Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   verpleegster vraagt om begrip na boete (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244893)

delcom 27 augustus 2018 19:31

verpleegster vraagt om begrip na boete
 
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180824_03681337

Een thuisverpleegster vind dat ze boven de wet staat en mag parkeren waar en wanneer ze wil.
Ik heb veel respect voor de job van thuisverpleeg(st)er maar bij dit artikel trok ik toch grote ogen.

De laad - en loszone waar ze geparkeerd stond was door haar aanwezigheid belemmerd. Als op datzelfde tijdstip de vracht- of bestelwagen waarvoor die strook is voorzien daar arriveert ontstaat pas echt een gevaarlijke situatie.

En dan willen ze hun boete trachten kwijt te raken door het emotioneel te spelen door te melden dat ze bij een patiënt die slecht te been is op bezoek moest, dit tweemaal daags.
Ook volgende qoute: "Dat een zorgverlener gestraft wordt om haar patiënt voorop te plaatsen"

Ze plaatste niet haar patiënt voorop doch enkel haar eigen gemak door dichtbij te parkeren.

Ik zeg nu niet dat ze de allerzwaarste boete moet krijgen op de politierechtbank doch voor iemand die dagelijks op de baan is zou ze toch beter moeten weten en ze moet ook beseffen dat een voertuig voor thuisverzorging geen priotiteitsvoertuig is.

Zucht 27 augustus 2018 20:12

Ik hoop dat die flik zwaar ziek wordt en dat de verplegers zo'n 5 km. verder moeten parkeren om tot bij hem te geraken.

Bobke 27 augustus 2018 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door delcom (Bericht 8789335)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180824_03681337

Een thuisverpleegster vind dat ze boven de wet staat en mag parkeren waar en wanneer ze wil.
Ik heb veel respect voor de job van thuisverpleeg(st)er maar bij dit artikel trok ik toch grote ogen.

De laad - en loszone waar ze geparkeerd stond was door haar aanwezigheid belemmerd. Als op datzelfde tijdstip de vracht- of bestelwagen waarvoor die strook is voorzien daar arriveert ontstaat pas echt een gevaarlijke situatie.

En dan willen ze hun boete trachten kwijt te raken door het emotioneel te spelen door te melden dat ze bij een patiënt die slecht te been is op bezoek moest, dit tweemaal daags.
Ook volgende qoute: "Dat een zorgverlener gestraft wordt om haar patiënt voorop te plaatsen"

Ze plaatste niet haar patiënt voorop doch enkel haar eigen gemak door dichtbij te parkeren.

Ik zeg nu niet dat ze de allerzwaarste boete moet krijgen op de politierechtbank doch voor iemand die dagelijks op de baan is zou ze toch beter moeten weten en ze moet ook beseffen dat een voertuig voor thuisverzorging geen priotiteitsvoertuig is.

Een bestelwagen is evenmin een priotiteitsvoertuig.
Een zone voor laden en lossen heeft te maken met de tijdsduur volgens mij.

De schoofzak 27 augustus 2018 20:53

Het is tot op dit ogenblik aan dat socialistisch burgemeesterke om in zijn stad Brugge het openbaar leven te organiseren.
Op dit eigenste ogenblik bewijst zijn mobiliteitsinrichting zonneklaar dat hij meer aandacht schenkt aan laden en lossen van bedrijven, dan aan medische zorgen voor zijn inwoners.

Ik zeg niet dat het allemaal zo gemakkelijk is.
Geef je voordelen aan medische zorgverstrekkers, dan ga je binnen de kortste keren zien dat madam van den doktoor er misbruik van maakt, door met de auto van hare vent makkelijk en goedkoop te parkeren om ne sacoche te gaan kopen.
En in grotere steden is alle parkeerbeleid en dito mobiliteit enorm moeilijk. Reden waarom je mij zeer zelden zult zien in die ghetto's.

