Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   E40 circuit. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244903)

Universalia 28 augustus 2018 19:03

E40 circuit.
 
Ritje naar de kust leerde dat ik de enige op de E40 was die de toegestane 120 km/u aangehouden heeft waar het mocht.

Langs alle kanten kwam men mij voorbijgevlogen, langs links, langs rechts tegen snelheden om U tegen te zeggen.

Ok, het was 'spitsuur' 16u/16u30'.

Op de lange duur dacht ik al dat er iets aan mijn wagentje was. :roll:

Een brug ter hoogte van St-Niklaas waar eerst redelijk wat trajectcontroletoestellen hingen, die zijn verdwenen??

Is die 120 km/u echt te traag in tegenwoordige tijden en moet er een aanpassing komen zoals dat in vele andere buurlanden al het geval is, naar 130?

Engelsen gingen weer vol op het gas, trein of boot moeten halen zeker in Calais?

Aalter blijft ook een ramp.

p.s.

De verlengde zebrapaden is best een goed plan.

Tavek 28 augustus 2018 19:12

Tja, welcome to belgium.

Tijd voor trajectcontroles me dunkt.

Universalia 28 augustus 2018 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8790026)
Tja, welcome to belgium.

Tijd voor trajectcontroles me dunkt.

Of dat daadwerkelijk de oplossing is daar ben ik nog zo zeker niet van.

Sfeerbeeld:

Vliegt er ééntje tegen een trajectcontroletoestel voorbij tegen een kleine 200 km/u maar voor die nog maar aan het tweede toestel voorbij zou komen is die al ergens afgeslagen, wat dan?

(geen idee van of mijn tekst zou kunnen kloppen) 8O

Universalia 28 augustus 2018 19:35

Deze was ik nog even vergeten: 'We rijden steeds meer zonder rijbewijs rond'

Citaat:

In 2012 werden er 669 chauffeurs betrapt in het verkeer die nooit hun rijbewijs haalden. Uit de recentste statistieken blijkt dit cijfer nu echter alarmerend hoog te liggen.
Best gevaarlijk dat soort van bestuurders in het verkeer maar het valt wel op de laatste tijden. :roll:

Tavek 28 augustus 2018 19:44

Digitalisering kan daar een oplossing bieden. Autos verbinden met database die toelaat dat enkel geautoriseerde personen er mee kunnen rijden.

Rijbewijs kwijt = onmogelijk om met een voertuig te rijden.

fred vanhove 28 augustus 2018 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8790050)
Digitalisering kan daar een oplossing bieden. Autos verbinden met database die toelaat dat enkel geautoriseerde personen er mee kunnen rijden.

Rijbewijs kwijt = onmogelijk om met een voertuig te rijden.

Hoe zit dat eigenlijk nu het merendeel van de auto's zijn ingeschreven op naam van een grote multinational ? Die hebben wel een strafrechterlijke verantwoordelijke maar die woont meestal in Texas of Ontario ?
Volgens mij is er buiten Jef Klak met zijn tweedehandse Dacia niemand meer die effectief een boete betaald of vervolgd wordt ?

Eyjafjallajökull 28 augustus 2018 20:42

Fake news.

De E40 passeert helemaal niet langs St.-Niklaas.

Micele 28 augustus 2018 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8790077)
Fake news.

De E40 passeert helemaal niet langs St.-Niklaas.

Dronken bestuurders zien dikwijls vliegende waanbeelden. :lol:

Mambo 28 augustus 2018 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8790022)
Ritje naar de kust leerde dat ik de enige op de E40 was die de toegestane 120 km/u aangehouden heeft waar het mocht.

Langs alle kanten kwam men mij voorbijgevlogen, langs links, langs rechts tegen snelheden om U tegen te zeggen.

Ok, het was 'spitsuur' 16u/16u30'.

Op de lange duur dacht ik al dat er iets aan mijn wagentje was. :roll:

Een brug ter hoogte van St-Niklaas waar eerst redelijk wat trajectcontroletoestellen hingen, die zijn verdwenen??

Is die 120 km/u echt te traag in tegenwoordige tijden en moet er een aanpassing komen zoals dat in vele andere buurlanden al het geval is, naar 130?

Engelsen gingen weer vol op het gas, trein of boot moeten halen zeker in Calais?

Aalter blijft ook een ramp.

p.s.

De verlengde zebrapaden is best een goed plan.

Ik denk dat jij met de camion rijd.
90 km per uur en dan nog op het middenveld.

Je bent altijd de traagste.

Tavek 28 augustus 2018 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8790072)
Hoe zit dat eigenlijk nu het merendeel van de auto's zijn ingeschreven op naam van een grote multinational ? Die hebben wel een strafrechterlijke verantwoordelijke maar die woont meestal in Texas of Ontario ?
Volgens mij is er buiten Jef Klak met zijn tweedehandse Dacia niemand meer die effectief een boete betaald of vervolgd wordt ?

