![]() |
E40 circuit.
Ritje naar de kust leerde dat ik de enige op de E40 was die de toegestane 120 km/u aangehouden heeft waar het mocht.
Langs alle kanten kwam men mij voorbijgevlogen, langs links, langs rechts tegen snelheden om U tegen te zeggen. Ok, het was 'spitsuur' 16u/16u30'. Op de lange duur dacht ik al dat er iets aan mijn wagentje was. :roll: Een brug ter hoogte van St-Niklaas waar eerst redelijk wat trajectcontroletoestellen hingen, die zijn verdwenen?? Is die 120 km/u echt te traag in tegenwoordige tijden en moet er een aanpassing komen zoals dat in vele andere buurlanden al het geval is, naar 130? Engelsen gingen weer vol op het gas, trein of boot moeten halen zeker in Calais? Aalter blijft ook een ramp. p.s. De verlengde zebrapaden is best een goed plan. |
Tja, welcome to belgium.
Tijd voor trajectcontroles me dunkt. |
Citaat:
Sfeerbeeld: Vliegt er ééntje tegen een trajectcontroletoestel voorbij tegen een kleine 200 km/u maar voor die nog maar aan het tweede toestel voorbij zou komen is die al ergens afgeslagen, wat dan? (geen idee van of mijn tekst zou kunnen kloppen) 8O |
Deze was ik nog even vergeten: 'We rijden steeds meer zonder rijbewijs rond'
Citaat:
|
Digitalisering kan daar een oplossing bieden. Autos verbinden met database die toelaat dat enkel geautoriseerde personen er mee kunnen rijden.
Rijbewijs kwijt = onmogelijk om met een voertuig te rijden. |
Citaat:
Volgens mij is er buiten Jef Klak met zijn tweedehandse Dacia niemand meer die effectief een boete betaald of vervolgd wordt ? |
Fake news.
De E40 passeert helemaal niet langs St.-Niklaas. |
Citaat:
|
Citaat:
90 km per uur en dan nog op het middenveld. Je bent altijd de traagste. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar daar aan de Gent, de 'brug der zuchten' hing er wel ééntje achter mij met een camion die er echt wel de pest in had dat ik de daar opgelegde 90 km/u bleef aanhouden. :roll: |
De Engelsen...dat valt me 's morgens ook op. Dikwijls met dikke bakken van BMW's of erger. Wat komen die hier doen 's morgens vroeg om 5.00 uur? Dat kunnen er toch allemaal niet zijn om te komen werken? Drugstrafiek op weg naar Holland?
|
Citaat:
middenvakrijders en linksrijders creëren de files. |
Citaat:
|
Citaat:
Wij met zen allen braafjes tegen 120. :-o |
Citaat:
Intussen al enkele jaren geleden ook eens veroordeeld tot 14 dagen rijverbod. Reden was 140 rijden op de A12 richting ring naar Antwerpen (net achter Bevrijdingstunnel), terwijl je daar maar 90 mag. Nu is die snelheid daar niet echt een giga-gevaar maar mag niet, is overtreding, dus no sweat en daar moet je zelfs niet onnozel over doen tijdens de zitting bij de politierechtbank. Totdat je in die rechtbank zit, eens luistert naar de straffen die anderen krijgen en het blijkt dat andere overtredingen toch allemaal zo erg niet zijn. Zo werd een recidivist die er al enkele keren had gestaan en die strontzat een hele straat in Antwerpen aan gort had gereden, op een weekje rijverbod getrakteerd. Een andere recidivist die in een blinde bocht ging voorbijsteken, die werd enkel op een vermanend vingertje getrakteerd. Als je die verschillen ziet, dan is het niet meer dan logisch dat je je de vraag stelt of die rechtbank inderdaad wel echt gefocst is op rechtspraak en verkeersveiligheid. Suffice to say, dat ondergetekende dan ook gewoon verder blijven rijden is in zijn 2 weken. Mag niet, je sais, maar dergelijk incoherent beleid helpt enkel de geloofwaardigheid om zeep. |
Citaat:
Maar blijven rijden tijdens een rijverbod is een stevig risico nemen. Als je dan een accident met letselschade veroorzaakt....verzekering trekt zich volledig terug. |
Citaat:
Die Engelsen weten maar al te goed dat ze nooit een "automatische" flitsboete kunnen krijgen, en omgekeerd de Belg in UK ook niet. Noppes overeenkomst. Dus stop nu eens met melken. :-P |
Citaat:
Maar een juridisch/justitie-systeem dat geloofwaardigheid mist door idd niet te straffen in lijn met overtreding en gevaar voor maatschappij, doet zichzelf de das om. Je ziet hetzelfde trouwens in de focus op snelheidsovertredingen op snelwegen; logischer is om die focus te verleggen naar gewone wegen (waar je impact en interactie met anderen groter is), en om op snelwegen veel meer te focussen op gevaarlijk rijgedrag (afstanden, invoegen/uitvoegen, rechts houden, noem maar op - ook al is dat moeilijker). |
Citaat:
Frankrijk, Nederland en Duitsland. Dat was het dan... En zonder staandehouding-identificatie van de buitenlandse overtreder is het altijd noppes voor een buitenlands kenteken: Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be