![]() |
Hyundai Kona getest in Noorwegen, 450-500 km praktisch rijbereik
Cijfers en gereden snelheden te vinden in de link. ;-)
https://elbil.no/test-av-hyundai-kon...omt-batteriet/ |
Als ze die in massa maken verkoopt die als zoete broodjes.
Kona EV 39,2 kWh Twist: vanaf 34.999 euro Kona EV 60 kWh Urban: vanaf 41.999 euro |
Het officiele Europese WLTP (verplicht september) is dus in relatief goede omstandigheden (zomer 25-28° wel met airco) een realistische indicatie. In putje winter zal daar zeker tot 15-20% vanafgaan. Naja als er nog veel putjes winter komen...
Het WLTP-rijbereik van de Hyundai (compacte SUV) Kona EV 64 kWh bedraagt 482 km. Snelweg (aan Noorse lage Vmax) werd omgerekend 450 km gehaald. Gewone (vlotte) wegen 67,3 kmh gemiddeld! werd omgerekend zelfs meer dan 500 km gehaald. ff ggl vertaling: Citaat:
|
Citaat:
https://insideevs.com/hyundai-kona-e...ing-292-miles/ De productie kan de verkoopsvraag niet volgen, wslk al een jaar uitverkocht, zeker in Noorwegen waar de prijs nog lager is. |
2 Bijlage(n)
Citaat:
Vergelijkbare wagens met een ICE motor kosten minder als de helft dan de goedkoopste uitvoering. Alleen gekken zijn bereid 34-41K uit te geven voor een wagen van dergelijke omvang. |
Ik ben zeker geinteresseerd, ik zoek een nieuwe auto.
|
Citaat:
Een echt vergelijkbare ICE, dus de Hyundai Kona automaat met zelfs mindere prestaties kost 27.849 (benzine) tot 31.000 Euro (diesel) basisprijs: https://www.autogids.be/model-type-j...017/prijs.html Een Kona EV 64 kWh heeft geen versnellingen en heeft 204 PK: Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() M.a.w. die Konas kosten respectievelijk 31.500 € voor de 39,2 kWh/135 PK versie, en 39.500 € voor de 64 kWh/204 PK versie. QED. :-D |
2 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
500 € minder in aankoop is voor dpg veel minder geld. :lol: Een Hyundai Kona Electric 135 PK kopen met 39,2 kWh batterij kan vanaf 34.999€. - 3500 € premie = 31.499 € ![]() Een diesel Hyundai Kona 1.6 CRDi 7-DCT Sky kost 30.999 € en heeft 133 PK: Citaat:
|
De Kona EV en de Tesla model 3 zullen - op papier, omdat het totaal verschillende segmenten zijn - aan mekaar gewaagd? Toch qua rijbereik en aankoopsprijs, het snelladen is wel nog verschillend, en Tesla heeft betere snellaadmogelijkheden, en autonoom rijden zullen ze ook veel verder staan.
Een interessant vergelijk, waarvan we binnen enkele jaren waarschijnlijk een tiental mogen van verwachten... Citaat:
De basisprijs van die Tesla model 3 staat ook nog in de sterren, maar mag imho ook 2k hoger gecorrigeerd worden, alles hangt van de standaardopties af hoe dat model 3 in Europa geleverd zal worden, voor de meeste landen hangt er ook vanaf of voor de model 3 een bepaalde assemblage voorzien is om de EU-invoertaks te drukken. De koers van de $ kan ook een rol spelen. Ook een 1000 € factor is de Vlaamse premie, het is namelijk besteljaar 2018/2019: iedereen kan zelf rekenen wat het betekent als een E-wagen boven of onder 41k kost: ![]() Het is 1k gespaard als het model 3 onder de 41k blijft. Dus best niet teveel standaardopties. Die Vlaamse premies zijn zodanig laag dat voor de hogere prijsklasse de staat geen verlies gaat lijden. |
En hoe zit het met de kona zijn stralingsniveau?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor de preciese uitrusting zal je moeten googlen op hun websites. minuutje... alle uitrustingsniveaus: Citaat:
Voor een Duitser zal je wslk 5-10k meer uitgeven voor minder rijbereik. (kan ik nog eens checken) Een vergelijkbare diesel -eveneens- Hyundai Kona (Sky - basisuitrusting) kost 500 € minder catalogusprijs. :-D De standaarduitrusting Kona-diesel Sky vind je via autogids (mss is modeljaar 2018 anders, mss duurder... wegens euronorm 6D, die ook een groter adblue-reservoir moet hebben) Citaat:
|
Vervolg,
voor de nieuwe dieselversie (strengere euronorm verplicht) heeft Hyundai de prijzen nog niet, enkel van de benzines (26 - 30k) Citaat:
Tiens op deze site vind je de diesel ook ( Urban versie / Sky versie is +3k), benzine is al wat duurder geworden: Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
|
Citaat:
Inhoud kofferruimte van een break gezinswagen (benzine) uit de C-klasse die ik op het oog heb: +600 liter. Die elektrische KONA is een kleine wagen die meer dan 10.000 euro duurder is. En waarmee ik niet op en af naar de kust kan rijden zonder bijladen. Mijn keuze is dan rap gemaakt. Die KONA is enkel dienstig om een bakske bier te halen in de buurt. |
Citaat:
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be