Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Zohra Othman en PVDA gaan uit elkaar: “Ik herken me niet meer in de partij” (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244722)

Vlad 16 augustus 2018 02:38

Zohra Othman en PVDA gaan uit elkaar: “Ik herken me niet meer in de partij”

Citaat:

BORGERHOUT - De nummer twee op de Antwerpse PVDA-lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen en districtsschepen in Borgerhout Zohra Othman stopt met de actieve politiek. “De laatste maanden herken ik mij niet meer in de partij”, zegt Othman, die wél lid blijft. Ze reageert in een interview. Bron.

Raar. Wat zou er veranderd zijn dat ze zich niet meer in de partij herkent maar nog wel lid blijft ? Ik ga er alleszins niet meer op stemmen. Geen zin om de werkgelegenheid aan de stad te zien verdubbelen na een aantal uitspraken die ik de voorbije jaren las.

De schoofzak 16 augustus 2018 09:26

Ja, ze doen er geheimzinnig over.
Maakt niet veel uit.
Zoveel gaan er niet terugkeren naar de spa.

dalibor 16 augustus 2018 10:12

In GVA staat een artikel over die kwestie. Othman is advocaat in het advocatenkantoor Progress Lawyers Network. Binnen dat kantoor moet er een conflict zijn geweest tussen haar en een aantal jongere advocaten. Daarbij zou de partij Othman naar haar smaak onvoldoende hebben gesteund. De partij zegt dat het advocatenkantoor zijn eigen ding doet en de partij er niet in tussenkomt.

Waarover dat conflict in het advocatenkantoor gaat stond er niet bij.

Eyjafjallajökull 16 augustus 2018 16:14

Spijtige zaak voor de versplintering op links..

Maar haar kennende zal ze wel snel met een eigen lijst komen. Alhoewel, roder dan de commie's, kan dat nog ?

TheFourHorsemen 16 augustus 2018 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8780449)
In GVA staat een artikel over die kwestie. Othman is advocaat in het advocatenkantoor Progress Lawyers Network. Binnen dat kantoor moet er een conflict zijn geweest tussen haar en een aantal jongere advocaten. Daarbij zou de partij Othman naar haar smaak onvoldoende hebben gesteund. De partij zegt dat het advocatenkantoor zijn eigen ding doet en de partij er niet in tussenkomt.

Waarover dat conflict in het advocatenkantoor gaat stond er niet bij.

"Zij zou haar partij PVDA vooral verwijten niet te zijn tussengekomen."

:lol::lol::lol:

Ik denk dat meester Othman haar codex deontologie nog eens moet openslaan.

Eduard Khil 16 augustus 2018 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8780677)

Maar haar kennende zal ze wel snel met een eigen lijst komen. Alhoewel, roder dan de commie's, kan dat nog ?

nog een extra linkse lijst? Mooi zo! Hoe meer ze verdeeld zijn, hoe beter! Dat kuist gemakkelijker op

Hypochonder 17 augustus 2018 05:42

Dit soort links geneuzel toont alleen maar aan dat links meer en meer aan het afglijden is.

Jay-P. 18 augustus 2018 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8781125)
Dit soort links geneuzel toont alleen maar aan dat links meer en meer aan het afglijden is.

Akkord maarre... LEES DIT en ga achteraf effe stemmen.
Ik besluit dat de kiezers de diverse uitslagen gewoon verdienen. -...>>> hihihi, proet, ../... om het op zijn Panda's te ventileren.

Xenophon 18 augustus 2018 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8782002)
Akkord maarre... LEES DIT en ga achteraf effe stemmen.
Ik besluit dat de kiezers de diverse uitslagen gewoon verdienen. -...>>> hihihi, proet, ../... om het op zijn Panda's te ventileren.

Citaat:

Christophe Peeters is sinds deze week de ‘mandatenkampioen’ van Gent. Het is een weinig benijdenswaardige titel, waarover de Open VLD-schepen zich opwindt. “Dit is zo goedkoop en populistisch. Wij beheren 250 miljoen euro van de Gentenaars. Vindt u het niet belangrijk dat dit goed gebeurt?”
Uiteraard Meneer Peeters, we vinden dit zo belangrijk dat we liever hebben dat dit uit de handen blijft van incompetente graaiers zoals u.

Jay-P. 18 augustus 2018 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8782087)
Uiteraard Meneer Peeters, we vinden dit zo belangrijk dat we liever hebben dat dit uit de handen blijft van incompetente graaiers zoals u.

Weer akkoord. Probleem: er zijn geen anderen in de maatschappij, denk ik.

Libro 19 augustus 2018 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8780791)
nog een extra linkse lijst? Mooi zo! Hoe meer ze verdeeld zijn, hoe beter! Dat kuist gemakkelijker op

Nooit geweten dat PVDA'ers het woord "individu" kenden. Ik schrok me een hoedje toen ik dat woord in het interview las.

Jan van den Berghe 5 september 2018 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8780677)

Als ik sommigen mag geloven, is de PvdA niet meer "echt communistisch". De versplintering op links is trouwens al lang een feit: LSP, SAP en nog wat kleinere splintergroepen...

dalibor 5 september 2018 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8796365)
Als ik sommigen mag geloven, is de PvdA niet meer "echt communistisch". De versplintering op links is trouwens al lang een feit: LSP, SAP en nog wat kleinere splintergroepen...

Geen idee. Maar 20/30 jaar geleden had je bij klein links al de strijd tussen de leninisten (KP), de maoïsten (Amada, nadien PvdA) en de trotskisten.

Jan van den Berghe 5 september 2018 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8796371)
Geen idee. Maar 20/30 jaar geleden had je bij klein links al de strijd tussen de leninisten (KP), de maoïsten (Amada, nadien PvdA) en de trotskisten.

Hetzelfde toen Amada zich transformeerde in PvdA: dat gaf flink wat vonken en een deel van de harde kern is het toen afgestapt.

Vlad 10 september 2018 05:43

Peter Mertens geeft de rationele kiezer op :

'Francken en co hebben haat gezaaid en zij hebben Schild & Vrienden geoogst'

Hij gaat voluit voor de migranten die tegen 2050 in de meerderheid in België en Europa gaan zijn. Dat de volkswoede bottom up roerde toen een miljoen en Syriërs zomaar Europa kwamen binnen gewandeld, zoals tijdens de communistische volksverhuizingen in de Sowjet Unie, dat deert hem niet. Voor de communisten met de tientallen miljoen doden in hun schaduw, telt de waarheid niet, maar wordt de toekomst verhalend geschreven. Een toekomst zonder de oorspronkelijke bevolking van Europa op de globaliserende elites niet te na. PVDA+, de partij van de rijke elites en de nieuwe kolonisatoren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be