Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Sven Gatz chronisch depressief (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245089)

fred vanhove 13 september 2018 10:53

Sven Gatz chronisch depressief

Met interesse las ik de bekentenis van Sven Gatz.

De man zit al jaren aan de antidepressiva. Antidepressiva zijn een ramp In de eerste plaats vooral dan voor mannen. Zowat iedere man krijgt er ernstige bijwerkingen van. Op de eerste plaats komen seksuele problemen. Mannen die antidepressiva nemen verliezen dan op de koop toe nog hun seksuele drift en worden in veel gevallen impotent.
Niet voor niets is het aantal zelfmoorden bij depressieve mannen 3X zo hoog als bij vrouwen.
Voor vrouwen is het een wondermiddel. Het is de legale cocaïne. Het aantal vrouwen aan de antidepressiva is enorm. Ik heb de indruk dat het voor hen is als snoepjes.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180912_0...antidepressiva

Het Verzet 13 september 2018 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8803636)

De man zit al jaren aan de antidepressiva. Antidepressiva zijn een ramp In de eerste plaats vooral dan voor mannen. Zowat iedere man krijgt er ernstige bijwerkingen van. Op de eerste plaats komen seksuele problemen. Mannen die antidepressiva nemen verliezen dan op de koop toe nog hun seksuele drift en worden in veel gevallen impotent.
Niet voor niets is het aantal zelfmoorden bij depressieve mannen 3X zo hoog als bij vrouwen.
Voor vrouwen is het een wondermiddel. Het is de legale cocaïne. Het aantal vrouwen aan de antidepressiva is enorm. Ik heb de indruk dat het voor hen is als snoepjes.

Cocaïne? Ik heb net de tegenovergestelde indruk.
Een familielid die remergon 'moet' nemen, lijkt dan meestal zo dwaas afgestompt. Maar voor haar is pillekes pakken gemakkelijker dan een psycholoog. En de dokter schrijft dat met gemak voor.

Waarmee ik niks wil zeggen over de casu Sven gatz.

Henri1 13 september 2018 12:34

Citaat:

Wellicht depressief geworden sinds hij samen met N-VA in de regering zit ?

Elio di Supo 13 september 2018 12:37

De sossen zouden het remgeld op anti-depressiva verlagen.

Xenophon 13 september 2018 14:49

Hopelijk gaat Svenneke snel op ziekenkas dat we van die smeerlap eindelijk af zijn.

Vlad 13 september 2018 16:33

Citaat:

https://forum.politics.be/showpost.p...8&postcount=63

Men weet nog veel te weinig over de hersenen opdat "anti-depressiva" zouden kunnen werken.

Eyjafjallajökull 13 september 2018 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8803702)
Wellicht depressief geworden sinds hij samen met N-VA in de regering zit ?

Ietsje eerder wschl.

Nl. sinds de N-VA 3 keer zo groot werd als zijn eigen partij.

Mambo 13 september 2018 17:05

Ze zitten tegenwoordig allemaal aan die pillen.

Ik versta dat niet.

Gipsy 13 september 2018 17:08

Citaat:

ALs ik s'nachts wakker wordt heb ik ook angstaanvallen dat ik niet alles ga kunnen bolwerken maar om 7 uur als ik opsta ben ik terug een leeuw. Maar ik kan het begrijpen en heb gelukkig genoeg geen pillen nodig. Als politieker is het niet zeer slim van dat in de publieke opinie te gooien.

Anderzijds als men de fenomenaal verbruik van anti-depressiva ziet in Belgie is hij ver van een uitzondering.

fred vanhove 13 september 2018 18:07

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8803914)
ALs ik s'nachts wakker wordt heb ik ook angstaanvallen dat ik niet alles ga kunnen bolwerken maar om 7 uur als ik opsta ben ik terug een leeuw. Maar ik kan het begrijpen en heb gelukkig genoeg geen pillen nodig. Als politieker is het niet zeer slim van dat in de publieke opinie te gooien.

Anderzijds als men de fenomenaal verbruik van anti-depressiva ziet in Belgie is hij ver van een uitzondering.

Je hebt leeuw en je hebt oude leeuw.

Bijlage 109354

Guinevere 14 september 2018 21:48

Nergens tot rust komen, nergens nog interesse in hebben?
En dan wordt hij plots minister van cultuur.

