Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   1 op de 6 raadsleden één klik verwijderd van georganiseerde misdaad (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244957)

Anna List 3 september 2018 07:26

1 op de 6 raadsleden één klik verwijderd van georganiseerde misdaad

https://www.demorgen.be/politiek/de-...daad-b59e7178/

Citaat:

...De burgemeester zegt dat hij gemeenteraadsleden kent "voor wie ik mijn hand niet in het vuur kan steken". In De Ochtend op Radio 1 ging hij daar dieper op in. "In Nederland schat men dat een op de zes raadsleden één klik verwijderd zit van de georganiseerde misdaad", een percentage dat volgens De Wever wellicht gelijkaardig is in Vlaanderen. "Dat leidt geen twijfel, als je ziet hoeveel geld er zit."
Hij heeft het over politici van partijen "die hun stemmen rekruteren bij bepaalde bevolkingsgroepen, in bepaalde wijken, in bepaalde sportclubs". Namen wil De Wever niet noemen, maar het lijkt duidelijk dat hij naar de oppositiepartijen wijst. "Ik heb daar geen schrik voor in eigen partij. Ik denk niet dat de mensen die dat organiseren N-VA als bondgenoot zien. Zij zien N-VA als enorme bedreiging voor hun businessmodel."
De burgervader wil geen namen noemen, maar zo flauw willen wij niet doen natuurlijk!

Wie is de mol of wie zijn de mollen in de Antwerpse gemeenteraad?

-is het de donkerblauwe liberaal en zakenman De Backer?
-is het mevrouw Kerbache met haar familiale maffia- en drugconnecties?
-of is het mss een inwijkeling van Puurs?
-is het de 'onafhankelijke' mevrouw met de rode fuck me botjes?
-of is het mss mijnheer Wouter 'wieheefthemnogergensgezien'?
-of is het die mijnheer met de Australische connectie?

Vlad 3 september 2018 07:27

Gisteren een standje gezien van de NV-A met allemaal van die louche zonnebankfiguren ...

Anna List 3 september 2018 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8794049)
Gisteren een standje gezien van de NV-A met allemaal van die louche zonnebankfiguren ...

een cocaïnestandje?

Vlad 3 september 2018 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8794058)
een cocaïnestandje?

Neen, een rommelmarktstandje. Ik veronderstel dat de politici de rommel waren want iets anders was er niet te zien. Of misschien werd er in het geniep ook wel aangelengde cocaïne-rommel verkocht. Ik heb er niet naar gevraagd. Heb gemaakt dat ik er voorbij was want ik voelde de neiging om neuzen te breken. Idem bij het open VLD standje waar de figuren nog loucher waren. Bij Groen! hadden ze de strandstoelen, hangmat op rek, buiten gehaald om de kiezers te verleiden. Strandstoelen en cocaïne lijken me ook wel samen te gaan. Volgens mij is die 1 op 6 een serieuze onderschatting. 7 op 6 lijkt me meer naar waarheid. Die 7 zal wat onleesbaar geschreven zijn geweest.

Universalia 3 september 2018 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8794049)

De vakantie gedaan? 8O

Citaat:

"In Nederland schat men dat een op de zes raadsleden één klik verwijderd zit van de georganiseerde misdaad"
En verschiet men daar nog van? :roll:

Anna List 3 september 2018 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8794070)
Neen, een rommelmarktstandje. Ik veronderstel dat de politici de rommel waren want iets anders was er niet te zien. Of misschien werd er in het geniep ook wel aangelengde cocaïne-rommel verkocht. Ik heb er niet naar gevraagd. Heb gemaakt dat ik er voorbij was want ik voelde de neiging om neuzen te breken. Idem bij het open VLD standje waar de figuren nog loucher waren. Bij Groen! hadden ze de strandstoelen, hangmat op rek, buiten gehaald om de kiezers te verleiden. Strandstoelen en cocaïne lijken me ook wel samen te gaan. Volgens mij is die 1 op 6 een serieuze onderschatting. 7 op 6 lijkt me meer naar waarheid. Die 7 zal wat onleesbaar geschreven zijn geweest.

symbolisch wel voor de protagonisten van ligstoelers en hangmatters.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=244729

mss had je toch gelijk en moeten we alvast voor politici associatieve reclame verbieden. :p

sepper 3 september 2018 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8794046)
https://www.demorgen.be/politiek/de-...daad-b59e7178/

De burgervader wil geen namen noemen, maar zo flauw willen wij niet doen natuurlijk!

