Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Autodief rijdt zich vast, vlucht te voet en wordt aangereden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244588)

Universalia 6 augustus 2018 07:59

Autodief rijdt zich vast, vlucht te voet en wordt aangereden

Citaat:

Bij een verkeersongeval op de E40 in Oostkamp raakte een autodief ernstig gewond. De man reed zich tijdens een achtervolging door de politie vast in een file. Hij vluchtte te voet verder, maar een bestuurder kon hem niet meer ontwijken.
Dat hoort dan weer thuis onder de noemer: 'Eigen schuld, dikke bult?' :roll:

De schoofzak 6 augustus 2018 08:03

Enige maatschappelijk-politieke relevantie: wie zijn die autodieven feitelijk?
Wat was deze 25-jarige man voor iemand?
Een professioneel?
Een Vlaming of een Oostblokker?

Als me goed voorstaat, worden er toch gemiddeld ongeveer 2 auto's per dag gestolen in Vlaanderen/Wallonië.
Dat is telkens een heel kapitaal voor een simpele forumkloot.

Hypochonder 6 augustus 2018 08:10

Is dit niet meer een gevalletje van instant karma zoals ze dat in het Engels uitdrukken?

Universalia 6 augustus 2018 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8773048)
Enige maatschappelijk-politieke relevantie: wie zijn die autodieven feitelijk?
Wat was deze 25-jarige man voor iemand?
Een professioneel?
Een Vlaming of een Oostblokker?

Als me goed voorstaat, worden er toch gemiddeld ongeveer 2 auto's per dag gestolen in Vlaanderen/Wallonië.
Dat is telkens een heel kapitaal voor een simpele forumkloot.

Dat gemiddelde ligt nog aan de lage kant me dunkt. :-o

Xenophon 6 augustus 2018 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8773047)

Citaat:

maar een bestuurder kon hem niet meer ontwijken.
Regel één, kunnen stoppen voor onvoorziene omstandigheden.

Dat gaat de chauffeur veel geld kosten en zijn rijbewijs.

Universalia 6 augustus 2018 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8773140)

Dat hangt volgens mij toch van de situatie af.

Een ander voorbeeld:

Straat vol geparkeerde wagens en eensklaps loopt er een héél klein kindje tussen de auto's de baan op. (er zijn zo al ongevallen geweest)

Stel dat u daar komt aanrijden, zelfs tegen de snelheid die daar van toepassing is, dan denk ik dat het enorm remmen of mikken gaat zijn om een aanrijding te kunnen vermijden. :roll:

Xenophon 6 augustus 2018 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8773147)
Dat hangt volgens mij toch van de situatie af.

Een ander voorbeeld:

Straat vol geparkeerde wagens en eensklaps loopt er een héél klein kindje tussen de auto's de baan op. (er zijn zo al ongevallen geweest)

Stel dat u daar komt aanrijden, zelfs tegen de snelheid die daar van toepassing is, dan denk ik dat het enorm remmen of mikken gaat zijn om een aanrijding te kunnen vermijden. :roll:

Kan allemaal zijn, je moet hem ontwijken.

Ik herinner me een jongen van een jaar of tien die plots zonder kijken de Herentalsebaan opliep. Ik voelde hem komen en was aan het remmen voor hij nog voor hij de straat opliep, anders was hij er onder gegaan.

Libro 6 augustus 2018 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8773162)

Ik herinner me een jongen van een jaar of tien die plots zonder kijken de Herentalsebaan opliep. Ik voelde hem komen en was aan het remmen voor hij nog voor hij de straat opliep, anders was hij er onder gegaan.

Als er sprake is van een voorzienbare hindernis. Wie verwacht zich nu aan een vluchtende autodief?

TV-verslaafde 6 augustus 2018 12:20

Aah dus we mogen politici ook doodrijden wegens diefstal? "You are a lesser son of greater sires, premier Michel dickhead!"

