Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Stralingswaarden wagens? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244719)

Mambo 15 augustus 2018 13:02

Stralingswaarden wagens?
 
Elektrisch rijden allemaal goed en wel.

Maar laat de constructeurs wel verplichten van de gemeten stralingswaarden in die voertuigen te vermelden.

Electro magnetische en zo.

Er zijn mensen die althans zo heeft de wetenschap geoordeeld...die daar ziek van worden.

sepper 15 augustus 2018 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8779935)
Elektrisch rijden allemaal goed en wel.

Maar laat de constructeurs wel verplichten van de gemeten stralingswaarden in die voertuigen te vermelden.

Electro magnetische en zo.

Er zijn mensen die althans zo heeft de wetenschap geoordeeld...die daar ziek van worden.

ga eerst naar school voor je deze onzin post

Micele 15 augustus 2018 15:59

Ddt Mambo gaat voor de zoveelste keer door de mand.

Mambo 15 augustus 2018 16:37

Aha experten aan de horizon.

Mambo 15 augustus 2018 16:42

Beetje inleiding voor de experten in onze horizon.

buro stralingmeting zien bij hybride staling 1300. 500 is schadelijk voor de mens tesla nog hoger . Goed voor milieu ? Kanker verwekkende behandelingen

Mambo 15 augustus 2018 16:47

Naast de economische voordelen van elektrisch rijden zijn er nadelen voor de gezondheid van elektrogevoelige personen. Er zijn binnenin sterke elektromagnetische velden (EMV) afkomstig van accu en motoren die ziekmakend zijn voor wie daar overgevoelig voor is. Daarnaast zijn er radiofrequente velden voor draadloze communicatie binnen en buiten. Steeds meer mensen ervaren gezondheidsklachten in dit type auto. Dan weet u waar u aan toe bent als u aanschaf overweegt.

Mambo 15 augustus 2018 16:53

dat de sterkste EMV boven de rechter achterbank van de rijdende Toyota Prius ruim 8000 nT bedraagt. Dit is de meetwaarde van alle frequenties bij elkaar opgeteld, en met een belangrijke frequentieband van rond 4 kHz. Metingen waren uitgevoerd met de Gigahertz Solutions meter NFA1000. Waarden zijn heel variabel en hangen af van de actieve elektrische functies van stroom vragen of stroom maken: optrekken of afremmen.


Ter info.
Onder hoogspanningslijnen is 400nT het maximum toegelaten.

Prius zat dus 7600nT boven het maximum.

Dat is de plaats waar de kleine met hun poep recht op zit .

Micele 15 augustus 2018 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8780029)
Aha experten aan de horizon.

Jij beweert iets, toon het dan aan.

Citaat:

Dit is de meetwaarde van alle frequenties bij elkaar opgeteld
Hilarisch.

Bron van die tekst? Is dat een Prius bouwjaar 2017-2018?

Citaat:

Dat is de plaats waar de kleine met hun poep recht op zit
En hoeveel uren per dag zit die kleine met zijn poep daarboven?

Hoeveel uren per dag zit/slaapt die kleine in de omgeving van gsm masten - wifi - enz... ?

Leer eens wat bij Mambo:

Citaat:

https://www.saferemr.com/2014/07/sho...ars-be-re.html

Evaluating ELF magnetic fields
in the rear seats of electric vehicles

Lin J, Lu M, Wu T, Yang L, Wu T. Evaluating extremely low frequency magnetic fields in the rear seats of the electric vehicles. Radiat Prot Dosimetry. 2018 Mar 23. doi: 10.1093/rpd/ncy048.
Abstract

In the electric vehicles (EVs), children can sit on a safety seat installed in the rear seats. Owing to their smaller physical dimensions, their heads, generally, are closer to the underfloor electrical systems where the magnetic field (MF) exposure is the greatest. In this study, the magnetic flux density (B) was measured in the rear seats of 10 different EVs, for different driving sessions. We used the measurement results from different heights corresponding to the locations of the heads of an adult and an infant to calculate the induced electric field (E-field) strength using anatomical human models. The results revealed that measured B fields in the rear seats were far below the reference levels by the International Commission on Non-Ionizing Radiation Protection. Although small children may be exposed to higher MF strength, induced E-field strengths were much lower than that of adults due to their particular physical dimensions.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29584925
Uw bron heb ik gevonden een FUD-bron van Gust Floddermand :lol:
https://stichtingehs.nl/blog/97-heef...to-de-toekomst

Mambo 15 augustus 2018 17:22

Geen idee hoe lang je er op mag zitten.