Maar hoe dan ook, als de burgemeester zijn zaken op een rijtje zet, en enige beslissingskracht aan de dag legt, dan zul je zo'n zaken niet tegenkomen.

Mambo 29 augustus 2018 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door delcom (Bericht 8789335)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180824_03681337

Een thuisverpleegster vind dat ze boven de wet staat en mag parkeren waar en wanneer ze wil.
Ik heb veel respect voor de job van thuisverpleeg(st)er maar bij dit artikel trok ik toch grote ogen.

De laad - en loszone waar ze geparkeerd stond was door haar aanwezigheid belemmerd. Als op datzelfde tijdstip de vracht- of bestelwagen waarvoor die strook is voorzien daar arriveert ontstaat pas echt een gevaarlijke situatie.

En dan willen ze hun boete trachten kwijt te raken door het emotioneel te spelen door te melden dat ze bij een patiënt die slecht te been is op bezoek moest, dit tweemaal daags.
Ook volgende qoute: "Dat een zorgverlener gestraft wordt om haar patiënt voorop te plaatsen"

Ze plaatste niet haar patiënt voorop doch enkel haar eigen gemak door dichtbij te parkeren.

Ik zeg nu niet dat ze de allerzwaarste boete moet krijgen op de politierechtbank doch voor iemand die dagelijks op de baan is zou ze toch beter moeten weten en ze moet ook beseffen dat een voertuig voor thuisverzorging geen priotiteitsvoertuig is.

Het huidig beleid is een complete ramp voor werkende mensen in de stad die afhankelijk zijn van hun vervoer.
Een heel erg grote zone kan je niet eens meer parkeren.
En eenmaal daarbuiten zijn de laadzones extreem klein voor maximum 2 wagens en 15 minuten tijd. In Gent weet ik er 2. 1 in de vlaanderenstraat en 1 in de burgstraat. Daar tussen ligt gans de binnenstad. De 2 zones zijn altijd bezet. 4 auto's voor een ganse stad...niet doenbaar dus.

Je kan als werkende met tal van verplaatsingen echt niet tussen iedere klant een extra uur inlassen om van een parking te voet, tram of fiets u verder te verplaatsen.
Uw werk geraakt gewoon niet gedaan. En te duur om nog enigzins verantwoord te zijn. Bovendien waar hou je al uw materiaal bij?

De verpleegster heeft gelijk.
De stad ongelijk.

delcom 29 augustus 2018 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8789395)
Op dit eigenste ogenblik bewijst zijn mobiliteitsinrichting zonneklaar dat hij meer aandacht schenkt aan laden en lossen van bedrijven, dan aan medische zorgen voor zijn inwoners.

gelukkig dat de medicijnen van de apothekers met drones gebracht worden:roll:

ook eten en drinken en bevoorrading van winkels die dan weer voor werkgelegenheid zorgen en de bevoorrading van de bewoners zijn waarschijnlijk niet van tel.

delcom 29 augustus 2018 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8790410)
Het huidig beleid is een complete ramp voor werkende mensen in de stad die afhankelijk zijn van hun vervoer.
Een heel erg grote zone kan je niet eens meer parkeren.
En eenmaal daarbuiten zijn de laadzones extreem klein voor maximum 2 wagens en 15 minuten tijd. In Gent weet ik er 2. 1 in de vlaanderenstraat en 1 in de burgstraat. Daar tussen ligt gans de binnenstad. De 2 zones zijn altijd bezet. 4 auto's voor een ganse stad...niet doenbaar dus.

Je kan als werkende met tal van verplaatsingen echt niet tussen iedere klant een extra uur inlassen om van een parking te voet, tram of fiets u verder te verplaatsen.
Uw werk geraakt gewoon niet gedaan. En te duur om nog enigzins verantwoord te zijn. Bovendien waar hou je al uw materiaal bij?

De verpleegster heeft gelijk.
De stad ongelijk.

Dat er waarschijnlijk betere oplossingen mogelijk zijn inzake mobiliteit daar twijfel ik niet aan.
Jammer natuurlijk dat wat voor de een beter is, voor de ander weer nadelig.

