Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ambulanciers die ongevallen veroorzaken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244335)

Eurosceptic 12 juli 2018 18:01

Ambulanciers die ongevallen veroorzaken

Vandaag meegemaakt

Een kaarsrechte tweevaksbaan (verkeer uit 2 richtingen) van 4km lang waar men 90 mag rijden. Inhalen is quasi onmogelijk aangezien er op het andere rijvak tegenliggers komen aangereden tegen 90km/u

Plots verschijnt er achter me aan ambulance, die bij het passeren zijn sirene aanzet en versnelt. Ik reed zelf 80 en schat dat de ambulance minstens 130 reed.

De persoon voor mij panikeert, maar kan niet uitwijken voor de ambulance (links zijn de tegenliggers die 90km/u rijden, en rechts onmiddellijk naast de rijbaan zijn er paaltjes die dienen ter bescherming van fietsers op het fietspad)

Uiteindelijk is de automobilist voor mij in paniek uitgeweken over het fietspad, tussen de paaltjes door over het grasveld en hij heeft daarbij een boompje/struik geraakt met zijn auto.

Wie is er aansprakelijk voor de schade? De ambulance was natuurlijk in de verte verdwenen, dus kan er geen formulier worden opgesteld.

Best wel ironisch dat men poogt een leven te redden, en intussen anderen in groot gevaar brengt.

Het Verzet 12 juli 2018 18:17

Die automobilist naar me dunkt.
Als ge niet kunt uitwijken kunt ge niet uitwijken hé.
Als ge dan toch liever risico pakt van op een paaltje te rijden, achteraf niet bleiten.
Dat die ambulance doorrijdt lijkt mij vanzelfsprekend.

kojak 12 juli 2018 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8757815)
Die automobilist naar me dunkt.
Als ge niet kunt uitwijken kunt ge niet uitwijken hé.
Als ge dan toch liever risico pakt van op een paaltje te rijden, achteraf niet bleiten.
Dat die ambulance doorrijdt lijkt mij vanzelfsprekend.

Duidelijk.
Spijtig genoeg....

Henri1 12 juli 2018 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 8757805)
Vandaag meegemaakt

Een kaarsrechte tweevaksbaan (verkeer uit 2 richtingen) van 4km lang waar men 90 mag rijden. Inhalen is quasi onmogelijk aangezien er op het andere rijvak tegenliggers komen aangereden tegen 90km/u

Plots verschijnt er achter me aan ambulance, die bij het passeren zijn sirene aanzet en versnelt. Ik reed zelf 80 en schat dat de ambulance minstens 130 reed.

De persoon voor mij panikeert, maar kan niet uitwijken voor de ambulance (links zijn de tegenliggers die 90km/u rijden, en rechts onmiddellijk naast de rijbaan zijn er paaltjes die dienen ter bescherming van fietsers op het fietspad)

Uiteindelijk is de automobilist voor mij in paniek uitgeweken over het fietspad, tussen de paaltjes door over het grasveld en hij heeft daarbij een boompje/struik geraakt met zijn auto.

Wie is er aansprakelijk voor de schade? De ambulance was natuurlijk in de verte verdwenen, dus kan er geen formulier worden opgesteld.

Best wel ironisch dat men poogt een leven te redden, en intussen anderen in groot gevaar brengt.

Waren het taalkundige of taalonkundige ambulanciers ?

Wapper 12 juli 2018 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8757883)
Waren het taalkundige of taalonkundige ambulanciers ?

Hun sirene speelde de Marseillaise!

The Paulus Experience 12 juli 2018 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8757895)
Hun sirene speelde de Marseillaise!

Steek het op de sossen

Zucht 12 juli 2018 21:24

Misschien was't een teruggekeerde ISIS strijder, excuseert, ambulancier.

Libro 12 juli 2018 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8757919)

Of een vrachtwagenchauffeur die niet meer kon wachten.

Lof der Zotheid 13 juli 2018 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8757919)

Net mijn gedacht. :mrgreen:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be