![]() |
Japan & Korea: veiligere openbare ruimte itt het Westen
Mijn theorie is dat het komt omdat men er meer respect heeft voor het collectieve en het lot van de gemeenschap meer in het vaandel draagt. Het viel me dan ook op dat het veiligheidsgevoel in publieke ruimtes er hoger is als in het Westen. I mean, hier zou ik me 's nachts niet veilig voelen in een tentje, terwijl dat ik me stukken meer op m'n gemak zou voelen moest ditzelfde tentje zich ergens in Japan of Korea bevinden. Ook worden gevonden handtassen en portefeuilles er meer teruggebracht as opposed to the West waar men in dergelijke gevallen eerder naar zijn/haar bezittingen kan fluiten.
Dus tja, er bestaan wel degelijk grote verschillen in mentaliteit tussen het verre Oosten en het Westen. Discuss please, thanks. |
En je hebt er een punt mee.
|
Citaat:
|
Waarschijnlijk omdat die landen in het verre oosten minder "multicultureel" en "superdivers" zijn dan West-Europa.
|
Citaat:
|
Niet voor niets heeft men het over het 'Wilde Westen', (reeds lang voordat bruintjes & zwartjes er neerstreken). Just saying.
|
Citaat:
Er zijn nog wel wat West-Europese afgelegen, landelijke plaatsen waar je veilig bent. In de steden niet meer. Ik meen trouwens dat die oost-aziaten de multicul actief tegenwerken. Het omgekeerde dus wat hier gebeurt. De conclusie lijkt duidelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij ligt een irrationele angst om 'als volgende' gestigmatiseerd te worden aan de wortel hiervan. We moeten dus meer onze appreciatie tonen voor hun culturen zodat ze weten dat ze op beide oren kunnen slapen. Ik bedoel maar, Oost-Aziaten zijn net als Europeanen vrijheidslievend en hebben gelijkaardige moraliteit met een hoge graad aan compatibiliteit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb je gezien hoe de Japanners het voetbalstadion hebben verlaten ? Zowel de spelers als de supporters ? Bij ons is dat meestal een slagveld nadien.... Idem bij de laatste grote aardbeving. Iedereen hielp iedereen waar ze konden en op een wip was bijna alles opgekuist ook. |
https://www.youtube.com/watch?v=2pE2ms1P56I
Ja, ze zijn daar een tikje kieskeuriger met wie ze willen samenleven. |
Citaat:
|
Zuid-Koreanen protesteren tegen komst van moslim-immigranten uit Jemen.
520.000 tekenen petitie tegen komst moslims. 'We willen niet (multicultureel) zoals Europa worden'. Citaat:
https://voiceofeurope.com/2018/07/pr...Lg_kGU.twitter |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() Veel te idealistisch wat enkel op kleine schaal werkt, zoals bij vele ideologiën. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be