Zeg het eens?

Mambo 15 augustus 2018 17:25

Beroepschauffeur zit daar wel 8 uur op alle dagen misschien?

Is dat veel of net weinig?
Kan je 8 uur onder de scanner liggen?

Zeg het eens want jullie zijn expert.

Micele 15 augustus 2018 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8780057)
Geen idee hoe lang je er op mag zitten.

Zeg het eens?

Floddermans.

Geloof jij nu echt die floddersites zonder enige bron?
https://stichtingehs.nl/blog/97-heef...to-de-toekomst

Ben je nu echt hopeloos aan het worden?

Micele 15 augustus 2018 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8780059)
Beroepschauffeur zit daar wel 8 uur op alle dagen misschien?

Is dat veel of net weinig?
Kan je 8 uur onder de scanner liggen?

Zeg het eens want jullie zijn expert.

Een electrische wagen geeft niet meer EMF straling af als een ICE-wagen.

(bovendien kan men EMF nog extra beperken als men wil (door afscherming)

Hier zijn alle recente wetenschappelijke studies:

https://www.saferemr.com/2014/07/sho...ars-be-re.html

Citaat:

Electric and magnetic fields <100 KHz in electric and gasoline-powered vehicles

Tell RA, Kavet R. Electric and magnetic fields <100 KHz in electric and gasoline-powered vehicles. Radiat Prot Dosimetry. 2016 Dec;172(4):541-546.

Abstract

Measurements were conducted to investigate electric and magnetic fields (EMFs) from 120 Hz to 10 kHz and 1.2 to 100 kHz in 9 electric or hybrid vehicles and 4 gasoline vehicles, all while being driven. The range of fields in the electric vehicles enclosed the range observed in the gasoline vehicles. Mean magnetic fields ranged from nominally 0.6 to 3.5 µT for electric/hybrids depending on the measurement band compared with nominally 0.4 to 0.6 µT for gasoline vehicles. Mean values of electric fields ranged from nominally 2 to 3 V m-1 for electric/hybrid vehicles depending on the band, compared with 0.9 to 3 V m-1 for gasoline vehicles. In all cases, the fields were well within published exposure limits for the general population. The measurements were performed with Narda model EHP-50C/EHP-50D EMF analysers that revealed the presence of spurious signals in the EHP-50C unit, which were resolved with the EHP-50D model.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26769905
Citaat:

Design guidelines to reduce the magnetic field in electric vehicles

SINTEF, Jan 6, 2014

Based on the measurements and on extensive simulation work the project arrived on the following design guidelines to, if necessary, minimize the magnetic field in electric vehicles.

Cables
For any DC cable carrying significant amount of current, it should be made in the form of a twisted pair so that the currents in the pair always flow in the opposite directions. This will minimise its EMF emission.
For three-phase AC cables, three wires should be twisted and made as close as possible so as to minimise its EMF emission.
All power cables should be positioned as far away as possible from the passenger seat area, and their layout should not form a loop. If cable distance is less than 200mm away from the passenger seats, some forms of shielding should be adopted.
A thin layer of ferromagnetic shield is recommended as this is cost-effective solution for the reduction of EMF emission as well EMI emission.
Where possible, power cables should be laid such a way that they are separated from the passenger seat area by a steel sheet, e.g., under a steel metallic chassis, or inside a steel trunk.
Motors
Where possible, the motor should be installed farther away from the passenger seat area, and its rotation axis should not point to the seat region.
If weight permits, the motor housing should be made of steel, rather than aluminium, as the former has a much better shielding effect.
If the distance of the motor and passenger seat area is less than 500mm, some forms of shielding should be employed. For example, a steel plate could be placed between the motor and the passenger seat region
Motor housing should be electrically well connected to the vehicle metallic chassis to minimise any electrical potential.
Inverter and motor should be mounted as close as possible to each other to minimise the cable length between the two.
Batteries
Since batteries are distributed, the currents in the batteries and in the interconnectors may become a significant source for EMF emission, they should be place as far away as possible from the passenger seat areas. If the distance between the battery and passenger seat area is less than 200mm, steel shields should be used to separate the batteries and the seating area.
The cables connecting battery cells should not form a loop, and where possible, the interconnectors for the positive polarity should be as close as possible to those of the negative polarity.
http://bit.ly/1qw29Tb

