| Bovenbuur |
14 augustus 2018 14:26 |
Allereerst: Fijn dat je bij al je berichten linkjes plaatst, en natuurlijk is Duits een landstaal waar je als rechtgeaard Belg je nieuws in kan lezen, maar waarom zelfs bij berichten over Londen artikelen in het Duits linken, terwijl er zoveel perfect leesbare artikelen over zijn?
Dan daarnaast: ik heb in een vorig draadje over Londen al eens ontkracht dat het aantal moorden dramatisch aan het stijgen was. Dat aantal is sinds 2012 aan een kleine comeback bezig, maar dat betekent enkel dat het nu rond de getallen van 2009 ligt, met nu een hogere bevolking. Voor wie graag van andere soorten gewelddadige criminaliteit historisch hoge niveau's wil aantonen kan hier beginnen met zoeken.
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is: rijke mensen gaan wel vaker in enorme villa's in gated communities wonen omdat ze zich onveilig voelen. Dat zegt niet per se iets over de werkelijke veiligheid.
(En ja, dat is een geldig argument, "de beleving van een persoon maakt nog geen harde waarheid", daarom heb ik daar in bijvoorbeeld deze draad niks van gezegd.)
|