Hoe dan ook kan ik mij niet vindne in uw stelling dat de verpleegster gelijk heeft.
Foutief parkeren is foutief parkeren en zolang men geen prioriteir voertuig bestuurd die op dat moment ook pioriteir is dient men de wetgeving te volgen en de boete te betalen in plaats van uitvluchten te zoeken.

Mambo 29 augustus 2018 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door delcom (Bericht 8790705)
Dat er waarschijnlijk betere oplossingen mogelijk zijn inzake mobiliteit daar twijfel ik niet aan.
Jammer natuurlijk dat wat voor de een beter is, voor de ander weer nadelig.

Hoe dan ook kan ik mij niet vindne in uw stelling dat de verpleegster gelijk heeft.
Foutief parkeren is foutief parkeren en zolang men geen prioriteir voertuig bestuurd die op dat moment ook pioriteir is dient men de wetgeving te volgen en de boete te betalen in plaats van uitvluchten te zoeken.

Je kunt ook niet ganse dagen met de taxi van klant naar klant gaan he?

Maar ja jullie werken daar toch niet dus zal onze problemen jullie toch niet interesseren.

De schoofzak 29 augustus 2018 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door delcom (Bericht 8790702)
gelukkig dat de medicijnen van de apothekers met drones gebracht worden:roll:

ook eten en drinken en bevoorrading van winkels die dan weer voor werkgelegenheid zorgen en de bevoorrading van de bewoners zijn waarschijnlijk niet van tel.

Tut tut,
het evenwicht is zoek in al die gemeenten waar een sos of een groene de plak zwaait.

Om te beginnen:
De durf mankeert om de actuele stand van zaken onder ogen te zien:
wat is de maximum capaciteit van mijn stad om bewoners en bezoekers (werkenden, toeristen ...) behoorlijk en veilig te laten hun ding doen.

cookie monster 29 augustus 2018 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8790410)
De verpleegster heeft gelijk.
De stad ongelijk.

Inderdaad Mambo , ik ben het volledig met u eens !!
Het kan pokkedruk zijn , ALLE parkeerplaatsen volzet , wat dan ??
Ach , dat ze dan hun wagen 10km verderop zetten , ja toch :-D
Tot die roepers zelf hulp nodig hebben !!
Thuisverpleging mag tot 1 uur gratis parkeren per plaats ,
met kaart , en enkel wanneer ze in dienst zijn !!
Dat ze de laad en loszone ook voor medisch personeel beschikbaar maken ,
enkel wanneer in dienst !! Of een aparte parkeerplaats voor medisch personeel in dienst !!
Misbruik = hoge geldboete !!

Mambo 29 augustus 2018 22:38

Ikzelf mag in de binnenstad rijden.
5 vergunningen heb ik.
Telkens 6 maand geldig.
Over de knips mag ik niet.
Daar heb je nog extra vergunningen voor nodig.
Dikwijls weet ik het zelf niet meer. Zie ik een bord " behalve vergunning houders". Heb ik die wel of niet?
Geen idee.

Veel straten zitten in een of ander lusplan.
Ik geraak er soms niet al is het achter de hoek.
20 of 30 minuten rondrijden. Om achter de hoek te komen. Dan mag het nog niet druk zijn of het is een uur.
Ze staan van Sint Jacobs tot aan de dampoort achter elkander. Je kan niet weg. Een uur of langer
Aan de dampoort staan nu lichten. 4 of 5 auto's per keer en dan is het weer rood.

Om zot te komen.

En ik kan u verzekeren dat het kalm in de stad is.
Overal weeral besparen. Failieten ...1100 zijn momenteel zijn er bezig.
Een hoopje toeristen loopt daar nog
Foto hier en foto daar en voor de rest nog geen crème glace dat er af kan.

Tjonge jonge.. wat een bazaar.

