Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   'Rot maar op als de multiculturele samenleving je niet bevalt.' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244319)

Piero 10 juli 2018 16:45

'Rot maar op als de multiculturele samenleving je niet bevalt.'

'Kuzu (Denk) wekt woede met 'rot op'-uitspraak'.

Het leek er even op dat de nieuwe politieke partij Denk mogelijkheden zag om de Nederlandse autochtonen en allochtonen te verenigen in een multiculturele samenleving. Tweede kamerlid Kuzu, met een Turkse achtergrond, ziet dat niet meer zo zitten. In een gesprek bevestigde hij dat Turkse Nederlanders geconfronteerd worden met negatieve bejegening door autochtonen.

(NOS) Volgens Ilgun, die een Turkse achtergrond heeft, "kotsen" de meeste Nederlanders hem uit. "Dat is precies het punt", reageert Kuzu. "Door jou te zien als buitenlander, als Turk, zeggen ze eigenlijk: wij, de Nederlanders, voelen ons superieur. En die ander hoort er niet bij." Kuzu wil de rollen omdraaien. "Als het ze niet bevalt, dat veranderende Nederland, waar mensen met verschillende achtergronden samen met elkaar leven in een stad als Zaandam, in een wijk als Poelenburg, dan rotten zij maar op."

Vroeg of laat worden de rollen dus omgedraaid. Dat lijkt mij geen goede oplossing. 'Denk' heeft een missie en als die mislukt moet Denk zich maar opheffen.

https://nos.nl/artikel/2240797-kuzu-...uitspraak.html

Zipper 10 juli 2018 17:13

dat verkondigde Abou Jajah ook al eens :

Hoofdstraat 10 juli 2018 17:23

Moslims zijn niet tevreden met een multiculturele wijk, ze willen enkel moslims rond zich. Moeten die dan ook oprotten volgens Denk, of is dat anders?

Die zijn de pedalen kwijt lijkt me.

DewareJakob 10 juli 2018 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 8756499)
Moslims zijn niet tevreden met een multiculturele wijk, ze willen enkel moslims rond zich. Moeten die dan ook oprotten volgens Denk, of is dat anders?

Wat ze duidelijk niet beseffen is, dat ze de tak waar ze op zitten aan het doorzagen zijn.:roll::roll:
Want als elke niet-moslim weg is, dan zullen ze zelf moeten de handen uit de mouwen steken, en dat kan zeker hun bedoeling niet zijn...:twisted::twisted::twisted:

maddox 10 juli 2018 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8756517)
Wat ze duidelijk niet beseffen is, dat ze de tak waar ze op zitten aan het doorzagen zijn.

Bof, als de tak doorgezaagd is, kunnen ze nog altijd hun oude trukken gebruiken. Dhimmies en slaven.

Citaat:

Want als elke niet-moslim weg is, dan zullen ze zelf moeten de handen uit de mouwen steken, en dat kan zeker hun bedoeling niet zijn.
Kijk maar naar de wereld. Muzelgebieden die niet rijk zijn door grondstoffen en een paar geslepen sjacheraars in't verleden, zijn gewoon hopeloze zandbakken of puinhopen in wording.

Bobke 10 juli 2018 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 8756499)

Daar lijkt het inderdaad op.
Ik zie heel veel Belgen in eethuisjes van andere culturen maar zelden allochtonen in een frituur.

Elio di Supo 11 juli 2018 04:33

Ik kan me niet zo goed voor de geest halen in welk muzellandje het goed draait. Als ze de levensstandaard willen krijgen van pakweg Egypte of Algerije dan moeten ze vooral verder blijven doen.

Hypochonder 11 juli 2018 05:54

Zo gaat dat in het land van melk en honing: eens ze hier zijn kunnen ze een grote mond opzetten. En ze worden dan nog gerugsteund door de linkse lellebellen die hen indien nodig bijtreden.

Hoofdstraat 11 juli 2018 07:40

Witmensen hebben niet echt problemen met huwen buiten de cultuur, zelfs blokkers huwen met een Aziatische. Het zijn moslims die enkel met moslims willen huwen en dan nog liefst binnen de eigen familie.

Die fucker van Denk zegt dus feitelijk dat moslims moeten oprotten omdat ze niet willen mixen met andere culturen, het zijn een bende achterlijken, hoe dat iemand daar op kan stemmen.

Piero 11 juli 2018 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8756565)
Daar lijkt het inderdaad op.
Ik zie heel veel Belgen in eethuisjes van andere culturen maar zelden allochtonen in een frituur.

