Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Steun eens een roker. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244731)

BigF 16 augustus 2018 17:40

Steun eens een roker.

Paar dagen geleden zit ik op een terras aan een café een pintje te drinken en een sigaret te roken.
Het terras ligt gewoon in open lucht, er staan geen windschermen rond en het is niet overdekt.

Naast mij begint een vrouw opzichtig met een bierkaartje voor haar gezicht te waaien, al te luidruchtig te hoesten en vieze blikken naar mij te werpen.
Tegen haar man heeft ze het meermaals over "die stinksigaret", op een zodanig luide manier dat ik het wel gehoord moet hebben. De man tracht te sussen maar mevrouw heeft vanmorgen blijkbaar citroenen gegeten en is niet te kalmeren.

Ik merk ondertussen ook dat de overige bezoekers op het terras de actie van mevrouw minstens een beetje overdreven vinden. Al was het haar volgens mij meer te doen om steun te krijgen.

Wanneer ik het stilaan op mijn heupen begin te krijgen van mevrouw haar theater ben ik rechtgestaan en heb ik haar aangesproken.

"Mevrouw, weet u, ik ben een persoon. Tegen mij kan u praten. Als u mij nu op een gewone manier had laten weten dat mijn rook u stoort had ik minstens alle moeite gedaan die in een andere richting te blazen en waarschijnlijk had ik mijn sigaret zelfs gewoon gedoofd.
Maar aangezien u vind dat mij aanspreken een beetje te ver gaat en u het mij liever op zo'n boertige manier laat weten rook ik mijn sigaret gewoon verder op. Als u dat niet aanstaat raad ik u aan in het niet-rokers-gedeelte plaats te nemen en dat is binnen aan de toog."

Resultaat; Mevrouw rekent af en stuift, flink in haar gat gebeten, het terras af. Heel de rest van het terras kijkt mij aan. Ik begin mij ongemakkelijk te voelen tot iemand zegt: "Groot gelijk, ze had het minstens gewoon kunnen zeggen." en de rest instemmend knikt.

Soit; het was lang geleden dat ik als roker nog eens steun kreeg van enkele niet-rokers. En deze repliek ga ik voortaan altijd gebruiken als er nog eens iemand in mijn buurt al te opzichtig laat merken dat mijn sigaret stoort zonder mij er persoonlijk op aan te spreken.

BigF 16 augustus 2018 17:45

Beetje belachelijk ook dat men zich in de winter vrolijk maakt om rokers die in de kou, buiten staan te roken. Jaja, men heeft de slag thuisgehaald. Binnen mogen ze niet meer paffen! Victorie!!

Maar als dan in de zomer blijkt dat men zelf ook buiten wil gaan zitten is het plots heel wat minder lachen met die rokers. Terwijl ze zelf in het rokers-gedeelte gaan zitten. Net wat ze zelf wilden; rokers buiten.
Dat ze er nooit bij nagedacht hebben dat ze zelf ook wel eens buiten willen gaan zitten is niet mijn probleem. Ik rook waar men (de niet-rokers) mij heen gestuurd heeft. Het is niet mijn probleem dat het te goei weer is om binnen te gaan zitten. Het terras is op hun eigen vraag immers het rokers-gedeelte. Zowel des winters bij -10 als des zomers bij +30.
Iets langer nadenken had geen kwaad gekund.

Zucht 16 augustus 2018 17:48

Jong geleerd...

https://www.hln.be/bizar/peuter-2-ro...oopt~a0760428/

Citaat:

De tweejarige Rapi Pamungkas uit Indonesië begon te roken nadat hij peuken opraapte op straat, en paft nu tot veertig sigaretten per dag. De rookwaren krijgt hij van zijn moeder, die zegt dat haar zoon anders in woede uitbarst.

