Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Proximus gehackt door commies? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244945)

Dadeemelee 2 september 2018 07:28

Proximus gehackt door commies?

Slecht nieuws bij het ontwaken (Radio 1).
De Amerikanen beschouwen Huawei als een spionagefirma. En nu blijkt dat één derde van de Proximus gsm pilonen door Huawei geleverd zijn.

Als complottheorie kan dat tellen vind ik.

maddox 2 september 2018 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8793260)
Slecht nieuws bij het ontwaken (Radio 1).
De Amerikanen beschouwen Huawei als een spionagefirma. En nu blijkt dat één derde van de Proximus gsm pilonen door Huawei geleverd zijn.

Als complottheorie kan dat tellen vind ik.

Ik zou het ook doen, achterpoortjes en dergelijke inbouwen in de apparaten die ik lever aan potentiële vijanden.
Apple en Samsung zitten nu wel in deep shit, hun eigen spyware word bekeken en geoogst door de Chinezen.

Maar , ik lig er niet wakker van. Wat gaan ze doen met mijn communicatie via mijn smartphone? Mijn lege bankrekening plunderen? Mij afdreigen met mijn surfgedrag?

Dadeemelee 2 september 2018 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8793270)
Ik zou het ook doen, achterpoortjes en dergelijke inbouwen in de apparaten die ik lever aan potentiële vijanden.
Apple en Samsung zitten nu wel in deep shit, hun eigen spyware word bekeken en geoogst door de Chinezen.

Maar , ik lig er niet wakker van. Wat gaan ze doen met mijn communicatie via mijn smartphone? Mijn lege bankrekening plunderen? Mij afdreigen met mijn surfgedrag?

Ik heb er ook geen problemen mee, maar het is wel grappig dat de usa een koekje van eigen deeg krijgen.

Universalia 2 september 2018 08:08

Dat is al wel een tijdje aan de gang en het zal er niet op beteren.

HOW U.K. SPIES HACKED A EUROPEAN ALLY AND GOT AWAY WITH IT

Proximus-hack wellicht het werk van geheime diensten

Citaat:

De Nederlandse digitaal beveiliger Gemalto heeft “gegronde redenen” om aan te nemen dat het bedrijf in 2010 en 2011 inderdaad slachtoffer is geworden van een cyber-inbraak door de Amerikaanse en Britse geheime diensten.
Ik gebruik mijn telefoontoestel (oude GSM) raar of zelden en op mijn bankrekening staat ook niets op. :lol:

kelt 2 september 2018 11:12

Het is natuurlijk een beetje "gevaarlijk" dat de communicatie van enkele nogal belangrijke instituten in het Brusselse,ik denk aan de NATO en de EU,uiteindelijk over Chinese apparatuur gaat waarvan,valt te vrezen,de interne werking niet geheel doorgrond is door de telecommaatschappijen die ze uitbaten, en de lokale inlichtingendiensten zich met het bestuderen van facebook moeten bezighouden ipv "autopsie van vreemde apparatuur"...

In de VS zijn al stringente maatregelen getroffen in dat verband...Er wordt daar ,wettelijk,geen communicatieapparatuur(routers) meer geinstalleerd als niet tot in het kleinste chipje begrepen wordt wat daar speelt.

De EU en de NATO zijn doelwit van spionage-activiteiten,daar mag van uitgegaan worden.In deze wereld bespioneert iedereen elkaar,24/7.

Wie in het binnenste van het binnenste van de knooppunten ,en desnoods via de hardware(chips) zelf kan kijken heeft natuurlijk een extra voordeel...

Anna List 3 september 2018 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8793270)

alsof de gegevens en geheimen kennen van al uw politici niet voldoende zou zijn ... de meeste mensen zijn chantabel ... politici zeker.

wordt toch maar wakker.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be