U ziet ze in de zomer niet op een terras waar alcohol geschonken wordt en krijgt ze daarom ook niet binnen bij een verjaardag, een affscheidsfeest e.d. en ze durven niets te eten omdat het niet halal kan zijn. Dus vereniging van de culturen is uitgesloten. Het punt waar het om dtaait is dat zij hebben gekozen voor 'de verandering' (eigenlijk voor segregatie) door naar hier te komen. De autochtonen (de massa althans) hebben niet gekozen voor een gesegregeerde samenleving.

Libro 11 juli 2018 10:40

Als Kuzu en Jahjah er zich niet mee kunnen verzoenen, dat de autochtonen genoeg hebben van hun kapsones, dan moeten ze maar emigreren.

Universalia 12 juli 2018 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8756517)
Wat ze duidelijk niet beseffen is, dat ze de tak waar ze op zitten aan het doorzagen zijn.:roll::roll:
Want als elke niet-moslim weg is, dan zullen ze zelf moeten de handen uit de mouwen steken, en dat kan zeker hun bedoeling niet zijn...:twisted::twisted::twisted:

Zo is dat inderdaad.

Ergens gaan zitten waar alles al 'op rolletjes' loopt waar alles al mooi opgebouwd is en waar je alles nog maar in de schoot geworpen krijgt, jobs, andere voordelen dat is gemakkelijk.

Als ze zich niet kunnen vinden is er niemand die ze gaat tegenhouden om terug te keren naar de landen waar ze vandaan komen want daar blijkt het allemaal beter te zijn?

Waarom ga je er dan lopen denk je dan?

Ach ja dat vergat ik, die willen gewoon maar alles overspoelen.

Een blik in de geschiednisboeken leerde dat:

Citaat:

Hitler geloofde in de creatie van één, grote ‘raszuivere’ Volksgemeinschaft: uitzonderingen pasten daar niet in thuis. Het Germaanse ‘superras’ – blauwe ogen, blond haar – zou als het aan Hitler lag de wereld veroveren.
Dat ligt nu iets anders denk ik die blauwe ogen en het blonde haar. :?

p.s.

Abou Jajah, ik verschiet er echt van dat ze die de deur nog steeds niet gewezen hebben of kunnen ze de bewuste deur om de één of andere duistere reden niet vinden.

Bad Attila 12 juli 2018 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8756771)
Ik kan me niet zo goed voor de geest halen in welk muzellandje het goed draait. Als ze de levensstandaard willen krijgen van pakweg Egypte of Algerije dan moeten ze vooral verder blijven doen.

Je kunt de vraag anders stellen: in welk niet-Westers land draait het vandaag goed?
Ik gun jou Japan en Zuid-Korea.

maddox 12 juli 2018 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8757430)
Je kunt de vraag anders stellen: in welk niet-Westers land draait het vandaag goed?
Ik gun jou Japan en Zuid-Korea.

Als allochtoon of autochtoon?

Ja, als autochtoon werk je jezelf dood. Maar da's op eenzelfde culturele basis als een vrouw een boerka draagt in Saoedi Arabië. Groepsdruk en de gevolgen niet conform te zijn.

Maar dan wel met het verschil dat non-conformisme in Zuid Korea of Japan niet dodelijk is an sich. Vraag dat maar aan de Ainu en de Hibakusha. Leuk neen, maar dodelijk?

Bad Attila 12 juli 2018 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8757434)
Als allochtoon of autochtoon?

Ja, als autochtoon werk je jezelf dood. Maar da's op eenzelfde culturele basis als een vrouw een boerka draagt in Saoedi Arabië. Groepsdruk en de gevolgen niet conform te zijn.

Maar dan wel met het verschil dat non-conformisme in Zuid Korea of Japan niet dodelijk is an sich. Vraag dat maar aan de Ainu en de Hibakusha. Leuk neen, maar dodelijk?

Mijn vraag was eenvoudiger, hoor... :?

maddox 12 juli 2018 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8757445)
Mijn vraag was eenvoudiger, hoor... :?

U maakt het moeilijk door net die 2 landen uit te kiezen.

Als Emirati in de VAE is het leven ook niet slecht hoor. Maar je mag je wel afvragen hoeveel Bangladeshi in het beton van je paleisje steken.

Tavek 12 juli 2018 09:10

We moeten asap de sociale zekerheid onderuit halen.

Dan wordt het leven voor die mannen niet meer zo aangenaam. OCMW uitkeringen gaan in grote meerderheid reeds naar niet-Belgen.

De schoofzak 12 juli 2018 09:24

Alweer gratis publiciteit voor alle niet-linkse partijen.

Thuleander 12 juli 2018 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8757467)

Stop dan met eraan bij te dragen.

Politiekers gaan dat nooit afschaffen, dat weet je zelf goed genoeg.

Zipper 12 juli 2018 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8757467)

Dan wordt het leven voor die mannen niet meer zo aangenaam. OCMW uitkeringen gaan in grote meerderheid reeds naar niet-Belgen.

dat is al 40jaar zo.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be