Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   XTC - 1kg pilletjes zorgt voor 8 kg chemisch afval (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244869)

JimmyB 25 augustus 2018 13:08

XTC - 1kg pilletjes zorgt voor 8 kg chemisch afval

Vandaag gehoord op de radio, 1 kg pilletjes blijkt 8 kg chemisch afval op te leveren.

Niet zo dramatisch denk ik als het niet zo zou zijn dat de illegale fabrikanten geen weg kunnen met hun chemisch afval en het dan maar gewoon ergens dumpen.

Men kan natuurlijk appel doen aan de verantwoordelijkheidszin van de gebruikers maar de vraag is indien dit die mensen überhaupt interesseert.

Voor mij weer een bijkomend argument voor legalisering van dergelijke drugs. Bij legale productie zou men het chemisch afval wel op een verantwoorde manier kunnen verwerken.

reservespeler 25 augustus 2018 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB (Bericht 8787625)
Vandaag gehoord op de radio, 1 kg pilletjes blijkt 8 kg chemisch afval op te leveren.

Niet zo dramatisch denk ik als het niet zo zou zijn dat de illegale fabrikanten geen weg kunnen met hun chemisch afval en het dan maar gewoon ergens dumpen.

Men kan natuurlijk appel doen aan de verantwoordelijkheidszin van de gebruikers maar de vraag is indien dit die mensen überhaupt interesseert.

Voor mij weer een bijkomend argument voor legalisering van dergelijke drugs. Bij legale productie zou men het chemisch afval wel op een verantwoorde manier kunnen verwerken.

We kunnen diefstallen, moorden, en ... ook legaliseren.

Minder rechters, bewakers en gevangenissen nodig.

Xenophon 25 augustus 2018 13:30

Citaat:

Goed idee, Monsanto/Bayer/BASF en dergelijke kunnen zulke pillen maken voor een paar € de kilo.

Zo neem je een pak inbraken en overvallen weg, want niet meer nodig.

Ook het sluikstorten van afvalwater van speedlabo's zou men zo kunnen tegen gaan, vermits de chemie dat spul kan maken voor een paar € per ton.

JimmyB 25 augustus 2018 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8787630)

We kunnen ook alles verbieden, roken bijvoorbeeld.

JimmyB 25 augustus 2018 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8787637)
Goed idee, Monsanto/Bayer/BASF en dergelijke kunnen zulke pillen maken voor een paar € de kilo.

Zo neem je een pak inbraken en overvallen weg, want niet meer nodig.

Ook het sluikstorten van afvalwater van speedlabo's zou men zo kunnen tegen gaan, vermits de chemie dat spul kan maken voor een paar € per ton.

Productie zou nog altijd vrij duur zijn, je zou namelijk dezelfde kwaliteitscontrole moeten uitvoeren als voor medicijnen. Maar inderdaad, het zou veel schelen en een deel van het verschil zou naar de overheid kunnen gaan.

Bhairav 25 augustus 2018 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8787630)

Wie druggebruik daartussen zet is ronduit achterlijk.
Zo kunt ge diegenen die 'wel eens een glaasje lusten' ook voor allerlei miserie in de samenleving verantwoordelijk houden.

Xenophon 25 augustus 2018 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB (Bericht 8787650)
Productie zou nog altijd vrij duur zijn, je zou namelijk dezelfde kwaliteitscontrole moeten uitvoeren als voor medicijnen. Maar inderdaad, het zou veel schelen en een deel van het verschil zou naar de overheid kunnen gaan.

Ja?

Een lijntje speed is toch geen medicijn.

Bij de tabaksproductie bijvoorbeeld doet men dat toch ook niet? Of Wel, ik weet het niet.

Hypochonder 25 augustus 2018 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8787775)
Wie druggebruik daartussen zet is ronduit achterlijk.
Zo kunt ge diegenen die 'wel eens een glaasje lusten' ook voor allerlei miserie in de samenleving verantwoordelijk houden.

Sommige zuiplappen zijn dan ook verantwoordelijk voor allerlei miserie in de samenleving: verkeersongevallen, geweldpleging en overlast allerhande.

Harddrugs legaliseren omdat de illegale productie ervan teveel chemisch afval zou meebrengen... Das echt een goeike maar ik betwijfel zwaar of dit erdoor zal komen.

Universalia 25 augustus 2018 19:33

Citaat:

Ik denk dat er hier op dit forum véél gebruikers zitten want als je een draadje start over drugs is er meestal wreed weinig reactie op.

Opnieuw truck vol drugsafval gevonden in Limburg

Laat het géén alleenstaand geval zijn. :roll:

kojak 25 augustus 2018 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8787869)
Ik denk dat er hier op dit forum véél gebruikers zitten want ....

.... ze willen zelfs XTC legaliseren.

Ik weet nu niet wie dit juist gepost heeft, maar volgens mij is dit, op het eerste gezicht dan toch, een teken dat ....

Vlad 27 augustus 2018 07:39

En Holland produceert voor 20 miljard euro's aan XTC en speed per jaar. Het afval dumpen ze hier. Net als hun werkonwilligen.

JimmyB 27 augustus 2018 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8787783)
Ja?

Een lijntje speed is toch geen medicijn.

Bij de tabaksproductie bijvoorbeeld doet men dat toch ook niet? Of Wel, ik weet het niet.

Wel, het scheelt niet veel.

Hierbij een interessant en vrij neutraal artikel: https://www.nemokennislink.nl/publicaties/ecstasy-xtc/

fred vanhove 27 augustus 2018 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8787869)
Ik denk dat er hier op dit forum véél gebruikers zitten want als je een draadje start over drugs is er meestal wreed weinig reactie op.

Opnieuw truck vol drugsafval gevonden in Limburg

Laat het géén alleenstaand geval zijn. :roll:

Heel veel mensen zijn gebruikers. De meeste weliswaar van legale drugs maar dat doet er niet echt toe. Drugs zijn drugs...de rest is voor interpretatie vatbaar.

fred vanhove 27 augustus 2018 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8787942)
.... ze willen zelfs XTC legaliseren.

Ik weet nu niet wie dit juist gepost heeft, maar volgens mij is dit, op het eerste gezicht dan toch, een teken dat ....

XTC is in feite een medicijn. MDMA.

Zulke substanties kan men omzeggens niet illegaal maken of houden. Decriminaliseren van allerhande drugs zou al een goede stap zijn in de juiste richting.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be