Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Franstalige partijen willen partij Islam verbieden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244920)

Universalia 30 augustus 2018 09:36

Franstalige partijen willen partij Islam verbieden

Citaat:

Vier Franstalige partijen, PS, MR, CDH en Défi, dienen wetsvoorstellen in om de partij Islam te laten verbieden.
Citaat:

Maar hoe dan ook is het te laat om de partij nog te verhinderen aan de gemeenteraadsverkiezingen van oktober te laten meedoen.
Dat laatste klinkt als: het kalf is al verzopen?

Een actie die volgens mijn bescheiden mening véél te laat komt, het verbieden van bedoel ik.

Best eigenaardig dat men een partij als het VB angstvallig verborgen wil houden in een schutkring maar een partij als Islam zomaar voet aan de grond kan krijgen.

Ik herhaal mocht mijn zin verkeerd begrepen worden.

Ik heb niets tegen de Islam op zich en zij die dat willen beleven zoals het geschreven staat in het grote boek maar in de EU hoort het niet thuis of men zal zijn/haar blazoen toch serieus moeten oppoetsen qua leefregels naleven. :|

Anna List 30 augustus 2018 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8791161)

Een actie die volgens mijn bescheiden mening véél te laat komt, het verbieden van bedoel ik.

Best eigenaardig dat men een partij als het VB angstvallig verborgen wil houden in een schutkring maar een partij als Islam zomaar voet aan de grond kan krijgen.

Ik heb niets tegen de Islam op zich en zij die dat willen beleven zoals het geschreven staat in het grote boek maar in de EU hoort het niet thuis of men zal zijn/haar blazoen toch serieus moeten oppoetsen qua leefregels naleven. :|

lol promotieactie voor die partij nu.

Xenophon 30 augustus 2018 10:10

Geloven ze niet in de democratie misschien?

Xenophon 30 augustus 2018 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8791189)
lol promotieactie voor die partij nu.

Ja, hoe dom zijn die Franstaligen eigenlijk?

Anna List 30 augustus 2018 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8791194)
Ja, hoe dom zijn die Franstaligen eigenlijk?

het zegt veel over onze 'Vlaamse' politiekers ... :p

Skobelev 30 augustus 2018 10:22

Bruxellistan in aktie:

Amélie Pans, de lijsttrekster van MR in Sint-Lambrechts-Woluwe, kreeg onlangs een wel heel verregaande bedreiging te lezen op de Facebook-account van haar partij in Woluwe. Philippe Latteur, de lokale lijsttrekker van de partij Islam, waarschuwde haar dat ze wel eens sneller gestenigd zou kunnen worden dan ze dacht.

Hoe leuk is het vertoeven in onze(?) hoofdstad. :cheer:

Anna List 30 augustus 2018 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8791211)
Bruxellistan in aktie:

Amélie Pans, de lijsttrekster van MR in Sint-Lambrechts-Woluwe, kreeg onlangs een wel heel verregaande bedreiging te lezen op de Facebook-account van haar partij in Woluwe. Philippe Latteur, de lokale lijsttrekker van de partij Islam, waarschuwde haar dat ze wel eens sneller gestenigd zou kunnen worden dan ze dacht.

:rofl:

Xenophon 30 augustus 2018 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8791211)
Bruxellistan in aktie:

Als ze zichzelf conform de regels van de islam gedraagt dan bestaat daar weinig kans toe.

Of, hoe het roepen van, "weg met Vlaanderen, leve de islam" blijkbaar toch niet zo vrijblijvend is.

IJsboer 30 augustus 2018 10:34

Wir haben es nicht gewusst.
Wir gehen es schaffen.

Ich kann immer meine Augen nicht glauben wann ich diese Politieker ihren Stemmen anhör.

Skobelev 30 augustus 2018 10:40

't potje kookt in Brussel: :-P
(Niet de moslima, dat kunnen geen potten zijn.)

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...cist~a38cd553/

Jay-P. 30 augustus 2018 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8791161)

Djiezzz,
alleen al het feit dat ge 't nodig oordeelt om U hier op voorhand te verontschuldigen en om toch maar goed begrepen te worden is tekenend voor de Westerse mentale gesteldheid in uw regiootjes vandaag.

