![]() |
Productiechaos auto-industrie motoren halen emissienormen niet...
Alle constructeurs melden ferme vertragingen in hun leveringen, op bepaalde motoren moet men wslk tot 1 jaar langer wachten, was net op het Duits nieuws. De emissietechnieken moeten allemaal herzien worden, diesel zeker en mogelijk ook voor de heel zware krachtige benzines (als vb wordt BMW 7 serie en M3 gegeven, bij Porsche wslk bijna allemaal)
Oorzaak? iedereen weet het nu wel. (behalve de eeuwige neezeggers) Constructeurs durven blijkbaar niet meer te sjoemelen, niet met software, niet met hardware. Niet met trukken van de foor bij labotesten, labos die door hun betaald worden. Wie weet wat er nog komt uit de juridische doos, ook bij die zogezegde labo-controles, of enkele omkoopschandalen ofzo. Bovendien zijn de emissietesten (WLTP vanaf september 2018) strenger. Maar dat weten de autoconstructeurs al vele jaren (eigenlijk 4 volle jaren), wel raar dat die mediaberichten nu pas komen, mss dachten ze gewoon het risico in te gaan nog jarenlang nog wat verder te sjoemelen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Het lijken dan ook nog eens de petrolbakken waar ze ongetwijfeld de grootste winsten uit kunnen halen die ze dan niet meer "mogen" leveren....:twisted:
|
Benzinemotoren vallen massaal door de mand. Diesel revival! :lol:
|
Citaat:
Arme klanten, de diesel willen ze niet meer en nu gaan die sjoemelkiekens ook nog met de benzines zolang treuzelen ( BMW 7 tot *1 jaar niet leverbaar? 8O ) En dat voor een prulletje zoals een benzineroetfilter? Niet genoeg van geproduceerd? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Steeds meer mensen beginnen de leugens van de dieselhaters door te hebben:
https://www.hln.be/de-krant/diesel-v...echt~ace7e4b4/ Citaat:
|
Citaat:
Of snap je het nog altijd niet? Euronormen zijn nochtans emissieWETTEN. Lees deze link is volledig: https://nl.wikipedia.org/wiki/Emissieschandaal Natuurlijk is dat onterecht, de dieselconstructeurs moeten aangepakt worden, niet de naievelingen en onwetenden die toen een sjoemeldiesel aangekocht hebben. Ook bepaalde overheid die de dieselstinkpot jarenlang gesloten hield. En ja zelfs gepromoot heeft (ecopremie, inmiddels afgeschaft). Lijkt wel of ze omgekocht waren door de diesellobby. In de USA pakt men ze wel aan, enig idee waarom niet echt in Europa? :evil: Ttz waarom dat zolang duurt in Europa? Citaat:
Citaat:
|
Hoe moeilijk is het om de uitlaat te verbieden ...
|
Citaat:
De manipulatie was blijkbaar enkel nodig bij dieselmotoren: (anders was hij toen al nog duurder en-of slechtere prestaties en veel moeilijker te verkopen dan een benzine) Citaat:
Links benzine = OK | rechts diesel nooit OK geweest ondanks hogere NOx-grenswaardes Citaat:
![]() |
Citaat:
Niemand vertelt mij dat men op 4 jaar tijd niet genoeg roetfilters gebouwd heeft. Nu gaan ze hun euronorm6 sjoemeldiesels nog wat langer kunnen verkopen, want ja meneer en mevrouw de benzineversie euronorm 6d kunnen we momenteel niet leveren omdat er niet genoeg benzineroetfilters gemaakt werden. Wat vind U trouwens van een sjoemeldiesel euronorm 6c - 6d-Temp ? Eentje uit de stockroom? We geven extra korting op onze sjoemelbakken mevrouw mijnheer. Want die moeten tegen dat de WLTP-RDE van kracht wordt op 1 september 2019 de deur uit, want nadien mogen die niet meer ingeschreven worden. :oops::-P |
Het ENIGE dat de fabrikanten moesten doen,moeten doen,is wagens produceren die voldoen aan de vigerende normering waarvan ze zelf de pen hebben mee helpen vasthouden...
Dat kan toch geen probleem zijn? Of mis ik iets? :oops: |
Citaat:
De meesten voldeden simpelweg aan de testnormen. |
Citaat:
8O neen dat deden ze hoogstens SOMS,onder heel bepaalde omstandigheden. Juist daarom zitten er al topmensen(in de VS toch) in de bak en zijn er al miljarden dollars en euro's boetes betaald en staat er een ganse industrie op zijn kop...... Bij de dealers zal men het ondertussen STINKEND moe zijn(nadat de dealers zich overal in Europa blauw geinvesteerd hebben in state-of-the-art infrastructuur) want ZIJ staan om de haverklap tegenover HUN klanten en zullen het op den duur ook niet meer weten.... |
Citaat:
De andere fabrikanten stelden gewoon hun motormanagement standaard in zodanig dat het op de testbank binnen de normen bleef. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Die link is al 2 jaar oud, en duidelijk lang na US-dieselgate specifiek VW-merken (september 2015) Zeg nu niet dat de buitentemperatuur en de motorbelasting in het labo zodanig is (bij een gemiddelde van 34 kmh, lol ) dat de emissiecontrole systematisch mag worden uitgeschakeld om schade aan de motor te voorkomen. :rofl: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik nog steeds straf vind is heel die heisa over emissienormen. In de olie producerende landen zoals Dubai, Qatar, Abu Dhabi ... kennen ze nog steeds het woord emissie en uitstoot niet. Vandaag kost daar een liter benzine 2,63 AED (0,60 euro). En betaal je 0,0 aan verkeersbelastingen. Dus de productie ligt niet stil. Enkel een groot gedeelte van de vooral Europese markt ligt stil. |
Citaat:
sjoemelen² dus. En wetten op de luchtkwaliteit (in de steden) werden daardoor ook nooit gehaald. Zelfs lakse wetten niet. Vraag maar eens aan de Duitsers met hun flutwetten waar de autoindustrie zich niets van aantrekt. https://www.bundesregierung.de/Conte...feinstaub.html Wetgeving? lol. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be