![]() |
Is België nog wel een democratie? De HAMvraag.
Universalia vertelt (volledig gratis!!)
Is België nog wel een democratie? Het hart van onze democratie is ziek Citaat:
Vrij vertaald is 'democratie' de stem van het volk, de wil van het volk de bron is van legitieme machtsuitoefening En juist daar loopt het fout in de zin van dat het 'volk' (autochtonen) in tegenwoordige dagen monddood is gemaakt. (Vrij vertaald uit het Antwerps zou dat zijn: de mensen moeten hun bakkes houden en betalen) In deze wrange huidige tijden is België totaal geen democratie meer maar een xenocratie. Xenocratie zijnde: de heerschappij van de vreemdelingen. Naar alle waarschijnlijkheid neemt men in 'ons' land de 7 werken van Barmhartigheid een beetje te serieus: De vreemdelingen herbergen. 8O p.s. We hebben ook nog xenofobie maar dat is iets van Bert Anciaux. |
Is België ooit al een democratie geweest? In den beginne was het vooral een "wie belastingen betaalt mag misschien mee beslissen". Om dan nu uit te komen op "maakt niet uit wat de mensen willen, de politici verdelen de postjes toch zelf".
|
Citaat:
Met de verdeling van de postjes is men dit jaar echt al wel enorm vroeg begonnen me dunkt? 8O |
Citaat:
David Van Reybrouck heeft daar een boekje over geschreven: ![]() Zijn conclusie (om het zeer simplistisch voor te stellen): schaf verkiezingen af en organiseer een loting. |
Citaat:
Loting als toevalsgenerator? :-D |
Citaat:
|
Citaat:
En zoals u terecht schrijft van een particratie, de brave burger die zelf de besluiten neemt, is al jaren geen sprake meer. Betalen mogen wij als brave burgers zijnde wel. Geen 'haan' die daarover kraait. :? |
Is België nog wel een democratie? De HAMvraag.
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken J. Jambon niet. (persoonlijk bedoel ik) :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat politiek een beroep geworden is was een beetje onvermijdelijk (ook al omdat alles veel complexer geworden is). Maar het idee van Van Reybroeck is toch niet slecht: gooi daar ook eens mensen tussen die niet partijgebonden zijn (want particratie is een realiteit). Trouwens in deze context: ik ga iets goeds zeggen over Verhofstadt. Het afschaffen of verminderen van de macht van de kabinetten was een goed idee. Maar helas pindakaas :( |
Citaat:
|
Citaat:
Bart is daar nu ook tegen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be