![]() |
jonge generatie wil graag hard en lang werken
Leuk te horen dat de jongste generatie lang en hard wil gaan werken. Ik was al bang dat die ook liever vroeg met pensioen zouden willen gaan;-).
Een meevaller voor de babyboomers die nu op hun twee oren kunnen slapen omtrent genieten van het leven en hun vervroegde pensioenen.:-D Weg met dat langharig werkschuw tuig...vooruit met de geit:-D https://www.hln.be/de-krant/het-grot...mpel~a733e54c/ |
Gij nozem.
|
:lol:
Lang en hard werken. :lol: |
De meeste 16 tot 24 jarigen hebben dan ook geen idee wat het betekent om een gezin met een job te combineren.
En sommigen hebben bij werk dan vaak nog een hippe tech start-up in gedachten, waar je naar hartenlust kan tafeltennissen en een praatje slaan met de bedrijfsbarista. |
Citaat:
Maar als je hen vraagt om eens echt te werken en hun handen vuil te maken, dan geven de meeste niet thuis. |
Tot uw oversten van u denken dat je heel de dag voor de lol op je bureau achter je scherm zit.
Zelf zit de familie in de familiale kmo natuurlijk wel heel de dag te grappen en grollen... en op niet-familiale medewerkers neer te kijken. En 'ik betaal u' is blijkbaar een vrijgeleide om tegen je werknemers te mogen roepen. Het werk moet af zijn, je moet om de 5 min de hele afdeling op haar buik hebben doen rollen van het lachen, je mag niet op tijd naar huis willen, en je overuren worden niet betaald. Als je dat alles niet doet krijg je een ontslagbrief wederzijds akkoord voorgelegd. Welkom op de werkvloer. |
Citaat:
|
Als je nog niet weet wat werken inhoudt, is het natuurlijk makkelijk beloven ...
eens zien of ze hun belofte kunnen houden. Naar ik verneem zijn werkgevers verbaasd over het stijgend aantal ziektedagen bij de jongste generatie werknemers en is ook maar een kleine minderheid bereid 's nachts te werken ... officiële cijfers heb ik niet dus misschien komt het maar van een aantal oude zakken die alles door een donkere bril zien. Het gaat wel over werknemers in de beter betaalde sectoren in de haven. |
Uit eigen ervaring : 5 mensen van +/- 20 jaar oud in opleiding gehad dit jaar. Vier goei en éné platte. Nog een viertal andere bezig gezien. Allemaal goed.
|
Dat de jongere generatie graag en lang wil werken die uitspraak siert hen.
Natuurlijk moeten we een klein beetje rekening houden met dat de meesten op huidig ogenblik uit 'de korf zonder zorgen' leven, bij de mamma en de pappa thuis bedoel ik. Zoals ik al eerder schreef: 'Verknoei uw schooltijd niet want dat is uiteindelijk de leukste moment in uw leven' Zouden we de 'uitspraak' van de jonge generatie moeten linken aan het volgende of zoek ik het weer maar eens te ver? :roll: De Wever en Crevits in de clinch over achteruitgang schoolprestaties, experts spreken van “falend beleid” |
Die jongere generatie die nog van weinig benul heeft of zich heeft laten volstoppen met linkse ideeën en wereldbeelden wil nog werken: tot ze beseffen waarvoor ze allemaal moeten werken, dan is het soms heel wat minder...
|
Citaat:
Zelfs zij die voor mechanische arbeid hebben gestudeerd denken dat ze hun handen niet moeten vuil maken en enkel met een PC moeten werken. op 3 maanden tijd 6 nieuwe techniekers begonnen en ze zijn alle 6 gaan lopen omdat ze echt moesten werken en niet enkel aanwezig zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Babybomers zullen al uitgestorven zijn eens de jonste generatie in pensioen kan gaan. |
Citaat:
Hij/zij verdient zoveel ... meestal zo even tussen de 4000 a 5000€ :? |
Citaat:
|
Als die 16-24 jarige winkelke doet vanuit zijn auto op cite, dan kan dat wel hoor.
En heel veel meer zelfs. Een oud klasgenoot (lagere school) van mijn begon op zijn 17de met dealen. Op zijn 23ste reeds hij een bmw 7 reeks en leefde hij op grote voet. Ik heb hem zelf ook al zien dealen. Een paar jaar later was hij spoorloos verdwenen. Volgens zijn moeder was hij geemigreerd. Volgens de mannen op cafe zat hij gewoon in de cel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be