![]() |
piloten-willen-erkenning-als-zwaar-beroep
Alle beroepen beroepen zich op de maatregel ' zware beroepen'. 't Is alsof iedereen zo snel mogelijk mee pensioen wil gaan. En eens ze dan zo ver zijn willen ze er niet mee stoppen
http://www.knack.be/nieuws/belgie/pi...l-1141133.html https://www.youtube.com/watch?v=36MEMMEYvmU |
Citaat:
Reken daarbij de regelmatige tijdverschillen en de onregelmatig uren. Alvast meer aanvaardbaar dan veel overheids "zware" beroepen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Met die mannen hun werkuren (en kabinepersoneel) is het zwaarder dan een vaste nachtshift. Plus ze hebben effectief een paar 100 mensenlevens als verantwoordelijkheid.
Neen, ik kan me daar wel in vinden. Langs de andere kant, een "opgebrande piloot" die geen andere job aankan, was die wel geschikt als? |
Groot gelijk hebben ze. De goegemeente wordt al onwel als ze zich twee keer per jaar een uurtje moeten aanpassen of als de vuilophaalwagen 'al' om 6 uur 's ochtends de straat in draait. Mensen die elke dag totaal andere uren werken, 24/24 7/7 en dikwijls pas één dag op voorhand weten om hoe laat dat dan juist zal zijn, zouden maximum tot hun vijftigste aan de slag hoeven te zijn.
|
Citaat:
Ge gaat eens zien slechts hoe weinig er gaan gelukkig mee zijn. Dat is zoals de militaire in den tijd, die mochten op pensioen gaan van hun 45. Die hadden dat graag want die gingen pas dan dik verdienen. Pensioen trekken + nog een jobke er bij. Maar piloten met twee linkse poten zie ik nog niet direct een en ander gaan bijklussen. Daarbij, die voelen zich pas gelukkig als ze mogen opstijgen. Dat heb je bij mensen die van hun hobby hun werk gemaakt hebben. Als hij dan zijn hobby wil verder zetten mag hij er dik voor gaan betalen in plaats van er dik voor betaald te worden.;-) Nee nee, het is in heel veel gevallen zoals hier vertelt wordt; https://www.youtube.com/watch?v=36MEMMEYvmU |
Citaat:
|
Citaat:
Ik herinner mij nog al te goed de stapels boekdelen die mijn schoonvader destijds heeft moeten door kauwen toen de 747 zijn intreden deed. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De grote tijdverschillen zijn eveneens zeer vermoeiend en kunnen naar stress leiden. Je vliegt ook niet altijd in vakantieweer. Ga maar eens landen met slecht zicht of sterke zijwinden. Er zullen zeker zwaardere beroepen zijn maar als militair zijn een zwaar beroep is dan komen piloten zeker in aanmerking. |
Citaat:
En dan hoor je iemand die één keer in zijn leven naar de US of naar het verre Oosten vliegt dat ze na een maand nog last hebben van jet-lag... |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Voor het overige beperkt zich hun taak in een checklist aflopen en een aantal uur op hun gat zitten. Een 737 land beter op computer dan dat zij het doen, alleen vlak na dat hij de grond raakt de brakes bedienen en tijdens de vlucht, en vooral naar het einde toe voor de landing, een aantal keer de instellingen aanpassen. Ik zeg niet dat ze er verder niets van moeten kennen, vandaar ook dat ik eerder al gezegd heb dat het voor wat oudere piloten niet meer vanzelfsprekend is om nog over te stappen op een nieuw en vooral ander type van toestel, maar verder fysiek gaan ze er niet van krom lopen hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
Daardoor is het echter niet minder vermoeiend. Op de binnenvaart bvb is het gebruikelijk dat de kapitein zo zijn 16 uurkes aan dat knuppelke zit en slapen moet hij nu ook niet doen want het gaat snel en alsmaar groter, zoals in de luchtvaart trouwens. Stel dat je op een tanker zit met tegenwoordig mogelijks 3 ?* 4.000 ton gevaarlijke stoffen. Je mag er niet aan denken dat je daarmee een ernstige aanvaring krijgt. Juist daarom blijft het wenselijk dat je kwik en monter je job kan doen. Het is niet voor niets dat je vanaf een bepaalde leeftijd regelmatig testen moet afleggen om te zien of je lichamelijk nog voldoet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be