Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Regering-Michel begraaft wet op woonstbetredingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244962)

Universalia 4 september 2018 05:05

Regering-Michel begraaft wet op woonstbetredingen

Regering-Michel begraaft wet op woonstbetredingen

Citaat:

De omstreden wet over huiszoekingen bij illegalen, komt er deze legislatuur niet meer. Ze ligt te gevoelig aan Franstalige kant.
Citaat:

Wie illegaal in België verblijft en niet vrijwillig wil terugkeren, moet door de Dienst Vreemdelingenzaken worden overgebracht naar een gesloten centrum, waar vervolgens een gedwongen terugkeer wordt georganiseerd.
Laat ze gewoon niet meer 'binnen' dan heb je al die problemen niet.

Grenzen dicht en terugsturen met de 'wijze' woorden: we hebben er geen zaken mee met wat er in uw land(en) aan de hand is.

Te kortzichtig waarschijnlijk? 8O

p.s.

Het was al eerder 'stof tot nadenken' :roll:

Woonstbetreding voor de aanhouding van personen in illegaal verblijf wordt wettelijk geregeld

Lof der Zotheid 4 september 2018 10:39

Het ligt te gevoelig aan de Franstalige kant. Wat een toeval toch. Vooral omdat geweten is dat de Waalse medemens vooral op de sossen stemt. Profiteur ondersteunt profiteur. Of is het toch enkel omdat ze nog meer op Vlaanderen willen trappen?

Universalia 4 september 2018 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 8794975)
Het ligt te gevoelig aan de Franstalige kant. Wat een toeval toch. Vooral omdat geweten is dat de Waalse medemens vooral op de sossen stemt. Profiteur ondersteunt profiteur. Of is het toch enkel omdat ze nog meer op Vlaanderen willen trappen?

Ik denk het laatste het meeste: beetje natrappen op Vlaanderen.

Ik denk dat de schrik er goed inzit aan de Franstalige kant dat Vlaanderen uiteindelijk apart zou kunnen komen te staan.

Dadeemelee 4 september 2018 11:34

Citaat:

Het is genuanceerder:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180902_03697882

Citaat:

Maar ook de onderzoeksrechters, vele steden en gemeenten, en ook liberale politici aan beiden kanten van de taalgrens keerden zich tegen de wet.

Hypochonder 4 september 2018 11:47

Citaat:

Inderdaad. Wat kan het de Walen ook schelen dat België overspoeld wordt door asielzoekers en illegalen, de kosten zijn toch voor de Vlamingen.

Lof der Zotheid 4 september 2018 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8795021)

Zo genuanceerd is het niet, hoor. Het merendeel van de Vlamingen en een minderheid van de Franstaligen is voor de wet, voor het merendeel van de Franstaligen is het taboe. Da's nogal recht voor zijn raap. Moet er nog meer zand zijn?

andev 4 september 2018 15:12

Gewoon het zoveelste voorbeeld dat er niet zoiets is als België/Belgique waarvan sommigen het in hun broek doen als men beweert dat dat eigenlijk niet bestaat!En natuurlijk een beetje de NVA bashen door alles wat ze voorstellen naar de prullenmand te verwijzen! Toestromende vreemdelingen zouden tot België of la Belgique moeten toegeschreven worden en diegene die dat doet mag ook voor de kosten van opvang en onderhoud opdraaien. Ze zouden vlug met andere inzichten afkomen...
Om de mensen te beschermen die de illegalen van het Maximiliaanpark opvangen... komaan zeg!

patrickve 4 september 2018 15:28

Ik ben tegen zo een wet, maar ik ben wel voorstander om, als burger, illegalen mogen dood te schieten. Eventueel kan men wettelijk een jachtseizoen invoeren, en waarom niet, een verplichte jachtvergunning. Misschien kan men zelfs het aantal afgelapten beperken per jager, zodat er genoeg is voor iedereen.

andev 4 september 2018 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8795261)
Ik ben tegen zo een wet, maar ik ben wel voorstander om, als burger, illegalen mogen dood te schieten. Eventueel kan men wettelijk een jachtseizoen invoeren, en waarom niet, een verplichte jachtvergunning. Misschien kan men zelfs het aantal afgelapten beperken per jager, zodat er genoeg is voor iedereen.

En dan zijn er nog die klagen dat er niemand met oplossingen komt aandraven...

Wapper 4 september 2018 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8795261)

Het enige wat nog mankeert, is een premiestelsel.
/sarc

Dadeemelee 4 september 2018 15:44

Er zijn er naast Bart De Wever nog die last hebben van de nazomerhitte precies :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be