Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ben ik hier nog alleen ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244591)

Universalia 6 augustus 2018 11:13

Ben ik hier nog alleen ...

Ik denk dat ik ver het enige forumlid ben die nog eens iets weet te schrijven.

Ok, het een vakantieperiode. Zou dat een rol kunnen spelen?

Zou ik verder lezen in het boek: 'Alleen op de wereld' van de hand van Hector Mallot of zet ik het liever op een neuspeuteren?

Of zet ik het gewoon op een potje wenen? :rofl:

The Paulus Experience 6 augustus 2018 11:18

Mijn verlof zit er op, terug aan het bureau nu een dan gaan jullie geweten hebben, vooral de nva ers

Universalia 6 augustus 2018 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8773116)
Mijn verlof zit er op, terug aan het bureau nu een dan gaan jullie geweten hebben, vooral de nva ers

Veel forumleden wachten in blijde verwachting op die teksten, van uw hand of van iemand anders zijn/haar hand om er over in discussie te kunnen treden?

Dat kan best nog leuk worden niet?

Ik gooi er al eentje op.

Van Rompuy haalt uit naar N-VA: “Doel van De Wever is CD&V verzwakken”

:cheer:

Skobelev 6 augustus 2018 11:34

Hiersé broeder :

https://www.youtube.com/watch?v=fNLhxKpfCnA

Marie van de koster 6 augustus 2018 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8773114)

Zou ik verder lezen in het boek: 'Alleen op de wereld' van de hand van Hector Mallot of zet ik het liever op een neuspeuteren?

:-o En ikke dan? :-o

Lof der Zotheid 6 augustus 2018 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8773283)
:-o En ikke dan? :-o

U kunt samen in alle solidariteit een potje gaan wenen, en vervolgens filosoferen over het onrecht in de wereld. :mrgreen:

Marie van de koster 6 augustus 2018 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 8773284)
U kunt samen in alle solidariteit een potje gaan wenen, en vervolgens filosoferen over het onrecht in de wereld. :mrgreen:

:cry: Zo is het, mijn hartje breekt ervan :cry:

NieuwNoors 6 augustus 2018 16:20

Citaat:

Ik ben er nog en ik wil best iets schrijven maar die hitte he! Pfffffffffffffffff
Over dat boek: ik heb daar als kind/ jonge tiener liters tranen mee geweend. Ik herinner mij nog dat jongetje Rémy, en het aapje joli-coeur en Zerbino en die andere honden....owww.

NieuwNoors 6 augustus 2018 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8773287)
:cry: Zo is het, mijn hartje breekt ervan :cry:

Marie! :cheer::cheer::cheer:

Bovenbuur 6 augustus 2018 16:24

Citaat:

Ja, jij en Bembem. Wij zijn verder allemaal weg.

Marie van de koster 6 augustus 2018 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 8773292)
Ik ben er nog en ik wil best iets schrijven maar die hitte he! Pfffffffffffffffff
Over dat boek: ik heb daar als kind/ jonge tiener liters tranen mee geweend. Ik herinner mij nog dat jongetje Rémy, en het aapje joli-coeur en Zerbino en die andere honden....owww.

Toen konden we ons nog zo inleven in een verhaal hé! Nu doe ik dat ook nog maar die hevige emoties zijn toch minder.
Mijn zus en ik lazen enorm veel. We hadden ook de 4 boeken van Onder moeders' vleugels (Little Women van Louise Alcott).
Ik herinner me niet meer of het in het eerste of in het tweede deel is dat Bess sterft maar we konden dat niet lezen zonder te huilen (mijn moeder zat trouwens ook te snikken toen ze het las :-) ). Sterker nog, toen mijn zus voor het eerst las hoe Bess overleed, zwierde ze het boek woedend door de kamer, ze kon er gewoon niet tegen dat zo'n lief kind moest sterven en het heeft toen wel even geduurd eer ze kalmeerde.

