![]() |
How Fascism Works.
Voorlopig enkel het artikel in de Morgen gelezen.
https://www.demorgen.be/politiek/dit...isme-b023c002/ Interessant. Er wordt ook een lijst gegeven van tien mechanismen waarop fascisme steunt. Enkele ervan: 1. Mythisch verleden 3. Tegen intellectuelen 4. Weg met de realiteit Schijnt spot-on volgens mij. Ook een nogal opvallende epiloog 8O Citaat:
![]() |
Citaat:
Bijna elke dag verschijnt er ergens wel een artikel waar dat van naaldje tot draadje wordt uitgelegd: Liberals are the true heirs of the Nazi spirit Left puts bigotry on a pedestal Ik kan je ook het webmagazine Quillette van harte aanbevelen, Dadee. :-) |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Allemaal slachtoffers van de Verlichting. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat is een doodzonde vandaag... |
Citaat:
|
Deze prof moet in een dwangbuis. Het kan niet gezond zijn om serieus te denken dat het gebruiken van de term 'verlichting' al verdacht is..
Dit lijkt een beetje op het 'zij die constant tegen homo's aantrappen, zijn vaak zelf homo'. In dit geval: zij die overal fascisme inzien, moeten misschien eens zelf een bruin hemd aantrekken. |
Citaat:
|
Citaat:
Over de NVA heb ik al dikwijls gezegd dat het geen fascistische of racistische partij is, maar ze flirten er wel mee. Vooral door ‘flinke’ uitspraken in de media. Gisteren heeft Francken bijvoorbeeld nogmaals aan een paar van zijn tweets moeten frutselen. 0-2 trouwens :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Weet je wie ook kleding in het openbaar droeg? HITLER ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be