemeente? In Vlaanderen?

Komaan, hé, dat zijn taferelen in sossenland Brussel, hé...

Skobelev 1 juni 2018 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8728340)

Ah ja, in 2016 waren er ‘slechts’ 6.517 misdrijven in Aalst.

:roll:

Bad Attila 1 juni 2018 08:32

Citaat:

Ik vraag mij eigenlijk af hoe jij een autochtone Belg fysisch onderscheidt van een autochtone Fransman... of spreek jij elke 'witte' passant aan om hem te vragen of hij Belg is?

Skobelev 1 juni 2018 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8728342)
In zen NVA-gemeente? In Vlaanderen?

Komaan, hé, dat zijn taferelen in sossenland Brussel, hé...

Uw Brusselse vuile olievlek is ondertussen al bijna over gans Vlaanderen uitgesmeerd. Met dank.

Pericles 1 juni 2018 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8728334)
en het zal in Leuven zeker niet beteren als Tobback zijn zin krijgt, en de stad een islamitische burgemeester krijgt

Leuven is makkelijk, alles is dichtbij en je hebt in wezen geen auto nodig maar me hier nog echt "thuis" voelen doe ik al jaren niet meer. Toen ik noch kind was spraken vele mensen nog "Leuvens" zeker in de buurt van St Jacobs, nu is het Leuvens dialect vrijwel volkomen verdwenen. Grote delen lijken nu op Marrakech of op Kinshasa.
En dat allemaal in één generatie tijd.

Bad Attila 1 juni 2018 08:35

Citaat:

Bedankt politiekers.

Wel plezant om op te merken: een heel grote meerderheid heeft geen problemen met een Moslim in hun rechtstreekse omgeving... :|

Pericles 1 juni 2018 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8728348)
Wel plezant om op te merken: een heel grote meerderheid heeft geen problemen met een Moslim in hun rechtstreekse omgeving... :|

In een telefonische bevraging zegt al 37 procent er problemen mee te hebben . Doe daar maar gerust een pak bij want er zijn er altijd wel een deel die zeggen dat alles OK is omdat ze denken er anders last mee te krijgen. Mijn moeder bijvoorbeeld, het braaf menske. :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be