The Paulus Experience 16 augustus 2018 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 8780734)
Beetje belachelijk ook dat men zich in de winter vrolijk maakt om rokers die in de kou, buiten staan te roken. Jaja, men heeft de slag thuisgehaald. Binnen mogen ze niet meer paffen! Victorie!!

Maar als dan in de zomer blijkt dat men zelf ook buiten wil gaan zitten is het plots heel wat minder lachen met die rokers. Terwijl ze zelf in het rokers-gedeelte gaan zitten. Net wat ze zelf wilden; rokers buiten.
Dat ze er nooit bij nagedacht hebben dat ze zelf ook wel eens buiten willen gaan zitten is niet mijn probleem. Ik rook waar men (de niet-rokers) mij heen gestuurd heeft. Het is niet mijn probleem dat het te goei weer is om binnen te gaan zitten. Het terras is op hun eigen vraag immers het rokers-gedeelte. Zowel des winters bij -10 als des zomers bij +30.
Iets langer nadenken had geen kwaad gekund.

Schitterend idee, roken op terrassen kan ook nog verboden worden.
:-D

bembem 16 augustus 2018 18:09

Well said BigF :-):-)

Hypochonder 16 augustus 2018 18:09

Als ik mij stoor aan iemand die in mijn buurt rookt dan klop ik de sigaret uit met mijn vuist terwijl de roker de sigaret in zijn of haar mond heeft.

DewareJakob 16 augustus 2018 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8780745)
Well said BigF :-):-)

Bovengemiddeld-IQ antwoord :roll::roll::roll::roll:
Ook roker?

bembem 16 augustus 2018 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8780747)
Bovengemiddeld-IQ antwoord :roll::roll::roll::roll:
Ook roker?

Precies gefixeerd op m'n IQ; en ja het is bovengemiddeld ;-)

Libro 16 augustus 2018 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8780742)
Schitterend idee, roken op terrassen kan ook nog verboden worden.
:-D

Nu de cannabiswinkels nog sluiten :mrgreen:.

Indomitable 16 augustus 2018 18:23

I like you're post....

DewareJakob 16 augustus 2018 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8780750)

Dan, Bembem, zou je zeker moeten gelezen (en begrepen:?) hebben dat de vraag was: Ben je roker?

kelt 16 augustus 2018 18:29

Dat mevrouwtje kon ook "in paniek" een brandblusser gegrepen hebben om de brand prompt en grondig te beeindigen....:mrgreen:

bembem 16 augustus 2018 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8780760)
Dan, Bembem, zou je zeker moeten gelezen (en begrepen:?) hebben dat de vraag was: Ben je roker?

Is dat soms relevant? Ikzelf vind van niet, dus ;-)

Eduard Khil 16 augustus 2018 18:40

zeker een links wijf. Die willen hun wil opdringen aan alles en iedereen. En als die linksen hun zin niet krijgen, zijn ze altijd pissed :lol:

Tavek 16 augustus 2018 18:41

Als er rokers op een terras zitten, ga ik daar niet zitten, of ga ik binnen zitten.

Lost het probleem ook op.

Libro 16 augustus 2018 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8780765)
Dat mevrouwtje kon ook "in paniek" een brandblusser gegrepen hebben om de brand prompt en grondig te beeindigen....:mrgreen:

Of een natte dweil erover gooien.

Eduard Khil 16 augustus 2018 18:56

Citaat:

en ja het is bovengemiddeld ;-)

:rofl:

Tavek 16 augustus 2018 19:00

Citaat:

Inderdaad.

What a waste.

Bobke 16 augustus 2018 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8780775)
zeker een links wijf. Die willen hun wil opdringen aan alles en iedereen. En als die linksen hun zin niet krijgen, zijn ze altijd pissed :lol:

Waarschijnlijk een groene, verdraagzaam tot in de kist?

The Paulus Experience 16 augustus 2018 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8780775)

Zeker niet, die zouden mee beginnen blowen

Wellicht een zuur NVA geval

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be