![]() |
Global Warming enkele opmerkingen
Simpele fysica.
Het ijs van de Noordpool en ijsbergen doen de zeespiegel niet stijgen, het verandert niets. Het enige waar je wat van kan zeggen is gletsjers en de Zuidpool omdat onder de Zuidpool een landmassa zit. Er wordt dus wel veel geblazen door wetenschappers die niet eens simpele fysica kennen... |
Ik vind het ook raar dat men al jaren waarschuwt wat er zou gebeuren als bv het ijs op de noordpool zou smelten. Doemscenario's met een zeespiegelstijging van enkele meters.
Nu horen we regelmatig dat de regio bij de noordpool vaak compleet ijsvrij is maar van die meters stijging merken we nog niet veel. Ik zeg niet dat het allemaal leugens zijn maar soms komen er inderdaad toch tegenstrijdige berichten naar boven. |
Global Warming is bullshit.
|
Citaat:
Gelukkig ontmaskert uw post de bedriegers met sterke onderbouwde argumenten |
Citaat:
|
Citaat:
|
Er zijn teveel geladen boten.
Hoe meer geladen boten,hoe hoger het water zal komen. En met al die boot-motoren wordt het veel te warm. Er zijn ook teveel kwallen. Hoe meer kwallen hoe hoger het water komt. |
Citaat:
|
Citaat:
De rest, dat is iets helemaal anders. Al gehoord van de golfstromen en de invloed op het klimaat ? |
Citaat:
Die is zo heet dat al het ijs op 1-2-3 gesmolten zou zijn. Voor Antartica heeft ze trouwens een inrijsverbod. Idem wat Groenland betreft. |
Citaat:
De ijskap op Groenland beslaat een oppervlakte zo groot als 50 keer België. Deze is gemiddeld 2 km dik. Als dat allemaal zou smelten zou de zeespiegel zo'n 6m stijgen.. |
Citaat:
Als er landijs smelt, dan stijgt de zeespiegel. Als er zeeijs smelt, dan niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat gebeurt er met een watermassa die 2 a 3 graad opwarmt ? ![]() En dit vindt plaats over de gehele wereld.... |
Citaat:
Dat ligt ook boven België, en toch noemen ze het Nederland. Met de naam België is het trouwens niet veel beter. Zouden ze ook beter Moslimanië noemen. Maar soit. Ik lig er niet van wakker. Toch niet wat de namen betreft. |
Citaat:
Als de temperatuur van het zeewater toeneemt, neemt ook (gemiddeld) de vochtigheid in de lucht toe. Het ene compenseert deels het andere, in welke mate dat weet ik nu ook niet van buiten. Het zou zelfs kunnen dat daardoor net de zeespiegel ietsjes zou dalen zelfs. Bovendien is het alleen maar een deel van het zeewater dat opwarmt, grosso modo die eerste 10 a 20 meter diep, tenzij men daar nu ondertussen al duidelijkere cijfers over heeft. 2° derbij geeft +/- 0.2 promille volume toename is ongeveer een stijging van 2...4 mm zonder rekening te houden met het deel dat ook verloren gaat door de stijging van de gemiddelde luchtvochtigheid. Bovendien, waar het ijs net gesmolten is, heb je zelfs een volume daling, en die is zelfs vrij groot. |
Citaat:
|
Amai, mijne kelder :roll:
|
Citaat:
En we spreken over landijs. Antartica en Groenland hebben massas landijs. |
Citaat:
Eerst het water bevriezen in blokjes. Dat stapelt gemakkelijker. :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be