![]() |
De zomer van 1976
Wie heeft deze nog meegemaakt. Alles was dor en zelfs de bladeren van de bomen waren bruin, uitgedroogd. Vele bomen gingen kapot.
https://www.eoswetenschap.eu/geschie...ste-zomer-ooit |
Het jaar van mijn eindexamens middelbaar en maturiteitsexamen. Niet alleen moeilijk om te studeren, maar ook de klaslokalen hadden toen geen airco of zo, dus het examen afleggen was ook al geen lolletje. Ook de examinatoren werden er onwel trouwens.
|
Herinnert u zich deze nog nog nog nog ….
Ik ben in jaren 60 geboren , en ik weet nog heel bewust …. 1976 , de vorige heetste zomer ooit https://www.youtube.com/watch?v=bYHBPhbhi7c Ik zag ook een filmpje van Zomer 1975 met daarin gedeeltelijk dezelfde beelden gemonteerd !! |
Citaat:
Maar kapotte bomen herinner ik mij niet echt. |
Ik was 3 jaar toen. Weinig herinneringen.
De winter, daar heb ik wel 1 herinnering van. De 500m wandeling naar mijn grootmoeder was enorm veel lol met sneeuwballen gooien naar de brede rug van mijn vader. De ene sneeuwbal die ik naar mijn moeder gegooid heb toen is me niet goed bekomen. Wist ik veel dat ze zwanger was, mijn broer is geboren in juli '77. |
De bomen gingen toen eerder kapot van de zure regen.
|
Sommigen hun hersenen zijn blijkbaar ook uitgedroogd: er waren toen helemaal geen kapotte bomen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Boeren hielpen blussen met de aalton. Het leger maakte brandwegen met hun tanks. |
Citaat:
|
Wel veel vissterfte door zuurstofgebrek.
|
Ik heb toen een meisje leren kennen op een op een plaatselijk bal in een parochiezaaltje, twee jaar daarna zijn we getrouwd en 40 jaar later nog samen.
Ik meen dat ik dat jaar (1976) veel muggenbeten had, of wat het dat jaar ervoor, goh tis al zo lang geleden. |
Op 20 juni 1976 gingen wij naar een airshow op het vliegveld van Deurne waar we toen vlakbij woonden. Het was grijs weer, en de show is half uitgeregend.
De dag erna was het stralend weer, en daarna is hij begonnen: de zomer waar geen eind aan kwam. |
|
Dat was toen een zomer....
Op kamp, meer de zon moeten ontvluchten dan wat anders, en een kampvuur 's avonds, mocht toen ook niet. (maar dat mochten wel na een paar dagen wél van de brandweer mits we onze voorzorgen namen. ) |
Citaat:
|
Zomer van 1976. Gans de zomer achter een venster werken met verplicht das + werkjas. Enige mogelijkheid om drank koel tehouden: in een emmer water onder een lopende kraan.
Tijdens de middagpauze wandelingen naar het park van Laken. Donderdagavonden genieten van een gratis live-concert op het muntplein (mallemunt) in Brussel centrum. |
Citaat:
Citaat:
|
Ik was 6 jaar
Moeder besloot resoluut vader te overtuigen regenpijpen af te koppelen en liet die rechtstreeks in de tuin lopen! Sindsdien nog steeds zonder ooit 1 dag wateroverlast of "verzopen" gras, zelfs niet in 96-98 ( natte winters ). kleine kanttekening: We woonden in Beringen = zandige ondergrond. Maar haar ingreep toen, had op mij klein kind tot op heden een enorme indruk gemaakt. link naar mijn aardrijkskunde webstek |
Het jaar dat ik 20 werd.
Het jaar dat ik in vol continu ging werken. Het jaar dat Jesse Green nice and slow uitbracht. Het jaar dat ik mijn lief, nu mijn vrouw leerde kennen, het was inderdaad een hete zomer. Het milieu waarin ik vertoefde was heerlijk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be