Bovenbuur 6 augustus 2018 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8773110)
Dat gemiddelde ligt nog aan de lage kant me dunkt. :-o

2 auto's per dag is ongeveer 700-750 per jaar. Stel er zijn ongeveer 7-7.5 miljoen auto's in België (en dat is denk ik iets te hoog geschat) dan wordt een gemiddelde auto dus eens in de tienduizend jaar gejat. Uitgaande van een levensduur van 20 jaar voor een normale auto heeft een auto een kans van een op 500 om gedurende zijn levensloop gejat te worden, 0,2 procent. Als we uitgaan van eerder 3 miljoen auto's ligt het rond de half procent. Dat voelt inderdaad wat laag aan. Het zijn er werkelijk dan ook ondanks een sterke daling de afgelopen tijd eerder 8.500 per jaar, 23 per dag, en dus eerder een kans van 1 op 50 of nog wat hoger om gedurende zijn levensloop gejat te worden. Toch maar een verzekering aanhouden voorlopig.

Wel treurig natuurlijk dat er iemand in levensgevaar ligt te zijn, stom gedrag of niet, of is ie ondertussen al overleden? Dit soort verhalen zijn altijd enorm grappig, zie ook de Darwin Awards, maar het blijft ook een persoon.

TheFourHorsemen 6 augustus 2018 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8773171)
Aah dus we mogen politici ook doodrijden wegens diefstal? "You are a lesser son of greater sires, premier Michel dickhead!"

Wat stelen ze?

TV-verslaafde 6 augustus 2018 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8773179)
Wat stelen ze?

Is Brussel dan niet meer dan een verrotte schuur waar de migranten te liggen spelen tussen hun uitwerpselen en de paleizen stinken naar verschraald bier en braaksel?

Onze waardigheid, dat stelen ze...

Universalia 6 augustus 2018 16:52

Citaat:

Ok, met een jonge knaap die al een bepaalde lengte heeft maar een héél klein ukkie dat zomaar ineens tevoorschijn komt tussen twee geparkeerde wagens?

Universalia 6 augustus 2018 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8773171)

Strak plan maar het lijkt te véél op de game 'Carmageddon!' ;-)

Libro 6 augustus 2018 19:59

Citaat:

Je moet kunnen stoppen voor een VOORZIENBARE en VERMIJDBARE hindernis. Als er plots een idioot uit de middenberm opduikt, die de snelweg overloopt, dan is die gegarandeerd onvoorzienbaar en onvermijdbaar. Hij had zich beter gewoon laten vangen: het Belgische gerecht kennende was hij toch voor de agenten die hem vingen het commissariaat uit geweest.

De schoofzak 6 augustus 2018 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8773140)

Voor onvoorziene omstandigheden kunnen stoppen?
Daar zit wel een ferme contradicktus in terminal in.

kojak 6 augustus 2018 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8773422)
Je moet kunnen stoppen voor een VOORZIENBARE en VERMIJDBARE hindernis. Als er plots een idioot uit de middenberm opduikt, die de snelweg overloopt, dan is die gegarandeerd onvoorzienbaar en onvermijdbaar. Hij had zich beter gewoon laten vangen: het Belgische gerecht kennende was hij toch voor de agenten die hem vingen het commissariaat uit geweest.

Ik zou klacht neerleggen tegen diene idioot.
Poging tot inbraak.
Hij stak bijna door de voorruit van de wagen.

Diego Raga 6 augustus 2018 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8773463)
Ik zou klacht neerleggen tegen diene idioot.
Poging tot inbraak.
Hij stak bijna door de voorruit van de wagen.

Ja, en als 'm dan wordt weggekatapulteerd, kan 'm aangeklaagd worden voor vluchtmisdrijf, allé, als poging tot.

Libro 7 augustus 2018 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8773458)
Voor onvoorziene omstandigheden kunnen stoppen?
Daar zit wel een ferme contradicktus in terminal in.

Citaat:

Artikel 10: Snelheid

10.1. 3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.

Henri1 7 augustus 2018 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8773047)

Hoeveel pech kan een mens hebben......

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be