![]() |
Porsche Taycan
Eindelijk hoort men eens iets van de in 2015 aangekondigde Porsche Mission E.
Komt wslk met pakweg 1 jaar vertraging onder de naam Taycan. Zou vanaf 95.000 € kosten, of veel minder dan ik eerst dacht. Naja basisprijs toch. Porsche bouwt een splinternieuwe fabriek voor die eerste moderne E-Porsche enz... De referte waren natuurlijk Tesla model S en ook X om direct te vergelijken, testritten werden tesamen gedaan, bepaalde dingen werden wslk ook van Tesla gecopieerd neem ik aan. De patenten van Tesla -behalve de batterijchemie- zijn immers vrijgegeven. https://www.auto-motor-und-sport.de/...trosportwagen/ De batterijtechniek gaat alleszins 800 VDC zijn, zodat men veel zwaardere laadpalen (150 kW tot 350 kW) kan zetten met ongeveer dezelfde kabeldikte als bvb Tesla. Probleempje is wel dat dit netwerk nog moet aangelegd worden, ook de Audi e-tron zal daar dan kunnen laden. Men zou voor 400 km kunnen bijladen op 15 minuten, of 100 km in 4 minuten. Doel om de 120 km zouden die turbocharging-laadpalen komen. Soit alles staat netjes uitgelegd in de link. Citaat:
https://www.egear.be/porsche-mission-e-productie/ Ik denk dat eerst die Belgische Audi e-tron komt en later die Porsche Taycan, dat kan ook een jaar schelen. Soit tot 2020-2021 hebben ze ruim tijd die laadpalen aan ze leggen. Voorbeeld... alweer Tesla... die al een 145 kW netwerk (120 kW netto) heeft, Tesla gaat al deze Suc-stations geleidelijk updaten naar vermoedelijk ook daarnaast 250 kW laadpalen, maar dat zal gemakkelijker gaan want hun infra ligt er al, ook administratief. |
Weinig happy few hier te zien.
Ook niet voor vierzitter E-sportwagen kaliber Porsche. Allez mannen onder de 8 minuten op de Nordschleife is toch al deftig. Soit onze doeners zullen wel zorgen voor een stijging van het BBP. ;-) Of ze wachten liever op die electrische Audi e-tron die in Brussel gemaakt wordt, ook minstens 10k goedkoper, bovendien eigen land eerst. lol. Citaat:
|
10 jaar te vroeg. En dan zullen we zien wie er nog E-wagens maakt en ze verkoopt. Het autolandschap van fabrikanten zal serieus door elkaar geschud worden. En 95000 euro voor een Porsche Taycan? Dus ook weer niet voor de gewone mens weg gelegd. Wel een geduchte concurrent voor de Tesla S. Zelfde fiscale voordelen voor de zelfstandigen en wat heeft de succesvolle ondernemer het liefste op de "motorkap" staan : het Porsche embleem of het Tesla embleem?
|
Nog steeds veel te duur.
Ik wacht op een auto minder dan €30.000 die 400 km kan. Een gewone gezinswagen. |
Citaat:
|
Citaat:
Als ze de prijs er niet onder krijgen, zal die markt sowieso enkel voor de happy few zijn en maw nooit doorbreken. |
Citaat:
Maar juist is juist . Ze zijn te duur. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De aankoopsprijs maakt in de regel maar 1/3 of zelfs minder uit dan de totale prijs na x-jaren.
Zo heb ik eens een dubbel zo dure wagen gekocht als een collega en na 6 jaar en xxx.000 km terug verkocht was die wagen uiteindelijk goedkoper als die van mijn collega die hetzelfde deed. En raar dat die keek toen ik hem alle papieren toonde. :-) |
Mercedes EQA zou tot 60 kWh-batterij aanbieden, 2019:
Citaat:
![]() http://www.autobild.de/artikel/merce...-10241905.html Oriënteert zich qua prijs aan Tesla. BMW zal dat met zijn i4 of i5 ook doen. Rijbereik: WLTP getest is het minstens 400 km. Dus een prijsrange tussen 40k en 100k neem ik maar aan. Mercedes spreekt zelfs van 4 varianten op hetzelfde (flexibel) platform, van klein EQ A naar groot EQ S, EQ C ertussen, of analogie zoals A... C... S-klasse enz... Die foto is een tweedeurs dat zal dus de EQA zijn. Citaat:
Binnen goed 2 jaar zal er een ruime keus zijn aan E-wagens die 400 km halen, maar de basisprijs zal wslk rond de 40.000 € liggen of de vuistregel is 2 nullen toevoegen. :-P (toch in de premiumklasse). De E-Dacia (batterijpack Zoe) zal de helft goedkoper zijn. ;-) |
Geen grap... Elon Musk denkt aan mini-boosters van Space-X voor de Tesla roadster nog sneller te maken (en ook veel sneller te doen remmen). 8O
(als peperdure optie, de achterzitjes gaan dan wegvallen) Citaat:
|
een teslakiller! Het einde voor Musk is nabij!
|
Citaat:
|
Citaat:
nog steeds onder de helft van wat hij zou moeten halen per week, en zijn deadline heeft hij zelf al verschillende keren verchoven :lol: |
Citaat:
|
En alle dieselconstructeurs beloofden al sinds 20 jaar diesels die zich aan de euronormen houden. De bedriegers. lol.
Steek ze de bak in. |
Citaat:
|
Citaat:
Zoiets is nog nooit gebeurd in de auto-industrie. :rofl: |
het einde is nabij! Red wat er nog te redden valt!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be