![]() |
Miljoenenfraude bij thuisverpleging
Miljoenenfraude bij thuisverpleging
Citaat:
Citaat:
Nu ga ik het even, misschien wel iets te ver zoeken maar in extremis bestaat er iets als: identiteitsfraude. Ok, wreed ver gezocht zeker? :-o |
Citaat:
Dat systeem met de identiteitskaart bestaat al langer dan twee jaar. Dat heeft blijkbaar weinig opgebracht. |
Citaat:
Heel het systeem geeft gewoon aanleiding tot faude. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Met een trackingsysteem kan men dus nagaan waar, wanneer en hoelang deze mensen ergens zijn geweest. Wat die mensen daar hebben gedaan is natuurlijk niet direct na te gaan. |
Citaat:
Met inlezen van de identiteitskaart weet men evenmin wat ze precies gedaan hebben. Hoe kan men dan fraude vaststellen ? |
Peanuts. Als ge weet dat bedrijfswagens ons jaarlijks zo'n 2 miljard kosten.
Misschien daar eerst eens op focussen. |
Citaat:
En dat men plaatsen aangeeft als zijnde verzorging uitgevoerd, terwijl men er helemaal niet is geweest. Veel van de nieuwe voertuigen hebben immers een trackingsysteem, waarmee men perfect kan nagaan waar, wanneer en hoelang een voertuig ergens is geweest. Daarnaast gebruiken veel van deze verzorgenden een GSM van het werk en ook die heeft een trackingsysteem. En dan mag je niet vergeten dat het hier om hulpbehoevenden gaat. Die durven wel eens bellen om te vragen waar de verzorgende blijft of waarom die op bepaalde dagen niet is geweest en men toch de rekening krijgt voor die dagen. En er worden controles uitgevoerd. |
Citaat:
|
Citaat:
Verexcuseerd. |
Citaat:
Waarschijnlijk ook dementerende die vergeten zijn dat de verzorgende al geweest is. Lijkt mij niet echt betrouwbaar als controle. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb zelfs de indruk dat die overschreden is en dat de enige manier om meer inkomsten te genereren er niet uit bestaat om de belastingen te verhogen, maar om die te verlagen. |
Citaat:
|
2,7 miljoen euro ... peanuts.
hier is 500 miljoen euro jaarlijks : http://www.knack.be/nieuws/belgie/in...on-671151.html Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn wel meer heilige huisjes. Ik weet niet of nog maar de intentie zou bestaan om aan die pootjes te beginnen zagen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be