Leaserijder is toegelaten chauffeur.

Universalia 29 augustus 2018 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8790105)
Ik denk dat jij met de camion rijd.
90 km per uur en dan nog op het middenveld.

Je bent altijd de traagste.

Nee hoor, ik ben géén vrachtwagenchauffeur.

Maar daar aan de Gent, de 'brug der zuchten' hing er wel ééntje achter mij met een camion die er echt wel de pest in had dat ik de daar opgelegde 90 km/u bleef aanhouden. :roll:

Skobelev 29 augustus 2018 08:11

De Engelsen...dat valt me 's morgens ook op. Dikwijls met dikke bakken van BMW's of erger. Wat komen die hier doen 's morgens vroeg om 5.00 uur? Dat kunnen er toch allemaal niet zijn om te komen werken? Drugstrafiek op weg naar Holland?

Anna List 29 augustus 2018 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8790022)
Ritje naar de kust leerde dat ik de enige op de E40 was die de toegestane 120 km/u aangehouden heeft waar het mocht.

Langs alle kanten kwam men mij voorbijgevlogen, langs links, langs rechts tegen snelheden om U tegen te zeggen.

Ok, het was 'spitsuur' 16u/16u30'.

Op de lange duur dacht ik al dat er iets aan mijn wagentje was. :roll:

Een brug ter hoogte van St-Niklaas waar eerst redelijk wat trajectcontroletoestellen hingen, die zijn verdwenen??

Is die 120 km/u echt te traag in tegenwoordige tijden en moet er een aanpassing komen zoals dat in vele andere buurlanden al het geval is, naar 130?

Engelsen gingen weer vol op het gas, trein of boot moeten halen zeker in Calais?

Aalter blijft ook een ramp.

p.s.

De verlengde zebrapaden is best een goed plan.

voeg eens tijdig in hé.
middenvakrijders en linksrijders creëren de files.

Tavek 29 augustus 2018 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8790261)
De Engelsen...dat valt me 's morgens ook op. Dikwijls met dikke bakken van BMW's of erger. Wat komen die hier doen 's morgens vroeg om 5.00 uur? Dat kunnen er toch allemaal niet zijn om te komen werken? Drugstrafiek op weg naar Holland?

Ik merk de laatste tijd op de E40 en E17 ook steeds meer Engelse laagvliegers op.

Universalia 29 augustus 2018 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8790303)
Ik merk de laatste tijd op de E40 en E17 ook steeds meer Engelse laagvliegers op.

Meestal Range Rovers en dik tegen de 200 km/u of erover zelfs. :roll:

Wij met zen allen braafjes tegen 120. :-o

Drosamadaris 29 augustus 2018 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8790050)
Digitalisering kan daar een oplossing bieden. Autos verbinden met database die toelaat dat enkel geautoriseerde personen er mee kunnen rijden.

Rijbewijs kwijt = onmogelijk om met een voertuig te rijden.

Goh, check, maar niet als je de regeltjes flexibel blijft toepassen met een focus op enkel snelheid, ten koste van al de rest.

Intussen al enkele jaren geleden ook eens veroordeeld tot 14 dagen rijverbod. Reden was 140 rijden op de A12 richting ring naar Antwerpen (net achter Bevrijdingstunnel), terwijl je daar maar 90 mag. Nu is die snelheid daar niet echt een giga-gevaar maar mag niet, is overtreding, dus no sweat en daar moet je zelfs niet onnozel over doen tijdens de zitting bij de politierechtbank.

Totdat je in die rechtbank zit, eens luistert naar de straffen die anderen krijgen en het blijkt dat andere overtredingen toch allemaal zo erg niet zijn. Zo werd een recidivist die er al enkele keren had gestaan en die strontzat een hele straat in Antwerpen aan gort had gereden, op een weekje rijverbod getrakteerd. Een andere recidivist die in een blinde bocht ging voorbijsteken, die werd enkel op een vermanend vingertje getrakteerd.

Als je die verschillen ziet, dan is het niet meer dan logisch dat je je de vraag stelt of die rechtbank inderdaad wel echt gefocst is op rechtspraak en verkeersveiligheid. Suffice to say, dat ondergetekende dan ook gewoon verder blijven rijden is in zijn 2 weken. Mag niet, je sais, maar dergelijk incoherent beleid helpt enkel de geloofwaardigheid om zeep.

Tavek 29 augustus 2018 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris (Bericht 8790327)
Goh, check, maar niet als je de regeltjes flexibel blijft toepassen met een focus op enkel snelheid, ten koste van al de rest.

Intussen al enkele jaren geleden ook eens veroordeeld tot 14 dagen rijverbod. Reden was 140 rijden op de A12 richting ring naar Antwerpen (net achter Bevrijdingstunnel), terwijl je daar maar 90 mag. Nu is die snelheid daar niet echt een giga-gevaar maar mag niet, is overtreding, dus no sweat en daar moet je zelfs niet onnozel over doen tijdens de zitting bij de politierechtbank.