NieuwNoors 6 augustus 2018 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8773301)
Toen konden we ons nog zo inleven in een verhaal hé! Nu doe ik dat ook nog maar die hevige emoties zijn toch minder.
Mijn zus en ik lazen enorm veel. We hadden ook de 4 boeken van Onder moeders' vleugels (Little Women van Louise Alcott).
Ik herinner me niet meer of het in het eerste of in het tweede deel is dat Bess sterft maar we konden dat niet lezen zonder te huilen (mijn moeder zat trouwens ook te snikken toen ze het las :-) ). Sterker nog, toen mijn zus voor het eerst las hoe Bess overleed, zwierde ze het boek woedend door de kamer, ze kon er gewoon niet tegen dat zo'n lief kind moest sterven en het heeft toen wel even geduurd eer ze kalmeerde.

Ik heb dat boek nog steeds Marie! Ik las het als 13_14- jarige al. Wat een ontroerend verhaal van die 4 zusjes. Ik voelde mij altijd 'Amy'. Mijn oudere zus voelde zich altijd Metha (Meta?). Ik heb er ook letterlijk liters tranen om geweend.

quercus 6 augustus 2018 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8773130)
Veel forumleden wachten in blijde verwachting op die teksten, van uw hand of van iemand anders zijn/haar hand om er over in discussie te kunnen treden?

Dat kan best nog leuk worden niet?

Ik gooi er al eentje op.

Van Rompuy haalt uit naar N-VA: “Doel van De Wever is CD&V verzwakken”

:cheer:

Wel, dat vind ik prima!!!
Hoe meer CD&V verzwakt hoe prettiger ik mij voel. Want CD&V is doodeenvoudig niets anders dan ACW/beweging.net met een ander jasje aan. Dat middenveld heeft hier reeds meer dan genoeg onheil aangericht. Ze hebben decennia lang achter de schermen het reilen en zeilen van deze artificiële staat beheerst. En de wijze waarop beweging.net dat deed was allesbehalve "net". De politieke macht van dat middenveld moet een heel stuk afgebouwd worden.

Universalia 6 augustus 2018 16:50

Citaat:

Wel , ik ben blij dat u dat schrijft.

Ik durfde het niet te schrijven maar ik heb er ook tranen met tuiten met geweend bij het lezen van het boek.

Prachtig boek trouwens.

hamac 6 augustus 2018 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8773116)

Hoe gaat het met uwe Adelbert? ;-)

The Paulus Experience 6 augustus 2018 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8773389)
Hoe gaat het met uwe Adelbert? ;-)

Vraag dat straks aan uw aars maar eens

Universalia 6 augustus 2018 19:24

Citaat:

Mijn vader had deze teksten eens gelezen op forum Politics en die is in zijn uit de kluiten gewassen bibliotheek naar het boek gaan zoeken.

Hij heeft het ook gevonden, een 8 ste editie van het boek Hecor Malot (vertaald door Gerard Keller), alleen op de wereld. (Lod. Opdebeek uitgever Antwerpen)

Ik heb het boek snel 'aangeslagen' en die zal naast 'Plezante mannen in een plezante stad' een eervol plaatsje krijgen tussen mijn boeken. ;-)

Zelfs de oude spelling stoorde totaal niet.

NieuwNoors 6 augustus 2018 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8773316)
Wel , ik ben blij dat u dat schrijft.

Ik durfde het niet te schrijven maar ik heb er ook tranen met tuiten met geweend bij het lezen van het boek.

Prachtig boek trouwens.

Ik denk dat iedereen die dat boek leest traantjes laat. Zelfs de stoerste 'stoerderik :lol:' zal stiekem traantjes laten.

Universalia 6 augustus 2018 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 8773408)
Ik denk dat iedereen die dat boek leest traantjes laat. Zelfs de stoerste 'stoerderik :lol:' zal stiekem traantjes laten.

Ik denk dat ook wel.

NieuwNoors 6 augustus 2018 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8773412)
Ik denk dat ook wel.

Heb je ooit 'bloemen op zolder' van Virginia Andrews gelezen?
Wie dat boek kan uitlezen zonder een traan te laten is geen mens!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be