De schoofzak 30 augustus 2018 08:18

Mijn dada over de knips nog eens herhalen:
een knip mag niet uitsluitend bestaan uit een verkeersbord en een slimme camera.
Daar moet een slagboom bij.

Als je daar aankomt met je auto, en je hebt recht op doorgang, dan moet die slagboom omhoog.
En anders niet.

Dat is dan tenminste duidelijk.

Iets soortgelijks zou men kunnen uitvinden voor mensen die wij absoluut willen dat ze altijd een geschikte parkeerplaats zouden moeten vinden: huisartsen, thuisverzorgenden, leveranciers ...
Dat die bevoorrechte parkeerders er een faire prijs voor moeten betalen: geen probleem.
Dat die prijs doorgerekend wordt aan de genieter van de prestaties: geen probleem.

Mambo 30 augustus 2018 10:09

Als zelfstandige of als bedrijf werk je uiteraard ook al eens in een andere stad.
Eenmaal daar aangekomen zit je weer in een andere gereglementeerde zone dikwijls. Vaak mag je er wel binnen maar moet je om 10 uur of zo alweer buiten.

Of je moet ook daar vergunningen hebben.

Komt er op den duur op neer dat je in iedere stad moet gaan zoeken achter dat vergunningsloket dat meestal ook al niet open is of halve dagen werkt.
Een hoop trammelant natuurlijk van papieren en veel vijven en zessen en wachten...altijd wachten natuurlijk.

Dat online gedoe loopt geheid ergens vast. Gaat ook meer niet dan wel.

Pff wie wil er nu nog zo werken?
En dat gedoe kost ons handenvol geld aan tijd dat we niks kunnen doen.

Echt zot gedoe langs alle kanten.

Sommigen zitten met een fiets in de cammionet.
Telkens ze een vijs of weet ik veel nodig hebben zijn ze een uur of 2 weg om dat uit de cammionet te gaan halen.

Allez dat gaat toch niet?

De schoofzak 30 augustus 2018 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8791190)
Als zelfstandige of als bedrijf werk je uiteraard ook al eens in een andere stad.
Eenmaal daar aangekomen zit je weer in een andere gereglementeerde zone dikwijls. Vaak mag je er wel binnen maar moet je om 10 uur of zo alweer buiten.

Of je moet ook daar vergunningen hebben.

Komt er op den duur op neer dat je in iedere stad moet gaan zoeken achter dat vergunningsloket dat meestal ook al niet open is of halve dagen werkt.
Een hoop trammelant natuurlijk van papieren en veel vijven en zessen en wachten...altijd wachten natuurlijk.

Dat online gedoe loopt geheid ergens vast. Gaat ook meer niet dan wel.

Pff wie wil er nu nog zo werken?
En dat gedoe kost ons handenvol geld aan tijd dat we niks kunnen doen.

Echt zot gedoe langs alle kanten.

Sommigen zitten met een fiets in de cammionet.
Telkens ze een vijs of weet ik veel nodig hebben zijn ze een uur of 2 weg om dat uit de cammionet te gaan halen.

Allez dat gaat toch niet?

Die administratieve lasten moet je maar doorrekenen in je prijsopgave.

Vlad 30 augustus 2018 17:17

Privé automobilie afschaffen. Enkel professionelen zouden nog met een wagen mogen rijden. Er zal dan terug genoeg parking zijn voor leveren, verpleging, bouw/renovatiebedrijven, ... en files zullen er ook niet meer zijn. Er is gewoon niet genoeg plaats om iedereen nog van het genot van een privé wagen te kunnen toelaten.

Mambo 30 augustus 2018 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8791333)
Die administratieve lasten moet je maar doorrekenen in je prijsopgave.

Dat is zoveel of dat je zou zeggen dat je uw onkosten van parking en bus en van alles dan zou aftrekken van uw winkelier.

En vermits dat je ze niet aftrekken kan je ze ook niet bijtellen.

Zijn jullie nu echt zo simpel van geest?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be