![]() |
Vlaming pionier in slavenhandel.
Ik wist dat de Nederlanders zeer aktief geweest zijn in de slavenhandel, maar dit wist ik niet:
https://www.demorgen.be/buitenland/5...ource=demorgen Citaat:
Toont maar aan dat we ook eens in eigen boezem moeten kijken. |
Citaat:
|
Citaat:
Veel zwarten verkochten hun eigen familie voor een appel en een ei. De blanken kochten de slaven en klaar. Ten eerste zijn het de zwarten die de slavenhandel begonnen en er nu mee weg willen komen om geld los te krijgen van blanken. Wie doet nu zoiets? Je vrouw, broer of zus verkopen zoals een meubelstuk. Of je kinderen opofferen voor de BoraBora god en in een vulkaan gooien. |
Citaat:
|
Tegenwoordig zijn mensen zo ontworteld en ver van de waarheid afgedwaald dat zelfs artsen zonder grenzen die denken goed te doen met slavenhandel bezig zijn.
|
Citaat:
Trouwens rijke industriëlen en CEO's, ze zijn niemand. De dood komt voor iedereen.... rijk of arm. |
Citaat:
|
Nu hebben we ne keer ne Vlaming die pionier is en dan is het weer ni goe :-o
|
Als het over Leopold II gaat lees ik zo geen dingen over Realpolitik.
|
God ja.
Vroeger gingen we ze zelf halen en blijkbaar was hun dat bevallen want nu komen ze zelf naar hier om te werken. ...euh werken? |
Slavenhandel tussen Afrika en Amerika begon 500 jaar geleden... met een Vlaming
Blijkbaar gaf een vlaming daarvoor het startschot !
Deze maand is het 500 jaar geleden dat zwarte slaven vanuit Afrika rechtstreeks naar Amerika verscheept konden worden, zonder omweg via Spanje of Portugal. In augustus 1518 ondertekende Keizer Karel V een charter waarin hij het recht om 4.000 slaven te verschepen verleende aan de Vlaamse edelman Laurent de Gouvenot. Slavenhandel tussen Afrika en Amerika begon 500 jaar geleden... met een Vlaming https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08...begon-500-jaa/ ![]() Het zit dan blijkbaar toch ergens in de genen. Het verklaart dan misschien ook de houding en acties van "bepaalde" vlaming in de loop van de geschiedenis ? |
ik zie geen blanken op uw 500 jaar oude foto
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() :lol: |
Citaat:
Dan hadden die toch één keer iets opgebracht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
"Vlaming"
Het gaat om een franstalige die in Italie woonde. En maar schuldgevoel aanpraten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be