BIG NONO!

kelt 30 augustus 2018 11:11

Oooo kijk eens aan ,die partijen beseffen dat ze hun kiesvee kwijt spelen en dat is plots niet meer democratisch.

:lolabove:

Hypochonder 30 augustus 2018 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8791263)
Oooo kijk eens aan ,die partijen beseffen dat ze hun kiesvee kwijt spelen en dat is plots niet meer democratisch.

:lolabove:

Inderdaad. En van de Islam is geweten dat zij bijlange niet zo mak en dom zijn als het grootste deel van de Vlaamse politici.

marie daenen 30 augustus 2018 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8791267)
Inderdaad. En van de Islam is geweten dat zij bijlange niet zo mak en dom zijn als het grootste deel van de Vlaamse politici.

Hun achtergrond is immers dezelfde achtergrond als van de grote francofonie... Nous, nous, nous en nog eens nous...

Ze hebben ze binnen gehaald om het Nederlands, vooral in Bruxelles, maar zelfs over heel la Belgique, te verwateren; maar ik gun ze dat ze nu zelf verwateren in het islamisme...

Ze hebben het in hun facistische taalbekrompenheid zelf gezocht...

Indomitable 30 augustus 2018 11:55

Politiek en religie deze twee instellingen verpesten ons leven al genoeg op hun eigen, beiden samen is gewisse dood.

Knuppel 30 augustus 2018 12:28

Citaat:

Vier Franstalige partijen, PS, MR, CDH en Défi, dienen wetsvoorstellen in om de partij Islam te laten verbieden.
Om één of andere reden zijn de francofone partijen NIET bang om achter een cordon sanitaire terecht te komen. Nochtans zijn het uitgerekend dezelfde partijen die de islamieten jArenlang gepamperd en voorgetrokken hebben. Denken de zotten nu écht dat ze het tij nog kunnen keren door met verkiezingsblabla uit te pakken?
Over minder dan tien jaar moeten de kinderen van moslims naar de stembus. Zij zijn nu al in de meerderheid in Brussel, ze zijn islamitisch opgevoed, en stemmen gegarandeerd hun eigen vertegenwoordigers aan de macht. Dat de PS, MR, CDH en Défi vandaag nog rap hun pro-islamitisch jas keren is vééééél telaat.

Binnen tien jaar zal Brussel pas goed branden.
Het weze de Brusselse politieke beterweters en hun aanhangers gegund.

subocaj 30 augustus 2018 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 8791284)
Politiek en religie deze twee instellingen verpesten ons leven al genoeg op hun eigen, beiden samen is gewisse dood.

Scheiding religie en staat, staat nochtans in de grondwet. na enkele eeuwen word het tijd dat dit rigoureus word toegepast voor alle religies.

Knuppel 30 augustus 2018 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8791475)
Scheiding religie en staat, staat nochtans in de grondwet. na enkele eeuwen word het tijd dat dit rigoureus word toegepast voor alle religies.

Hééééééél juist, alleen.....wie waren de mannen die de Belgische grondwet schreven?
En wat is die grondwet meer waar dan een vodje papier als puntje bij paaltje komt?

Zolang de koning, de piskoppen, de adel, het kopstuk van de nationale bank, en de héle politieke zooi, ELK JAAR, in perfecte symbiose samenzitten om het te deum te zingen ter ere van le roi mag je de scheiding van kerk en staat op je buik schrijven!

Jij zult, net iedere Belg, niet alleen betalen voor ?*lle godsdiensten, maar ook voor het van staatswege sponseren van de staatsomroep en de "kwaliteitsmedia".

Skobelev 30 augustus 2018 17:28

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...haap~afcf3859/

Partij Islam-lijsttrekker op Facebook: “Ik snijd je de keel door als een halal-schaap”

8O

Toch verdoofd mag ik hopen?

Indomitable 30 augustus 2018 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8791475)

:thumbsup:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be