ViveLaBelgique 14 september 2018 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8805011)
Nergens tot rust komen, nergens nog interesse in hebben?
En dan wordt hij plots minister van cultuur.

In de liberale visie is het niet aan de overheid om in cultuur te investeren. Spijtig genoeg volgt Sven Gatz en zijn partij niet de liberale visie.

Rahowa 14 september 2018 23:01

Citaat:

ALs ik s'nachts wakker wordt heb ik ook angstaanvallen dat ik niet alles ga kunnen bolwerken maar om 7 uur als ik opsta ben ik terug een leeuw. Maar ik kan het begrijpen en heb gelukkig genoeg geen pillen nodig.

Een groot glas vodka of rum en je zal slapen als een roos.

Het Verzet 14 september 2018 23:29

Citaat:

ALs ik s'nachts wakker wordt heb ik ook angstaanvallen dat ik niet alles ga kunnen bolwerken maar om 7 uur als ik opsta ben ik terug een leeuw.

Waarom? Gaan ze u dan doodschieten misschien?

Mambo 14 september 2018 23:43

Citaat:

Ik kan dat plaatsen en begrijpen. Mijn vrouw had er ook veel last van. In de nacht liggen nadenken over van alles en nog wat, meestal financieel want we zijn zelfstandigen.
Ik heb er minder last van, tussen 8 en 5 heb ik er last van en daarna kan ik die knop wel omdraaien tot de dag nadien.
Mijn vrouw kon dat niet.
We hebben de zaak anders gemaakt en nu heeft ze die zorgen niet meer.

Maar ik kan je begrijpen.

Libro 15 september 2018 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8805089)
Een groot glas vodka of rum en je zal slapen als een roos.

Mijn wondermiddeltje:

Libro 15 september 2018 07:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8805099)
Ik kan dat plaatsen en begrijpen. Mijn vrouw had er ook veel last van. In de nacht liggen nadenken over van alles en nog wat, meestal financieel want we zijn zelfstandigen.
Ik heb er minder last van, tussen 8 en 5 heb ik er last van en daarna kan ik die knop wel omdraaien tot de dag nadien.
Mijn vrouw kon dat niet.
We hebben de zaak anders gemaakt en nu heeft ze die zorgen niet meer.

Maar ik kan je begrijpen.

Mijn vrouw heeft daar ook last van. Ik minder omdat ik, laat ik het zo zeggen, "efficiënter" met mijn emoties omga. Uw slaap laten gaat uw problemen niet oplossen, in tegendeel. Maar ik krijg dan wel het verwijt dat "ik mij van niets iets aantrek"...

De schoofzak 15 september 2018 07:39

Gatz is ook niet direct mijn favoriete politicus.

Maar ik heb op tv, in Gert late night, zijn outing gezien wat betreft zijn bijzondere vorm van depressie. (hoe goed dit beschreven zou zijn in de gva, in de link in de openingspost, kan ik niet beoordelen, wegens betaalmuur).

Ik vond dat moedig. En bijzonder. Hij vertelde dat zijn moeder quasi hetzelfde probleem had/heeft.

Hij heeft een of enkele malen geprobeerd om te stoppen met de medicatie, maar uiteindelijk lukte dat niet.
Nu heeft hij aanvaard dat hij bestendig een (lage) dosis nodig heeft, waardoor hij zich zeer goed voelt, werklustig, sportief enz.

Ik vond dat moedig.
En nuttig: het is goed dat de mensen zoveel als mogelijk ingelicht worden omtrent gezondheidstoestanden. In het verleden werden die nogal gemakkelijk maar zeer contraproductief onder de mat geveegd.

Dan is het ook wat teleurstellend, als je het niveau van sommige posts in deze draad leest.

Vette Pois(s)on 15 september 2018 08:04

te koop lopen met uw ziektes brengt dat stemmen op?

fred vanhove 15 september 2018 16:22

Citaat:

Wie op zijn 70 nog opstaat als een leeuw om te gaan werken heeft ontegensprekelijk een heel plezant en niet te vermoeiend baantje. Zo een baantje dat veel plezanter is dan thuis bij madam te moeten blijven;-)

Wie op zijn 70 nog zou moeten opstaan om dakpannen te gaan plaatsen zal wel eerder opstaan als een lam ipv een leeuw.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be