Wie is de mol of wie zijn de mollen in de Antwerpse gemeenteraad?

-is het de donkerblauwe liberaal en zakenman De Backer?
-is het mevrouw Kerbache met haar familiale maffia- en drugconnecties?
-of is het mss een inwijkeling van Puurs?
-is het de 'onafhankelijke' mevrouw met de rode fuck me botjes?
-of is het mss mijnheer Wouter 'wieheefthemnogergensgezien'?
-of is het die mijnheer met de Australische connectie?

het gaat natuurlijk niet om de kopstukken maar om de mensen die van straat geplukt worden om de lijsten te vullen.
het verbaast me niks dat de marrokaanse drugsmaffie ook op rode, groene en oranje lijsten staat.
de gebruikers staan op de blauwe en gele lijsten

Zeus 3 september 2018 08:03

Het is publiek geheim dat Van Campenhout en De Ridder al eens graag hun neus poederen.

Anna List 3 september 2018 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sepper (Bericht 8794084)
het gaat natuurlijk niet om de kopstukken maar om de mensen die van straat geplukt worden om de lijsten te vullen.
het verbaast me niks dat de marrokaanse drugsmaffie ook op rode, groene en oranje lijsten staat.
de gebruikers staan op de blauwe en gele lijsten

het gaat over invloed

maffia gaat niet investeren zonder invloed

het gaat dus over kopstukken en meer nog van coalitie dan van oppositie uiteraard.

Anna List 3 september 2018 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8794097)
Het is publiek geheim dat Van Campenhout en De Ridder al eens graag hun neus poederen.

zo kan ik er nog wel een paar noemen ...

Skobelev 3 september 2018 08:19

Politiek IS georganiseerde misdaad.

Anna List 3 september 2018 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8794105)
Politiek IS georganiseerde misdaad.

²

De schoofzak 3 september 2018 08:29

Er is al wel wat in de pers geweest van politici die gesponsord werden door louche figuren.

Maar voor de rest kan ik niks concreet zeggen/bevestigen of ontkennen wat De Wever zegt.
En zo te lezen in deze draad: veel bla bla en fantasie, maar op geen kloten gebaseerd.

Anna List 3 september 2018 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8794118)
Er is al wel wat in de pers geweest van politici die gesponsord werden door louche figuren.

Maar voor de rest kan ik niks concreet zeggen/bevestigen of ontkennen wat De Wever zegt.
En zo te lezen in deze draad: veel bla bla en fantasie, maar op geen kloten gebaseerd.

'cocaïnehandelaren staan op het punt zich in te kopen in de politiek'

Coke zero is geschiedenis Schoof.

Vlad 3 september 2018 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8794118)

NV-A'ers door de immo-mafia bedoel je ?

Anna List 3 september 2018 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8794128)
NV-A'ers door de immo-mafia bedoel je ?

ik voel een ellenlange lijst van Sp-a smeergeld delicten aankomen ... :lol:

Vlad 3 september 2018 08:43

Lol. Blijkbaar noemt het anti-drug team van Antwerpen het Kali-team. Yuga Kali. De ondergang van het Westen. Hahaha.

Skobelev 3 september 2018 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8794137)
Lol. Blijkbaar noemt het anti-drug team van Antwerpen het Kali-team. Yuga Kali. De ondergang van het Westen. Hahaha.

Therion, Kali Yuga !! :cheer:

https://www.youtube.com/watch?v=8UKKrZMAy94

Anna List 3 september 2018 09:02

Jinnih in het defensief !!!

maar bevestigt wel de waarschuwing van BDW :
Citaat:

"Infiltratie kan overal. Bij politie, douane, justitie. En dus ook in de politiek"
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09/03/jinnih-beels/

Hypochonder 3 september 2018 09:10

Het kan niet anders dan links gespuis zijn die zich laat omkopen door de maffia.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be