--
Magnetic fields in electric cars won't kill you

Jeremy Hsu, IEEE Spectrum, May 5, 2014

Summary

“The study, led by SINTEF, an independent research organization headquartered in Trondheim, Norway, measured the electromagnetic radiation—in the lab and during road tests—of seven different electric cars, one hydrogen-powered car, two gasoline-fueled cars and one diesel-fueled car. Results from all conditions showed that the exposure was less than 20 percent of the limit recommended by the International Commission on Non-Ionizing Radiation Protection (ICNIRP).”
“Measurements taken inside the vehicles—using a test dummy with sensors located in the head, chest and feet—showed exposure at less than 2 percent of the non-ionizing radiation limit at head-height. The highest electromagnetic field readings—still less than 20 percent of the limit—were found near the floor of the electric cars, close to the battery. Sensors picked up a burst of radiation that same level, when the cars were started.

http://bit.ly/1pUuOxB
Moet ik nog wat plakken?

Tavek 15 augustus 2018 17:37

1 Bijlage(n)
8000 nT oftewel 8 uT.

Allez dan.

En een electromagnetisch veld is niet hetzelfde als radioactieve straling. Maar dat is je al verteld in deze draad hoop ik.

Je bent vanal door elkaar aan het klutsen.

Mambo 15 augustus 2018 17:37

Wel kijk laat dat nu eens totaal niet waar zijn.

Mambo 15 augustus 2018 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8780070)
8000 nT oftewel 8 uT.

Allez dan.

En een electromagnetisch veld is niet hetzelfde als radioactieve straling. Maar dat is je al verteld in deze draad hoop ik.

Je bent vanal door elkaar aan het klutsen.

Neen maar nu ook weer niet veel gezonder .

Mambo 15 augustus 2018 17:40

Ze hebben al een en ander gemeten hoor.

Niet echt goed de uitslag.

Micele 15 augustus 2018 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8780073)
Neen maar nu ook weer niet veel gezonder .

Er waren testen waar toevallig een benzinewagen de hoogste waarde had, wat ga je nu ondernemen ? :lol:

Micele 15 augustus 2018 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8780070)
8000 nT oftewel 8 uT.

Allez dan.

En een electromagnetisch veld is niet hetzelfde als radioactieve straling. Maar dat is je al verteld in deze draad hoop ik.

Je bent vanal door elkaar aan het klutsen.

Er werd eens maximum 3,5 uT gemeten, maar ook 0,6 uT. Maar evenzo bij ICE als men V m-1 neemt beide tot max 3 V m-1.

Citaat:

Mean magnetic fields ranged from nominally 0.6 to 3.5 µT for electric/hybrids depending on the measurement band compared with nominally 0.4 to 0.6 µT for gasoline vehicles. Mean values of electric fields ranged from nominally 2 to 3 V m-1 for electric/hybrid vehicles depending on the band, compared with 0.9 to 3 V m-1 for gasoline vehicles. In all cases, the fields were well within published exposure limits for the general population. The measurements were performed with Narda model EHP-50C/EHP-50D EMF analysers that revealed the presence of spurious signals in the EHP-50C unit, which were resolved with the EHP-50D model.
ddt is weer vliegen aan het vangen...
en dat wslk nog met een oude Prius hybride die niet meer gebouwd wordt. lol.

Mambo 15 augustus 2018 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8780076)
Er waren testen waar toevallig een benzinewagen de hoogste waarde had, wat ga je nu ondernemen ? :lol:

Nee de helft en niet in de cabine.
Dacht je nu echt dat ik niets opgezocht had?

Micele 15 augustus 2018 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8780079)
Nee de helft en niet in de cabine.
Dacht je nu echt dat ik niets opgezocht had?

Heb je niet. Toon eens de link.

Een Prius van 2008 geeft 1/300 ste van de grens van de Europese EMF-richtlijn,

bron: https://www.nytimes.com/2008/04/27/a...les/27EMF.html


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be