Knuppel |
30 juni 2018 10:16 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
(Bericht 8749918)
Openlijk geruzie binnen een partij is electoraal niet erg lonend, dat weet De Wever ook wel. Hij zal dus iets moeten ondernemen. Vuye en Wouters konden door hun amateurisme en hun gebrek aan stemmenpotentieel nog vrij eenvoudig opzij worden geschoven. Peumans niet. De media - niet altijd N-VA-gezind - geven hem bovendien maar al te graag een podium. "Gelukkig" voor de partij is hij fin de carrière.
De hamvraag is dan ook: zullen nog meer "theocritici" van zich laten horen? Zo kort voor de verkiezingen? Of valt het allemaal nog wel mee en gaat het om niet meer dan een paar verdwaalde zielen?
De popcorn staat klaar.
|
Het feit dat iemand zoals Henri er als de kippen bij is om hier munt uit te slaan bewijst dat Peumans niet goed bezig is. De Wever zal héél goed weten dat dit zijn partij schaadt. Maar, hoe meer hij daar publiekelijk op reageert hoe meer reacties hij daarmee uitlokt. Het is aan hem om zijn officieren tot de orde te roepen. Niet via de media maar in besloten kring.
Ik snap niet waarom Peumans de media inschakelt om zijn gedacht te zeggen. Kon dat niet op het partijbestuur? Ambieert Peumans zélf het toekomstige partijvoorzitterschap, en probeert hij zijn partijgenoot via de media uit te schakelen? Krijgt Peumans capsones omdat hij een paar jaartjes voor voorzitter van het Vlaams parlement heeft mogen spelen?
Is die man zooooo dom dat hij niet doorheeft wat een schade hij zijn partij toebrengt? Of speelt zijn ambitie hem parten?
Francken is Francken, maar het zijn andere dingen dan zijn taalgebruik die mij storen. Trouwens wat dat taalgebruik betreft, wie gebruikte weer woorden zoals: carpuul, lafaarden en meer van dat fraais? Wat dat Peumans niet?
Eens te meer bewijst er iemand, deze keer Peumans, dat pretentie het mooiste bewijs van domheid is. Electoraal is Peumans misschien zelfs geen 1/4de waard van Peumans. Hij speelt dus echt ver boven zijn gewicht. Bovendien zien de belgicisten niets liever dan dat de Vlaams-nationalisten verdeeld zijn. Daar dragen ze ze zelfs hele betonblokken aan bij als ze kunnen. Het is geen toeval dat Henri er als de kippen bij is om de trom te roffelen.
Ik zou toch al niet meer op de N-VA gestemd hebben, maar dat weerhoudt mij er niet van om vast te stellen dat de N-VA op deze manier tekent voor haar eigen ondergang. Eendracht maakt macht. NIET het zaaien van tweedracht.
Peumans verdient een stevig pak slaag.
|