Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Verkiezingen 2018 - Stemtest per gemeente (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244834)

Dadeemelee 23 augustus 2018 08:50

Verkiezingen 2018 - Stemtest per gemeente

In Standaard en Nieuwsblad de stemtest per gemeente:

https://www.nieuwsblad.be/regio/bree...kiezingen-2018

Post uw resultaten en zeg wat je denkt.

Mijn resultaat:
CD&V 60%
Groen 60%
Spa 56%
NVA 52%
VLD 40

Het zit zeer kort bij mekaar. Raar dat VLD zo laag zit tov anderen. Zal de individuele vragen eens moeten bekijken hoe dat komt.

Pandareus 23 augustus 2018 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8786236)
In Standaard en Nieuwsblad de stemtest per gemeente:

https://www.nieuwsblad.be/regio/bree...kiezingen-2018

Post uw resultaten en zeg wat je denkt.

Mijn resultaat:
CD&V 60%
Groen 60%
Spa 56%
NVA 52%
VLD 40

Het zit zeer kort bij mekaar. Raar dat VLD zo laag zit tov anderen. Zal de individuele vragen eens moeten bekijken hoe dat komt.

N-VA 72% 8O
SPA 60%
tsjeven 52% :shocked!:
O-VLD 48% :-(
PVDA 32% :silly:
Groen 24%

De vragen rond besteding subsidies voor cultuur + de doortrekking van de N60, en rond de inkomenscontrole voor leefloners hebben mijn n-va % duidelijk geboost.

Ik ga in realiteit in oktober blauw stemmen.

Zeus 23 augustus 2018 09:19

sp.a - Groen 72%
CD&V 52%
Vlaams Belang 48%
N-VA 40%
Open VLD 32%

Het resultaat komt overeen met mijn kiesintentie, al wordt die laatste louter bepaald door familiale redenen en niet door een programma.

Xenophon 23 augustus 2018 12:07

Vlaams Belang
80%
N-VA
64%
Open VLD
52%
CD&V
48%
SP.A
36%
PVDA
32%
Groen
20%

TheFourHorsemen 23 augustus 2018 12:15

N-VA 84%
Open VLD 80%
Vlaams Belang 60%
CD&V 60%
SPA 40%
Groen 32%
PVDA 20%

Komt volledig overeen met mijn kiesintenties. Weinig verrassingen hier.

Mijn stem ging sowieso al naar Bartje, maar nu nog meer. 8-)

Anna List 23 augustus 2018 12:19

OVLD 80%
N-VA 68%
SP.A 56%
Groen 40%
CD&V 36%

i think not!!

Zipper 23 augustus 2018 12:22

Open VLD
62%

Vlaams Belang
59%

N-VA
52%

PVDA
48%

CD&V
44%

Ik denk het niet

Xenophon 23 augustus 2018 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8786377)
OVLD 80%
N-VA 68%
SP.A 56%
Groen 40%
CD&V 36%

i think not!!

Jawel! :D

Anna List 23 augustus 2018 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8786382)

dat is het volgende, verplicht volgen van zulk advies. :lol:

Anna List 23 augustus 2018 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8786382)

heb je deze al gedaan?

https://www.hln.be/showbizz/rik-torf...hebt~a2322d23/

je suis TomVanGrieken :oops: :lol:

Bovenbuur 23 augustus 2018 12:34

Even gedaan alsof ik nog niet ben verhuist:

Vlaams Belang 60%
SP.A 60%
CD&V 56%
Open VLD 56%
Groen 52%
PVDA 52%
T.I.M. - Turnhout Iedereen Mee 48%
N-VA 36%

En het is precies zoals gedacht: Een lokale stemwijzer invullen zonder de politieke stand van zaken te kennen is compleet onzinnig. Toch wel een beetje komisch dat ik Vlaams Belang en NVA compleet heb weten te splitsen.

(Bijvoorbeeld, er is een vraag over of er meer windmolens in de stad moeten komen. Wat bedoelen ze dan, echt in de stad? Van die lawaaiige full scale windmolens? Waar gaat dit dossier over? De stad moet meer opvangplekken voor asielzoekers regelen? Op Europees of nationaal niveau verwachten we geen stijging meer tegenover bijvoorbeeld 2015 toch? Zijn er hier te weinig plekken ten opzichte van het gemiddelde ofzo? Heeft Antwerpen gevraagd om in die van hun te delen? Het containerpark moet zo goedkoop mogelijk zijn. Wat is het probleem, dat we de afvalverwerking niet kunnen betalen, of dat er illegaal gedumpt wordt? Details mensen, details!)

