Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   "Allez les Belges" niet welkom in Antwerpen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244099)

Witte Kaproen 23 juni 2018 18:54

"Allez les Belges" niet welkom in Antwerpen

Allez Les Belges’ zorgt voor ophef:

“Geen Franstalige slogan in Antwerps shoppingcentrum” :-)

https://www.gva.be/cnt/dmf20180622_0...hoppingcentrum

Het duidelijkste bewijs dat de Duivels misbruikt worden om Vlaanderen terug te verfransen.

LA Belgique sera latine...:roll:

Weyland 23 juni 2018 18:58

'Tout ensemble, tout ensemble, tout ensemble hej hej hej'

Ik worstel met het vinden van een Nederlandstalige slogan. Komaan, verzin er één. ;)

dalibor 23 juni 2018 18:59

"Ophef." Een fossiel van het TAK heeft een brief geschreven en voor de rest trekt geen mens het zich aan.

Weyland 23 juni 2018 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8745074)
"Ophef." Een fossiel van het TAK heeft een brief geschreven en voor de rest trekt geen mens het zich aan.

Klopt. TAK alleen al. Ik dacht dat die alleen in de Rand actief waren. Al vind ik wel dat we Nederlandse slogans nodig hebben voor de Duivels. Ik kan er geen bedenken om eerlijk te zijn.

Witte Kaproen 23 juni 2018 19:01

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8745074)

"Grand Bazar " zal het wel voelen aan zijn omzet in Antwerpen.

"Ik heb ondertussen Voorpost en het TAK op de hoogte gebracht”, zegt Eric Janssens. De man die voor N-VA in de districts- en provincieraad zit,:-)

valt over de slogan ‘Allez les Belges’ die in het Grand Bazar Shopping Center in Antwerpen te zien is.

ttps://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180622_03576586

Bijlage 109006

De slogan ‘Allez les Belges’ met een horizontaal voetbalveld als achtergrond is een marketingactie van het winkelcentrum met als doel de Rode Duivels te steunen. En dat schiet bij Eric Janssens in het verkeerde keelgat.

“Een Franstalige slogan in een Vlaamse stad: in mijn jonge tijd was zoiets na een half uur al afgebroken. Nu gebeurt er niks. Tolerantie kan soms te ver gaan”, schrijft de politicus op zijn Facebookpagina.

De man krijgt bijval van partijgenoten én mandatarissen. Sommigen willen de installatie bekladden, anderen vernietigen. Eric Janssens laat weten dat hij alvast het extreemrechtse Voorpost en Taal Aktie Komitee (TAK) op de hoogte heeft gebracht

Xenophon 23 juni 2018 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 8745076)
Klopt. TAK alleen al. Ik dacht dat die alleen in de Rand actief waren. Al vind ik wel dat we Nederlandse slogans nodig hebben voor de Duivels. Ik kan er geen bedenken om eerlijk te zijn.

Wat denk je van "oprotten!"

Het Oosten 23 juni 2018 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8745079)
Wat denk je van "oprotten!"

Wat een zurige praat. U zou citroenen moeten gaan verkopen in uw vrije tijd.

Witte Kaproen 23 juni 2018 19:09

Citaat:

Door de Duivels ligt Antwerpen nu al in de Vlaamse Rand.:roll:

Xenophon 23 juni 2018 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8745080)
Wat een zurige praat. U zou citroenen moeten gaan verkopen in uw vrije tijd.

Wij samen.

Jij als meestergast azijn drinken en ik als beginnende leerling.

Witte Kaproen 23 juni 2018 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 8745073)
'Tout ensemble, tout ensemble, tout ensemble hej hej hej'

Ik worstel met het vinden van een Nederlandstalige slogan. Komaan, verzin er één. ;)

"Partez les Belges...Vlaanderen Onafhankelijk" :-)

Everytime 23 juni 2018 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8745077)
"Grand Bazar " zal het wel voelen aan zijn omzet in Antwerpen.

"Ik heb ondertussen Voorpost en het TAK op de hoogte gebracht”, zegt Eric Janssens. De man die voor N-VA in de districts- en provincieraad zit,:-)

valt over de slogan ‘Allez les Belges’ die in het Grand Bazar Shopping Center in Antwerpen te zien is.

ttps://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180622_03576586

Bijlage 109006

De slogan ‘Allez les Belges’ met een horizontaal voetbalveld als achtergrond is een marketingactie van het winkelcentrum met als doel de Rode Duivels te steunen. En dat schiet bij Eric Janssens in het verkeerde keelgat.

