![]() |
BMW laat iX3 in China maken
De electrische toekomst van Europese constructeurs?
Omdat er in Europa (nog) geen eigen batterijfabrieken zijn laten ze hun E-wagens in het goedkopere China maken met goedkopere Chinese batterijen, en voeren die wagens dan terug in naar Europa en andere landen. China is sowieso nu al de grootste markt voor E-wagens, en zal dat nog meer worden in de toekomst. BMW had totnutoe Koreaanse batterijen van Samsung voor zijn i3, nu gaan ze batterijen halen bij de grote speler CATL uit China, die momenteel -na Panasonic-Tesla- het meeste aantal batterijen (in GWh) produceert. En moesten er ooit batterijfabrieken in Europa komen zullen dat ook Chinese zijn, of toch het knowhow en ... BMW plant 15 tot 25% stekkerwagens in 2025 met batterijen made in of door China. 25% dat zijn pakweg 600.000 (deel) electrische wagens aan huidige productieaantallen gemeten, dat kan enkel met de hulp van China... :-P Citaat:
![]() |
Die Chinezen gaan een batterij fabriek openen in Duitsland.
En bmw is klant. Moet dus niet speciaal naar China gaan. |
Citaat:
Chinese batterijfabrieken in China van CATL bestaan al jaren. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
We zullen
|
Citaat:
|
Als de verbrandingsmotorbouwers nog ergens een leuk relevant technologietje op de plank hebben liggen is het NU hoogstdringend tijd.....
BMW heeft in ieder geval niks meer liggen op het schap "ICE-vernieuwingen" zo te lezen....:-o |
Citaat:
In menig Europees land ten laatste in 2040, toch zeker in de steden (met een hybride gaat dat ook) Vers van UK Citaat:
|
Citaat:
Fuel Cells zijn ook nutteloos want het kost dubbel de energie om het aan te maken, het lijkt er op dat hysterie het weeral wint van logisch denken. |
Citaat:
Hier en daar nog wat kleine tweaks die kunnen voorsteld worden door ICE adepten als "grote doorbraken", maar het is de achterkant van de S curve bereikt. Dit is wat er nu aan het gebeuren is, ICE zal ontegensprekelijkverdwijnen de komende decennia: ![]() |
Citaat:
En al de sjoemellabo´s betreft emissie-homologaties kunnen ook hun biezen pakken. En de keuring gaat ook geen emssietesten meer doen, dat personeel moet niet meer in de stank en vervuiling staan, zoals vele andere plaatsen. (ondergrondse) garages, gesloten parkeergebouwen enz... Ooit gaan er zelfs tunnels en snelwegoverkappingen komen zonder (permanente) luchtafzuiging... stel dat toch eens voor. |
Citaat:
|
China nieuws hier?
Chinees E-karretje met 200-300 km rijbereik onder $9000 basisprijs omgerekend (wel na Chinese premies) Citaat:
In elk geval worden de batterijpacks serieus goedkoper, 8000-10.000 Euro voor een complete kleinwagen en dat met 33 kWh batterijpack. De $100/kWh is nu wel zeker bereikt. de andere specs: Citaat:
Een electrische smart forfour kost hier zowat basisprijs € 23.600, met amper 17,6 kWh pack: https://www.egear.be/smart-electric/ https://www.smart.com/be/nl/index/sm...-overview.html |
Ze worden met de dag lelijker.
|
Citaat:
En ze roesten ook nog. Niemand wil die nog. Hang de druppelladers er maar aan. |
Awel, nu nog een Italiaanse designer erop zetten, en die topsnelheid naar 140km/u brengen, dan mag dat dingetje €14K kosten van mij, dan kan ik me er wel in terugvinden.
We komen er nog, bij een aanvaardbare elektrische wagen. |
De smart forfour ziet er niet echt beter uit. ;-) Ook niet voor 25k €
afmetingen zijn quasi identiek. ![]() Topsnelheid omhoog brengen is geen probleem = software aanpassen. ![]() |
Echt lelijk.
En zo verwijfd ook nog eens. |
Citaat:
|
Citaat:
Heb je nog een Maserati sjoemeldiesel? :lol: (verboden in USA, China, ... ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be