(Ik heb dan ook speciaal mijn best gedaan om de redenaties van de partijen niet te lezen. Die geven nog weleens hints omtrent waar iets over gaat.)

Anna List 23 augustus 2018 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 8786394)

Vlaams Belang 60%
SP.A 60%
CD&V 56%
Open VLD 56%
Groen 52%
PVDA 52%
N-VA 36%

En het is precies zoals gedacht: Een lokale stemwijzer invullen zonder de politieke stand van zaken te kennen is compleet onzinnig. Toch wel een beetje komisch dat ik Vlaams Belang en NVA compleet heb weten te splitsen.

(Bijvoorbeeld, er is een vraag over of er meer windmolens in de stad moeten komen. Wat bedoelen ze dan, echt in de stad? Van die lawaaiige full scale windmolens? Waar gaat dit dossier over? De stad moet meer opvangplekken voor asielzoekers regelen? Op Europees of nationaal niveau verwachten we geen stijging meer tegenover bijvoorbeeld 2015 toch? Zijn er hier te weinig plekken ten opzichte van het gemiddelde ofzo? Heeft Antwerpen gevraagd om in die van hun te delen? Het containerpark moet zo goedkoop mogelijk zijn. Wat is het probleem, dat we de afvalverwerking niet kunnen betalen, of dat er illegaal gedumpt wordt? Details mensen, details!)

(Ik heb dan ook speciaal mijn best gedaan om de redenaties van de partijen niet te lezen. Die geven nog weleens hints omtrent waar iets over gaat.)

ik kijk ook altijd los door zulke 'testen' heen ...

daarom dat ik deze wel leuk vond : https://www.hln.be/showbizz/rik-torf...hebt~a2322d23/

Xenophon 23 augustus 2018 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8786387)
heb je deze al gedaan?

Oei.

Jij lijkt het meest op Philippe Muyters

Dadeemelee 23 augustus 2018 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 8786394)

Vlaams Belang 60%
SP.A 60%
CD&V 56%
Open VLD 56%
Groen 52%
PVDA 52%
N-VA 36%

Je moet het natuurlijk gemeente per gemeente bekijken. En ik ga ervan uit dat ze die bevraging bij de lokale afdelingen gedaan hebben.
Bijvoorbeeld: 'bij het verkeer vorrang geven aan inwoners' en 'centrum autovrij maken' heeft zin in steden, maar helemaal niet in boerengemeenten zoals degene waar ik woon.

Bij mij is het een soepje (60% is niet veel), maar toch enkele bemerkingen:

- bij de vragen waar er maar 1 partij hetzelfde dacht als ik was het telkens Groen. Dat was over 'meer camera's', 'drugsgebruikers vervolgen' en 'meer plaatsen voor asielzoekers'.

- bij de vraag 'moeten contacten tussen de gemeente en bouwpromotoren openbaar gemaakt worden' is de enige partij die 'neen' zegt de NVA. Dat is toch wel een heel negatief punt voor de NVA

- Waarom VLD zo slecht scoort bij mij is vooral betreffende infrastructuur 'meer sociale woningen', 'zuiniger huizen subsidiëren' en 'eenrichtingsverkeer afschaffen'.

Dadeemelee 23 augustus 2018 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8786381)
Open VLD
62%

Vlaams Belang
59%

N-VA
52%

PVDA
48%

CD&V
44%

Ik denk het niet

Ge moet niet doen alsof, we weten het allemaal :-P ;-)

Jay-P. 23 augustus 2018 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8786387)
heb je deze al gedaan?

Anke Hier! 8O:-D8O

Anna List 23 augustus 2018 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8786408)
Anke Hier! 8O:-D8O

hahaha gij blonde zuipschuit! :lol:

Anna List 23 augustus 2018 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8786396)
Oei.

Jij lijkt het meest op Philippe Muyters

gij kunt ook niet rekenen ?

of tweet jij ook als Nafi Thiam wint?

JimmyB 23 augustus 2018 13:18

Debiele vragen totaal niet aangepast aan de lokale situatie.

Bij mij staat VB bovenaan, ik zou daar wel nooit op stemmen.

Zipper 23 augustus 2018 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8786402)
Ge moet niet doen alsof, we weten het allemaal :-P ;-)

Wat ?? Dat ik vld ga stemmen ??? Zelfs met het mes op de keel nog niet. Eén keer in '99 was meer dan genoeg.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be