Een Franstalige slogan in een Vlaamse stad: in mijn jonge tijd was zoiets na een half uur al afgebroken. Nu gebeurt er niks. Tolerantie kan soms te ver gaan”, schrijft de politicus op zijn Facebookpagina.

De man krijgt bijval van partijgenoten én mandatarissen. Sommigen willen de installatie bekladden, anderen vernietigen. Eric Janssens laat weten dat hij alvast het extreemrechtse Voorpost en Taal Aktie Komitee (TAK) op de hoogte heeft gebracht

Dat hij zich afvraagt hoe het komt. En we kennen het antwoord : het gros van het volk heeft geen interesse in zo'n futiliteit : "Allez les Belges" of "Allez de Belgen", iedereen begrijpt waarover het gaat.
En wat zullen die groeperingen doen? De installatie bekladden of vernietigen dus.
Het bedrijf of de winkel, verantwoordelijk voor die "Allez les Belges", zal in dit geval zich helemaal niet laten doen en zal klacht indienen. Met de gevolgen die ik u al laat raden : Boetes voor vernietiging van materieel, enz....
Is dit wat Eric Janssens wil?

Everytime 23 juni 2018 20:33

Citaat:

"Waar is da feestje?
Hier is da feestje!"

Nog vanmiddag tijdens de match gehoord en uit de mond van Franstalige supporters die geen probleem hadden dit te zingen.
En tegelijkertijd hebt u een azijnpisser in Antwerpen die blijkbaar het Frans niet kan accepteren............

Vlad 23 juni 2018 20:36

Lol. Een politicus bij de grootste partij van Vlaanderen die ... een brief moet schrjven naar TAK en voorpost om iets in beweging te krijgen ? :rofl:

Xenophon 23 juni 2018 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8745129)
"Waar is da feestje?
Hier is da feestje!"

Nog vanmiddag tijdens de match gehoord en uit de mond van Franstalige supporters die geen probleem hadden dit te zingen.
En tegelijkertijd hebt u een azijnpisser in Antwerpen die blijkbaar het Frans niet kan accepteren............

Wij moeten uw Franse brol niet tolereren.

Everytime 23 juni 2018 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8745133)
Wij moeten uw Franse brol niet tolereren.

Als Eric Janssens verstandig was, zou hij met de mensen van het bedrijf of de winkel in kwestie spreken en hen vragen het Franstalige slogan te vervangen door een Nederlandstalige slogan.

Witte Kaproen 23 juni 2018 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8745124)
Dat hij zich afvraagt hoe het komt. En we kennen het antwoord : het gros van het volk heeft geen interesse in zo'n futiliteit : "Allez les Belges" of "Allez de Belgen", iedereen begrijpt waarover het gaat.
En wat zullen die groeperingen doen? De installatie bekladden of vernietigen dus.
Het bedrijf of de winkel, verantwoordelijk voor die "Allez les Belges", zal in dit geval zich helemaal niet laten doen en zal klacht indienen. Met de gevolgen die ik u al laat raden : Boetes voor vernietiging van materieel, enz....
Is dit wat Eric Janssens wil?

Die winkel zag vlug zijn Franstalige slogan verwijderen ,wegens anti-reclame .

Dat is wat ze er zal gebeuren :-)

Witte Kaproen 23 juni 2018 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8745129)
"Waar is da feestje?
Hier is da feestje!"

Waar zijn de Nederlandstalige slogans voor de Duivels in Wallonië te vinden?

Ik heb er in elk geval nog geen enkele gezien .

Xenophon 23 juni 2018 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8745134)
Als Eric Janssens verstandig was, zou hij met de mensen van het bedrijf of de winkel in kwestie spreken en hen vragen het Franstalige slogan te vervangen door een Nederlandstalige slogan.

Vroeger gingen daar direct kasseien door de venster.

Everytime 23 juni 2018 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8745135)
Die winkel zag vlug zijn Franstalige slogan verwijderen ,wegens anti-reclame .

Dat is wat ze er zal gebeuren :-)

Welke anti-reclame? Het is een steun voor de Rode Duivels.

Witte Kaproen 23 juni 2018 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8745139)
Welke anti-reclame? Het is een steun voor de Rode Duivels.

In een verkeerde taal.

De voertaal in Vlaanderen is het Nederlands en niet het Frans.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be