Totdat je in die rechtbank zit, eens luistert naar de straffen die anderen krijgen en het blijkt dat andere overtredingen toch allemaal zo erg niet zijn. Zo werd een recidivist die er al enkele keren had gestaan en die strontzat een hele straat in Antwerpen aan gort had gereden, op een weekje rijverbod getrakteerd. Een andere recidivist die in een blinde bocht ging voorbijsteken, die werd enkel op een vermanend vingertje getrakteerd.

Als je die verschillen ziet, dan is het niet meer dan logisch dat je je de vraag stelt of die rechtbank inderdaad wel echt gefocst is op rechtspraak en verkeersveiligheid. Suffice to say, dat ondergetekende dan ook gewoon verder blijven rijden is in zijn 2 weken. Mag niet, je sais, maar dergelijk incoherent beleid helpt enkel de geloofwaardigheid om zeep.

De straffen moeten in functie zijn van de overtreding & het gevaar voor de maatschappij. Helemaal akkoord. Ik vind zat rijden ook veel erger dan 10-20 km te snel rijden.

Maar blijven rijden tijdens een rijverbod is een stevig risico nemen. Als je dan een accident met letselschade veroorzaakt....verzekering trekt zich volledig terug.

Micele 29 augustus 2018 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8790317)
Meestal Range Rovers en dik tegen de 200 km/u of erover zelfs. :roll:

Wij met zen allen braafjes tegen 120. :-o

Zo blijf je ook nog wat alert hé. Leer er nu eens mee leven. En een klacht bij het Europees gerechtshof zit er ook niet in.

Die Engelsen weten maar al te goed dat ze nooit een "automatische" flitsboete kunnen krijgen, en omgekeerd de Belg in UK ook niet.

Noppes overeenkomst.

Dus stop nu eens met melken. :-P

Drosamadaris 29 augustus 2018 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8790346)
De straffen moeten in functie zijn van de overtreding & het gevaar voor de maatschappij. Helemaal akkoord. Ik vind zat rijden ook veel erger dan 10-20 km te snel rijden.

Maar blijven rijden tijdens een rijverbod is een stevig risico nemen. Als je dan een accident met letselschade veroorzaakt....verzekering trekt zich volledig terug.

Je sais. Hoef dan ook geen enkele approval op het gegeven dat ik toen wel gewoon blijven rijden ben, want dat was op zich zeker fout (en idd risky).

Maar een juridisch/justitie-systeem dat geloofwaardigheid mist door idd niet te straffen in lijn met overtreding en gevaar voor maatschappij, doet zichzelf de das om.
Je ziet hetzelfde trouwens in de focus op snelheidsovertredingen op snelwegen; logischer is om die focus te verleggen naar gewone wegen (waar je impact en interactie met anderen groter is), en om op snelwegen veel meer te focussen op gevaarlijk rijgedrag (afstanden, invoegen/uitvoegen, rechts houden, noem maar op - ook al is dat moeilijker).

Micele 29 augustus 2018 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8790303)
Ik merk de laatste tijd op de E40 en E17 ook steeds meer Engelse laagvliegers op.

https://mobilit.belgium.be/nl/wegver...rale_akkoorden

Frankrijk, Nederland en Duitsland. Dat was het dan...

En zonder staandehouding-identificatie van de buitenlandse overtreder is het altijd noppes voor een buitenlands kenteken:
Citaat:

https://radio2.be/oost-vlaanderen/ge...urders-in-gent

Buitenlandse bestuurders die door de 'knips' in Gent rijden, worden niet beboet. Maar een oplossing is in het vooruitzicht.

Het Gentse circulatieplan werd ingevoerd in april 2017. Ondertussen reden er al meer dan 49.000 bestuurders door de knips. Die overtredingen brachten al heel wat geld in het laadje van het stadsbestuur, zo'n 2,7 miljoen euro. Maar dat had toch wat meer kunnen zijn. Buitenlandse bestuurders worden niet beboet. Hierdoor liep de stad zo'n 675.000 euro mis. "Dit is niet rechtvaardig", zegt Schepen van Mobiliteit in Gent Filip Watteeuw (Groen). Gent is trouwens niet de enige die te kampen heeft met dit probleem, ook Antwerpen loopt heel wat boetes mis.

Hoe komt dat?

Het beboeten van buitenlandse bestuurders is niet zo eenvoudig. "Langs de ene kant moet je akkoorden krijgen om de gegevens van de buitenlandse bestuurders op te halen. Ten tweede moet het informaticasysteem verder ontwikkeld worden. Op dit moment heeft elke stad een eigen informaticasysteem voor GAS-boetes, dat is een complexe situatie.", aldus Watteeuw.

Tegen januari 2019 zou het probleem opgelost moeten zijn.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be