![]() |
Politie deelt onvrede over vrouw die slachtoffer filmt tijdens reanimatie.
Politie deelt onvrede over vrouw die slachtoffer filmt tijdens reanimatie. Zij ziet het probleem niet: “Hoort bij deze tijd”
Citaat:
Misschien had het respectloze mens die de foto's nam deze wel willen posten op 'rotten dot com' of er geld willen voor vragen. Gelukkig is die site uit de Internetlucht sinds 2017. Laten we het houden op de zoveelste verwarde. |
Citaat:
En sites als rotten zijn er nog genoeg hoor. bestgore is er zo eentje. Nu ja, gewoon naar het nieuws kijken is soms meer dan voldoende. |
Ze bemoeilijkt het werk van de hulpdiensten.
Ze vindt het stiekem leuk. 8O 8O 8O |
"De 52-jarige Jeanelyn Soleana was een van de personen die een video maakten. Ze zette de beelden online."
De naam van het mens alleen al maakt duidelijk over wat voor sensatiezoekers het gaat! :x |
Citaat:
En ik zet nu ook altijd een veiligheidsbril op!:-) |
Citaat:
p.s. Op die Rotten stonden beelden van het ongeval van Prinses Diana Spencer met alle toeters en bellen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is deze draad niet meer iets voor "Maatschappij en samenleving"?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze heeft een Twittertje ook geloof ik. :roll:
|
Citaat:
|
Oeps, die foto is ook snel verdwenen :-)
|
Die mevrouw heeft gelijk, filmen hoort bij deze tijd.
Zowat iedereen heeft een camera bij. Er zijn x duizenden sites op het net om filmpjes op te laden. Er zijn TV programma's die over niets anders gaan dan camerabeelden, tot en met de security beelden van bankovervallen en alles wat je je kan voorstellen. Ik zou zeggen, de camera is ingeburgerd en mag dus overal gebruikt worden. Wie privé wil feesten doet dat best op een plaats waar men niet gefilmd kan worden, anders moeten ze niet klagen. De vraag die ik me stel is wie het feestje betaald heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wie het heeft over feestjes, verwart met een ander voorval.
Hoe dan ook, mijn mening is nog altijd: wat op de openbare weg gebeurt, mag bekeken worden, mag genoteerd worden, mag onthouden worden, mag gefilmd worden. Maar wat je gezien/gehoord/... gefilmd hebt, mag je niet misbruiken. Die dingen op het net gooien zonder fatsoenlijke instemming: is strafbaar en mag strafbaar blijven. Het filmen op zich van een ongeval, of van de acties van de ambulanciers, is geen verstoring van de orde, of hindert die mensen niet (als ze er zenuwachtig van worden, dan zijn ze niet perfect bekwaam genoeg ...) Maar in de weg lopen van die mensen: dat is wel verkeerd. Daar mag ook hard tegen opgetreden worden. Zo zou er gerust een wet mogen zijn die voorziet dat als een hulpverlener (ambulancier, brandweerman, flik, zelfs een burger die vb. hartmassage of zo toedient ...) vraagt "om afstand te houden", gij minstens tien meter afstand moet respecteren. Als je dat niet zou doen: vette boete. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be