![]() |
Belgisch surrealisme : triomftocht voor de verliezer !
Momenteel vindt er een viering van de rode Duivels plaats in Brussel met ontvangst op het paleis en een “verschijning” op het balkon van het stadhuis voor hun derde plaats.
Goed! Dit is een mooie prestatie dat een welwillend applaus verdient met de bemoedigende woorden “de volgende keer beter”, maar een hysterische volkstoeloop lijkt me toch wat overdreven. Nu zoals de media , de BRT op kop, op dit moment tekeer gaan, is toch wat van het goede te veel. Commerciële en andere belangen blijken toch zwaarder door te wegen dan de sportieve prestaties. Ik kan me niet van de indruk ontdoen hier een situatie zoals bij “ de kleren van de keizer” te beleven. Iedereen die een beetje nuchter blijft zal wel afgedaan worden als een “azijndrinker” of beter nog een “vendelzwaaiende nationalist”. Maar wees gerust ! Ik gun iedereen zijn pleziertje, alleen poog ik me het beeld van me af te zetten wat er zou gebeurd zijn als de Rode Duivels werkelijk de beker zouden gewonnen hebben. Een toemaatje : Vergis ik me als ik hoor dat het vooral op de Grote Markt om franstalige deelnemers gaat ? Indien zo, waarom zou dat dan wel zijn ? https://www.hln.be/sport/voetbal/bui...loft~a650ed84/ |
Citaat:
enkel "Les Diables Rouges" aan:roll: |
Pompompompompompompom.... :cheer:
![]() ![]() |
Heeft er trouwens iemand bij Krefel een TV gekocht :)
Ik heb nog getwijfeld maar ik had al verleden jaar al een nieuwe gekocht... |
Citaat:
Ik lees net op de website van kwaliteitskrant de standaard dat de rode duivels "als helden onthaald zijn". Nu vraag ik mij toch af, waarom zijn dat nu helden? Een feit is dat zij een goed tornooi hebben gespeeld, 1 match verloren met het kleinste verschil en in de finale hadden kunnen staan. Nu hebben ze de "finale van de loosers" gewonnen en brengen ze een bronzen medaille mee naar huis. Mooi is dat! Prachtig zelfs! Maar helden??? Die mannen kunnen heel goed voetballen, zij worden dan ook heel goed betaald om op zo'n WK het allerbeste van zichzelf te geven. Dat hebben ze gedaan, niet meer dan normaal! Hadden ze nu eens iets speciaals gedaan, hun WK wedde aan de ondervoede kindjes in Yemen geven of zo, DAN pas hadden ze op een piedestal gehesen moeten worden en konden ze uitgeroepen worden tot helden. ZO IETS zou pas het verschil maken tussen een ordinaire dik betaalde voetballer en een voetballer die er boven uit steekt. Nu moeten die voetballers nog een middagje het gezicht in de plooi houden en handjes schudden met het volk. Verschillende onder hen zullen vast en zeker gruwelen van deze middag. Gelukkig kunnen ze vanaf vanavond genieten van een dikverdiende vakantie, zonder naar bier en barbecue stinkend plebs rondom hen. Maar in een bubbelbad met kwaliteitscocktails en luxehoertjes! Het is hen gegund!;-) |
Om nog even aan te tonen hoe relatief, ondanks de verdienste , een derde plaats is.
Is er iemand hier die spontaan kan zeggen wie in 2016 in Rio de bronzen medaille op de Olympische Spelen bij het voetbal, een toch niet onbelangrijke competitie, heeft behaald ? Nee? Dus geen zege die in het collectief wereldgeheugen is blijven hangen. Een tip ! Het was Brazilië zelf (met Neymar Jr!) die de gouden medaille won ! Ik ben ervan overtuigd dat iedereen , nadat hij het heeft opgezocht, zal denken : heuh...……! |
Citaat:
De meeste zelfs, zoals de kapitein kent verder geen woord Nederlands en zelfs de Vlamingen moesten hunne bek in het frans opendoen... Ge zijt in Bruxelles of ge zijt er niet... Zogezegd de hoofdstad van alle Belgen... enfin toch zolang dat ze geen Vlamingen zijn... Wat zogezegd een feest zou moeten zijn om de éénheid van dit land uit te drukken... drukt het enkel de verdere veroveringstocht van de francofonie om heel dit land te verfransen uit. |
Citaat:
En als die al iets vermelden dan is en een kleine voetnoot ergens in een verloren hoekje. Het enige dat telt hier is voetbal en wielerkoers. Nu ja, tegenwoordig ook tennis, nadat we 2 vrouwen hebben gehad die een tijd op nummer 1 stonden op de wereldranglijst. Maar het zijn sporten waar er veel geld omgaat, terwijl de andere naast hun sport ( die ze beoefenen zoals een hobby) ook nog een moeten werken voor hun kost. |
Walgelijk hoe Reynders het WK politiek recupereert (op onze kosten)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180715_03614232 |
Citaat:
enkel een aankoopbon om nog extra zaken te kopen bij Krëfel. |
Citaat:
ook zal over beginnen :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
:roll: Het huidige niveau van de linkse Belgicisten :roll: |
Dergelijk vertoon om ocharme een derde plaats is inderdaad te belachelijk voor woorden. Het zijn dan ook vooral Francofonen die de "viering" bijwoonden in hun geliefde Bruxelles. Enkele dwazen uit Vlaanderen waren ook van de partij maar die zijn het natuurlijk gewend om te verliezen.
Het zijn inderdaad de media en vooral de VRT die dit schabouwelijk schouwspel hebben opgeklopt tot wat we vandaag gezien hebben. Of hier commerciële redenen achter zitten durf ik te betwijfelen, aangezien het van de VRT komt mag je hier gerust politieke motieven achter zoeken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat van Meunier op het balcon van Brussels stadhuis ;; "Qui ne saute pas n'est pas un Belge" en iedereen maar beginnen springen. https://sporza.be/nl/matches/voetbal...ivels-in-brus/ Deed me denken aan de slogan van SPa : "al wie niet springt is NVA" van enkele jaartjes terug. — Duidelijk een sneer naar les Flamands... Het moest weeral een politiek communautair evenement worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be